sammendrag av slekts gransking

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
57555
Sted: MOI

sammendrag av slekts gransking

Legg inn av 57555 » 29. mars 2015 kl. 15.39

Jeg begynte slekts gransking , med en setning som var fortalt av en fremmed, At jeg var rik og velstående,, Da jeg begynte å granske min slekt, feilet jeg mange ganger, Jeg fant ut i begynnelsen at min slekt var vanlige arbeidere, men at det manglet fedrenes navn, Derav gikk fantasiene, Hvem var far til min farfar., Jeg fant aldri ut dette, Men gravet meg bakover i slekten, Det for å finne ut at vi var rike og velstående. Det begynte med , Lars Torstensson Blanckenfjell på 1600 tallet, Der forgrenet det seg flere adels slekter som ble inngift til slekten
, Torsten Joensson sin slekt ved den Adlige ætten Blanchenfjell, nr 319. Hans mor var en Stålhandske, , Sigrid Stensdotter Stålhandske, som er ett gammelt adels navn

Min slekt Kellgren var inn gifte med adelige, , med utdannelse som prester,, Å de stammer fra den Skotske adelige slekten Herweg, slekten, der av navnet Kielgren, fra Tyskland,,
Yrkene var høye militære stillinger og prester.,
Dette er kort ,, men jeg har fått ut all dokumentasjon på min slekt,
Men undrer enda hva som befant seg av slekt etter 1500 tallet, Men det har visst seg vanskelig å komme dit,
, Jeg har funnet ut at Jonas Kellgren far til den kjente poeten Og Skalden Johan Henrich Kellgren, var bror til Johan Kellgren, som var min tipp older far i 9 generasjon,
Foreldrene var Ingeborg Herweg og Sven Kellgren, Herweg det var en gammel skotsk adelslekt,
Det viser seg da at min slekt har vært rik og velstående ved mange generasjoner,
, , frem ragende forretnings folk, som sørger for å levere arbeids plasser, og der ifra skatteinntekter, Men disse menneskene er høyt beskattet for sin inntekt, derimot så var adel fra gammelt av fritatt fra skattemessige forhold,, Tittelen eksisterer ikke mer, Men eksisterer hos de kongelige,
Men det sitter generasjoner igjen med , Gods og eiendom som har tilhørt adelen, som det er vanskelig for arvinger å holde ved like, Det er synd at staten ikke gir tilskudd, til en slik flott kultur arv, slik at disse herskaps husene med sine verdier holdes vedlike, Det er en kulturskatt, som både unge og gamle kan lære av. I dag er vi skatte betalere og vanlige lønns mottakere, der skille mellom fattig og rik ikke blir, stort. Det er stat og regjering som sitter på pengene i dag i form av skatter og avgifter. For å få statlig godt gjørelser, skal staten ha igjen sin utlegg for likehold av vår kulturskatt, Den eneste som får lønn og godt gjørelse for sin hjelp er staten, MEN HVORFOR SATSER INGEN PÅ EN SLIK ORDNING. det hadde opprettholdt vår kulturarv, Slik tenker staten, man får lønn for strev,

dn22209
Sted: HØVIK

Re: sammendrag av slekts gransking

Legg inn av dn22209 » 30. mars 2015 kl. 10.19

Forstår det sånn at "Riddarhuset" i Gamla stan i Stockholm er av stor betydning for adelen i Sverige. Mer om - "Riddarhuset".

Her, en - "Alfabetisk lista över på Riddarhuset introducerade svenska adelsätter".

57555
Sted: MOI

Re: sammendrag av slekts gransking

Legg inn av 57555 » 30. mars 2015 kl. 20.45

Takker for fin informasjon, Ønsker deg en fin kveld

Svar

Gå tilbake til «Sverige»