MyHeritage AutoClusters fil

Moderator: MOD_DNA

Svar
Svein Martin Spanne
Sted: RANDABERG

MyHeritage AutoClusters fil

Legg inn av Svein Martin Spanne » 28. mai 2025 kl. 23.32

Hei,
Jeg har laget en AutoClusters fil fra MyHeritage.  Det er ikke mulig å lese den.  Er det noe jeg må gjøre får jeg åpner filen?

Svein 

Bent Roger Ødegaard
Sted: VESTMARKA
Kontakt:

Re: MyHeritage AutoClusters fil

Legg inn av Bent Roger Ødegaard » 29. mai 2025 kl. 8.00

Hei
Du har åpnet den i nettleseren som HTML-dokument?

Og du har mange muligheter til se/lese den.
Bare plassèr pekeren over en firkant, lett leselig informasjon kommer opp, om hver enkelt person når du flytter pekeren.
På høyre side er en liten rad med alle clusterne/gruppene, bruk pekeren igjen og info blir lett leselig.
Flere valg her: Order DNA Matches by: Cluster, Name etc.

"Blar" du deg nedover på samme side kommer hvert cluster med navn, pluss cM-mengde og litt til, om hver person i clusteret.
Det er et veldig nyttig verktøy. (jeg får ikke betalt av MH for å si det) :)
Mvh. BentØ

Svein Martin Spanne
Sted: RANDABERG

Re: MyHeritage AutoClusters fil

Legg inn av Svein Martin Spanne » 29. mai 2025 kl. 22.55

Hei
Problemet mitt er at jeg ikke kan lese noe som helst.  Det er tegn, bokstaver tall og symboler i et kaos.  Jeg lurer på om det er et formaterinssproblem

Svein

Bent Roger Ødegaard
Sted: VESTMARKA
Kontakt:

Re: MyHeritage AutoClusters fiil

Legg inn av Bent Roger Ødegaard » 30. mai 2025 kl. 10.35

Dette er hva det sto i eposten som jeg fikk fra MH.

En zip-fil med din rapport av AutoClusters er vedlagt. I den finner du tre filer — en HTML-fil som inneholder en visuell fremstilling av AutoCluster-analysen, en CSV-fil som inneholder en regnearkversjon av AutoCluster-analysen og en ReadMe PDF-fil.

Noen filer kan vises feil når de åpnes direkte fra denne e-posten. For best resultat, se filene på en stasjonær enhet. For å gjøre dette, lagre zip-filen på harddisken, pakk ut innholdet, og åpne filene.

Følger du infoen i siste avsnitt over og åpner øverste linje (HTML), ref. bilde under, bør det fungere fint.
Hvis ikke, er det nok et annet problem ja.
MH cluster.gif

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mvh. BentØ

Svar

Gå tilbake til «Generelt om DNA-testing for slekt»