Brukene Hømandberg

Moderator: MOD_Oppland

Svar
dn25702
Innlegg: 8
Registrert: 8. november 2010 kl. 20.16
Sted: HØNEFOSS
Kontakt:

Brukene Hømandberg

Legg inn av dn25702 » 30. desember 2010 kl. 23.47

Hei!

Jobber litt innimellom med å samle noen tråder i forbindelse med min slikt!

Mine oldeforeldre var Gudmund Hømandberg f: 09.08.1869 som var gift med Guri Amundsdatter f: 11.07.1867!

1) Er det noen som har kjennskap til denne slekten baover i tid? Jeg har beveget meg noe baover i tid, men dersom det er andre som har jobber med denne slekten så hadde vært fint å komme i kontakt!

2) Så vidt jeg vet så var det tre visst ikke fire Hømandberg bruk! Gjennom andre så har jeg fått info om at ingen av disse familiene med samme etternavn var i slekt! Noen som har noe info om dette?

3) Dersom det er noen som sitter med oppslyninger om Gudmund sitt Hømandberg mottar jeg info med takk, kanskje bilde, tror kanskje denne stua er borte! (gnr/bnr 61/7) Strand, Nord Aurdal!

4) Bilder av Gudmund og Guri, er det noen som besitter dette? Gjerne også disses foreldre, men er klar over at dette kan være skjelden vare!

Vh
Bjørn :)

Brukeravatar
Else Berit Rustad
Innlegg: 18145
Registrert: 3. november 2006 kl. 9.10

Re: Brukene Hømandberg

Legg inn av Else Berit Rustad » 31. desember 2010 kl. 0.18

Dette er jo ikke svar på noe av det du spør etter, men kanskje det kan ha interesse for deg likevel? Jeg fant denne siden på nettet:

http://www.unde-bergo.no/slekt/search.p ... mybool=AND

Mvh
Else B.

Brukeravatar
Else Berit Rustad
Innlegg: 18145
Registrert: 3. november 2006 kl. 9.10

Re: Brukene Hømandberg

Legg inn av Else Berit Rustad » 31. desember 2010 kl. 0.21

Ser nå at du har lagt inn samme tema en gang til. "Kopien" kan du slette (men da må du gjøre det før noen evt. er inne og svarer, for da er det for sent :? )

Mvh
Else B.

dn25702
Innlegg: 8
Registrert: 8. november 2010 kl. 20.16
Sted: HØNEFOSS
Kontakt:

Re: Brukene Hømandberg

Legg inn av dn25702 » 31. desember 2010 kl. 1.04

Heisann!

Er slettet :)

Er vel kjent med linken du foreslo, men takk for hjelpen allikevel!

Vh

Bjørn

Svar

Gå tilbake til «Nord-Aurdal»