Hei igjen Per Anders.
Det stemmer ihvertfall med bosted i dødsfall både på Mætte/Mette og Gjermund - han dør her. Det står Mætte i den linken til begravelse som jeg la inn ihvertfall.
Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Engerdal, Ministerialbok nr. 1 (1881-1898), Døde og begravede 1888, side 152.
Begravelse nr. 1 Gjermund
Jeg har søkt på alle tenkelige måter i FT 1865 uten å finne dem. Ettersom FT 1875 ikke er landsdekkende enda så tenkte jeg ikke på den
Folketteling 1875 Hylleraasen søndre
Family Search er Mormonernes arbeid - de registrerer kirkebøker for flere land og dette er en gratis, men ikke alltid til å stole på så man må alltid sjekke med originalt materiale. Kan sende deg de oppskriftene jeg har på PM så ser du hvordan du skal søke for om mulig å få et resultat. Nå er det ikke alt som er registrert enda da, men om man får resultat så slipper man jo all den "bladinga" i kirkebøkene
Skal søke frem igjen det jeg fant og så kan du lete i Kirkebøkene selv - her står det også at Mette Hansdatter er født i Elverum, men det som er registrert fra Kirkebøker er det Batchnummer på - det andre kan være lagt inn av medlemmer eller andre som leverer til dette prosjektet(etter hva jeg har forstått)
Family Search
Folketellingene er sekundære kilder(tydet av andre) og de inneholder "noen ganger" temmelig mange feil. I FT 1865 må man til tider bruke opptil 4 år minus/pluss på alder og jeg opplever stadig at fødested er feil(erfaring fra min egen slekt der alle er født i Ringsaker, men i FT 1865 står fødested Stange)