Pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
dn22945
Sted: OPPDAL

Pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt

Legg inn av dn22945 » 7. april 2010 kl. 18.44

Familien til pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt (1734-1794) og kona Guri Tollevsdatter Beitrusten, f. 1794, er omtalt under Brandtplass i Folldalsboka. I tiden etter at Brandt døde ble den store barneflokken spredt rundt omkring. I Folldalsboka henvises det til Delgobes samlinger der dette skal være omtalt. Er det mulig å få tilgang til Delgobes samlinger, eller er disse opplysningene tilgjengelig på annet vis. Undertegnede er spesielt interessert i sønnen Johannes Fredriksen, f. 1784, som flyttet til Ålvundfjord i daværende Stangvik kommune (nå Sunndal). Han var ikke i Folldal i 1801. Ved søk i 1801-tellingen i hele landet finner jeg kun en aktuell Johannes Friderichsen som tjener på Kårstad i Jevnaker. Kan det være ham?
I Folldalsboka brukes navnet Vibe Brandt - jeg har ikke funnet Vibe-navnet andre steder. Hva er forbindelsen. I kirkeboka - ved bryllup, barns dåp og død, nevnes han som Brandt. Vibe brukes ikke.
Jeg er interessert i å komme i kontakt med noen som kjenner til denne familien. Kanskje kan vi utveksle informasjon.

Mvh
Ove Karlsvik

Brukeravatar
dn22196
Sted: FJERDINGBY

Re: Pliktfogd Friderich Chr. Vibe Brandt

Legg inn av dn22196 » 7. april 2010 kl. 22.30

Delgobes samling er tilgjenglig kun fra statsarkivet i Oslo.

http://www.arkivverket.no/fk/classes/fk ... hetid=4695

Svar

Gå tilbake til «Folldal»