HJELP: vet du noe om Ole Mikkelsen i Skurdalen

Moderator: MOD_Buskerud

Svar
dn18333
Sted: LIER

HJELP: vet du noe om Ole Mikkelsen i Skurdalen

Legg inn av dn18333 » 12. februar 2005 kl. 14.24

Etterlysning: OLE MIKKELSEN NØRSTEDOKKEN (Skurdalen)

Er det noen "der ute" som kan hjelpe meg å finne ut noe om min tipp-tippolderfar Ole Mikkelsen Nørstedokken (Naustedokken), som giftet seg med Barbro Kittilsdatter 10. februar 1814 i Hol gamle kirke (plassen Nørstedokken/Naustedokken ligger i Skurdalen, faktisk på grensen mellom Nore og Uvdal og Hol). Jeg har prøvd omtrent alt som prøves kan, inkl. kontakt med Kåre Sønstrerud, som har skrevet Nore/Uvdal-bøkene, men heller ikke han vet noe om Ole (og hans familie) før giftermålet. Vi TROR han er halling, og det finnes noen "passende" kandidater i 1801-tellingen, men jeg skulle så gjerne visst mer.

Barbros aner har jeg nok funnet ut av, etter alle solmerker var hun datter av Kittil Bottolfsen og Birgit Aslesdatter, men da paret fikk 5 barn (en av dem var rosemaleren Knut Olson "Nausten"), MÅ det da være andre som har jaktet på Ole og funnet ut noe. Datteren Randi, som giftet seg med Hans Gulliksen Jokstadhagen fra Sigdal, var min tippoldemor. Barbro døde rundt 1842 og Ole i 1844.

Alle tips mottas med takk, hilsen Astrid K. Natvig

dn19740
Sted: BEKKESTUA

Re: HJELP: vet du noe om Ole Mikkelsen i Skurdalen

Legg inn av dn19740 » 13. november 2006 kl. 18.35

Hei Astrid,

vi er i samme båt - og har samme røtter. Jeg også stoppet opp her, Ole er min 4 oldefar. Ønsker du å utveklse informasjon?

Mvh
Frank Roland
Med vennlig hilsen

Frank Roland
[email protected]

Svar

Gå tilbake til «Nore og Uvdal»