Finner henne to ganger oppført som fadder i Skoger for Knud Knudsen Kolfuru og Sønnøu Pedersdatter, den ene gang som førstefadder for dåp av deres sønn Knut 31.7.1791 . Finner Knut og Sønnøuvs giftermål i Strømm i mars 1791, og at det er begges andre gangs gifte. Det opplyses at Sønnøuv er fra Nesbygda.
Jeg kan ikke finne Sønnøues dåp i Nesbygda men ser at en Anne døpes i 1756 med far Peder Syversen. Det er registrert ytterligere dåpen i Strømm med han som far, blant annet en sønn Hans. Videre at landverge Peder Syversen gifter seg i Røyken 24.4.1756 med adresse Engeland, som ligger under søndre Heggum i Røyken. Peder Syversen var sønn av Siever Hansen Heggum i Røyken, som i 1723 giftet seg med Ingebor Knutsdatter fra Nes Øvre, hvor de bodde til ca 1730 før de flyttet tilbake til Heggum, hvor begge døde.
En ledetråd for å dokumentere Anne Pedersdatter gift Bredas opphav er fadderskap til en mulig søsters barn, men jeg har ikke kommet lengre når det gjelder Sønnøus dåp eller den videre skjebne for Anne Pedersdatters far i Strøm etter ca 1762. Kan ikke finne hvor han måtte befinne seg etter det tidspunktet. Vet bare at han var født i Strøm og sannsynligvis vokste opp i Røyken før han og broren Torkild flyttet tilbake til Strømm. Torkild døde i Strømm. Bak disse funn ligger mange timers arbeid.
Jeg vil sette pris på om det er noen som har noen opplysninger som bidrar til å avklare hvor han flyttet og hvor han eventuelt døde. Jeg har lett i kirkebøker i nærheten av Strømm uten hell.