Spørsmål om lærer Breida i Lesja.

Moderator: MOD_Oppland

Svar
dn24278
Sted: JAKOBSLI

Spørsmål om lærer Breida i Lesja.

Legg inn av dn24278 » 5. mai 2010 kl. 18.38

Hei!

Min farfar, Johan Madsen Breida, f. 1863 i Trondenes, Troms fylke, dro ca. 1904 med familien til Amerika. Han var der skolemester innen en menighet i Scandinavia. Wisconsin. Etter noen år ble det retur til Norge hvor han ble lærer i Lesja. Ang. hans Lesja-periode er jeg ganske blank, og er takknemlig for å få evt. opplysninger om han og familiens opphold i bygda.

Mvh

Jan P. Breida

Brukeravatar
Arnfinn Kjelland
Sted: VOLDA
Kontakt:

Re: Spørsmål om lærer Breida i Lesja.

Legg inn av Arnfinn Kjelland » 16. mai 2010 kl. 11.59

Johan Breida var lærar i Kyrkjekretsen på Lesjaskog frå 1920 til 1939. Han og familien står omtalt i Bygdebok for Lesja bd 1 (1987) s. 378. Dei budde i den gamle skulebygnaden, som hadde både undervisningsrom og lærarbustad.

Informasjonen vi fekk inn om familien i samband med boka var:
Johan Madss. Breida frå Trondenes, 1869-?, g.m. Johanne frå Kristiansund, 1883-?. Han var lærar i Kyrkjekretsen 1920-39. Barn:
1. Anna, pleiedotter, flytte til Trondheim.
2. Arnfinn, 1921.
Systerson til Johan Breida, Magnus Jarl, f. 1910 i Brokvik, Trondenes, kom hit i 13-14 års-alderen.

Det finst fire bilde med nokre av familien på i bygdebokarkivet: http://213.236.231.202/lesja/fotoreg/Default.aspx (søk på Breida i slektsnamnfeltet)

dn06750
Sted: OSLO

Re: Spørsmål om lærer Breida i Lesja.

Legg inn av dn06750 » 3. november 2010 kl. 0.21

Jeg har en far og en onkel som har vært elever under Breida, og de skriver som følgende:
min onkel:
Eg gjekk i skule hos Johan Breida. Han var ein flink lærar. Vi dreiv mykje med pugging. Han dreiv oss hardt i rekning og der var vi jamvel borti Salvesens reknebok. Sume av oss plundra hardt med å løyse oppgavene. Av og til vart det brukt fasit for å vera sikker på å få rett svar, men dei gongene fasiten ikkje stemde, var det hardt å vera den som juksa. Vi kom langt i rekning og fekk eit godt grunnlag for vidare arbeid.
Hjå Breida var det vanleg at ein fekk sitja att dersom ein ikkje kunne leksa si. Og ein kunne også få ein rapp om ein ikkje oppførde seg skikkeleg.
min far:
Hos Breida gikk vi i 5 år. Det var en streng men rettferdig lærer.

Svar

Gå tilbake til «Lesja»