Jeg tror nok ikke dette påvirker de dataene som allerede ligger der, men som har blitt slettet fra Legacy?
Ihvertfall gjelder det ikke for steder.
Jeg har nå 1700+ forskjellige steder lagret i Legacy, mens det i TNG var over 2000. Dette skyldtes at steder var blitt slått sammen og/eller endret i Legacy. Slettet så alle stedsnavnene manuelt i TNG, og importerte på nytt. Så nå er alle de "ubrukte" borte vekk
Samme med personer. Jeg hadde noen personer jeg ble bedt om å fjerne, fordi hun mente vi ikke var i nær nok slekt til at jeg kunne tillate meg å legge dette ut på nett (selvfølgelig passord/personvern-beskyttet). At de samme data lå helt åpent et annet sted, uten noen personvern-beskyttelse, var tydeligvis helt greit, siden det der var lagt ut av en nærmere slektning
Det var litt om bakgrunnen..
Å fjerne dem fra Legacy var ikke nok - de var fortsatt på TNG-versjonen.
Å sette dem som "Private" i Legacy, og så eksportere på nytt, virket, og da er deres data bare vist som "Privat" på nettet, også for administrator. Å sette dem som "usynlig" i Legacy tør jeg ikke gjøre, for det ser ut til å usynliggjøre også alle aner og etterkommere til vedkommende - og det vil jeg jo ikke.. Og jeg har jo ikke lyst til å kvitte meg helt med disse dataene heller, da de fleste av dem tross alt ikke er nålevende.
Jeg skulle virkelig ønske det var en Undo-funksjon i Legacy! Backup/Restore er litt tungvint måte å gjøre det på...
Jeg tror jeg må prøve litt mer testing her...