Lagring av bilder som legges inn i Reunion

Moderator: MOD_multimedia

Svar
69710
Innlegg: 19
Registrert: 5. oktober 2014 kl. 14.51
Sted: OSLO

Lagring av bilder som legges inn i Reunion

Legg inn av 69710 » 25. april 2015 kl. 19.26

Hei
Jeg bruker Reunion og legger til bilder på de forskjellige personer, men hvor lagres disse bildene og hvordan kan jeg styre dette ?
Bruker iMac

Mvh
Anders

Brukeravatar
dn20990
Innlegg: 1706
Registrert: 13. januar 2007 kl. 18.53
Sted: BERGEN

Re: Lagring av bilder som legges inn i Reunion

Legg inn av dn20990 » 29. april 2015 kl. 20.03

Du kan lagre dem der du vil, men det er fornuftig (mener iallefall jeg) å ha et mappesystem slik at du selv får oversikt over hva du har av bilder, og lettere kan ordne og redigere senere.

Når du installerte Reunion ble det sannsynligvis opprettet en mappe kalt "Reunion Pictures" under "Bilder" på øverste nivå på ditt bruker-område på maskinen din. I denne mappen har jeg opprettet undermapper og også mapper under disse igjen for utvalgte nøkkelpersoner i min base. Bildene legger jeg i den mappen de hører hjemme, og drar dem over til riktig person i programmet. Programmet holder styr på de lenkene som trengs for å få fram riktig bilde, men vær obs på at hvis du flytter noen bilder til en annen mappe så bryter du lenken, og du må dra dem inn på nytt til rett person i Reunion.

Det er mulig du under innstillinger kan velge å ha disse billedmappene et annet sted, det har jeg ikke undersøkt så nøye.

Eksporterer du til f.eks. Reunions mobil-app kommer også bildene med helt perfekt.

Håper dette hjelper deg videre!
mvh
leif erik otterå

Svar

Gå tilbake til «Data og multimedia»