Samuel Pedersen Mandal, født ca. 1718, Lensmann i Odal

Moderator: MOD_Hedmark

Svar
Margaret Helen Strand
Sted: MOSS

Samuel Pedersen Mandal, født ca. 1718, Lensmann i Odal

Legg inn av Margaret Helen Strand » 6. desember 2006 kl. 19.50

Samuel Pedersen Mandal ble 30 des 1748 viet til Anne Cathrine Jensdr. og fikk syv barn i Sør Odal innen 1766. Leter etter hans fødsel og foreldre og er takknemlig for hjelp.
MVH Margaret Strand

gj04589
Sted: EIDSVOLL

Re: Samuel Pedersen Mandal, født ca. 1718, Lensmann i Odal

Legg inn av gj04589 » 27. februar 2007 kl. 15.45

Hei - har du funnet ut noe om Samuel Pedersen Mandal? Fant nettopp din gamle etterlysning på internett. Jeg vet at han var gift med ei dame fra Gjerdrum og at han de siste årene bodde på Siggerud i Eidsvoll. Har noen flere opplysninger hjemme, men sitter nå på jobben uten tilgang til private datafiler.
Jeg har også lett etter Samuels foreldre uten å finne dem.
Det er av interesse at sognepresten i Nannestad også het Samuel (Jørgensen) Mandal f. 1683. Han var sønn av overbirkedommer Jørgen Olsen Mandal i Jarlsberg grevskap. Jørgen O. Mandal hadde sønnen Gustav Wilhelm Mandal som var sorenskriver i Jarlsberg, f. 1692. G. W. Mandal eide i 1725 Rotnes bruk på odel. Denne eiendommen lå visstnok i Nittedal.
Nittedal, Nannestad og Gjerdrum er nabokommuner på Romerike og ikke langt fra verken Eidsvoll eller Sør-Odal, så dette er forhold som tyder på sterkt romeriks-tilknytning.

Kanskje Samuel og Gustav Wilhelm hadde en bror som het Peder? Jeg vet ikke, men vet du mer eller ønsker mer opplysninger fra Eidsvoll kan du sende en e-post.
Hilsen
[email protected]

Brukeravatar
dn13080
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Samuel Pedersen Mandal, født ca. 1718, Lensmann i Odal

Legg inn av dn13080 » 7. oktober 2007 kl. 16.53

Hei.
Jeg har opplysninger om disse.
Kontakt
moaarnes alfa krøll online. no