Jeg trenger hjelp til å fullføre noen opplysninger om slekt til min tipptipp-oldemor Julie/a Johnsdatter f. 23.07.1857, født på Stange.
Hun er 'uekte' datter av John Johnsen og Gurine Andersdatter, Stange.
Julie/a er oppført som 'Legdslem' hos Lars Olsen og Anne Andersdatter, Stange, ifl folketellingen 1865.
Kan Anne Andersdatter være Julies tante?
Jeg finner ikke Julies konfirmasjon noe sted. Kan det være at hun ble konfirmert i sammenheng med giftermålet?
Inne på digitalarkivet har jeg funnet opptil flere Gurine Andersdatter, men de har ulike fødselsdatoer, men datoene er ikke langt fra hverandre, 1836 og 1837.
Lurer på om hun var gift med en Niels Larsen, Eidsvold, i 1865, var enke i 1875, gift på nytt med Ole Knutsen, Eidsvold, i 1876, og enke enda en gang ifl folketellinga 1900.
John Johnsen har jeg ikke funnet noe på da jeg ikke har noen slags datoer å gå ut i fra.
John Johnsen står forresten oppført som Julie/a sin far ved hennes dåp og hennes giftermål med Erik Eriksen på Tangen Stange 26.12.1877.
Kan noen hjelpe meg med å bekrefte noe av dette, eller om jeg er helt på villspor?
Vet noen om annen slekt før Gurine Andersdatter og John Johnsen så er det ønskelig å motta

Linn