Karen Andrea Sørensdtr Oppakereige
Moderator: MOD_Akershus
Karen Andrea Sørensdtr Oppakereige
I Boka om Gol finner jeg at
Uægtefødt Olav født(Olaf) Edvard Olson Hovind, 1878, Nes på Romerike,
har følgende foreldre
Karen Andrea Sørensdtr Oppakereiget og Ola Olsen Evenstuen u. Bolterud.
Karen skal ha giftet seg med en Johan Andersen, og de bodde på Romerike.
Kan dette være Karen?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=563#ovre
Uægtefødt Olav født(Olaf) Edvard Olson Hovind, 1878, Nes på Romerike,
har følgende foreldre
Karen Andrea Sørensdtr Oppakereiget og Ola Olsen Evenstuen u. Bolterud.
Karen skal ha giftet seg med en Johan Andersen, og de bodde på Romerike.
Kan dette være Karen?
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=563#ovre
Re: Karen Andrea Sørensdtr Oppakereige
Hei May Anita.
Du skriver ingenting om at du har funnet denne Olaf Edvards dåp og ettersom den Karen du lurer på i FT1900 er født 1860....
Her har du dåpen direkte fra Microfish.
Nes Mini I 9 1875 - 1882 Kort nr. 1/6, dåp nr. 14, s.19 (er en del kluss her, men...)
Olaf Edvard f.1/3, dpt.: 5/5 1878 Uægte.
Husmandsdatter Karen Andrea Sørensdttr. Opakereie - f.1858. Ug. Husmandsøn Ole Olsen Evenstuen under Bollerud - f.1856
Faddere: Ug.Mina Olsdttr. Bollerudeje, Karoline Olava Nilsdttr. ib., Em. Anders Kristofersen ib., g. Nils Olsen ib., Ole Larsen Opakereje.
I anmerkningsfelt: Intet oppgitt.
Opakereje og Evenstuen under Bollerud er bosteder ved datters fødsel/dåp - altså adresse - ikke nødvendigvis deres fødested
Nes Bygdebok Bind III s.558 står som følger:Evenstua ble tatt opp omkr. 1700. Plassen var på ca.70 mål og ligger på gården. Videre står det om Evenstua s.565 og 566, flere Ole´r her....om det er den rette? Må evt.finne din Ole´s dåp.
Opaker eller Oppåker som det stå i bygdeboka er i samme Bind.
Din henvisning til FT1900 kan ikke jeg bekrefte eller avkrefte...to alternativ til Karen på FT1865...en som datter og en som Legdebarn.
mvh.Lillian
Du skriver ingenting om at du har funnet denne Olaf Edvards dåp og ettersom den Karen du lurer på i FT1900 er født 1860....
Her har du dåpen direkte fra Microfish.
Nes Mini I 9 1875 - 1882 Kort nr. 1/6, dåp nr. 14, s.19 (er en del kluss her, men...)
Olaf Edvard f.1/3, dpt.: 5/5 1878 Uægte.
Husmandsdatter Karen Andrea Sørensdttr. Opakereie - f.1858. Ug. Husmandsøn Ole Olsen Evenstuen under Bollerud - f.1856
Faddere: Ug.Mina Olsdttr. Bollerudeje, Karoline Olava Nilsdttr. ib., Em. Anders Kristofersen ib., g. Nils Olsen ib., Ole Larsen Opakereje.
I anmerkningsfelt: Intet oppgitt.
Opakereje og Evenstuen under Bollerud er bosteder ved datters fødsel/dåp - altså adresse - ikke nødvendigvis deres fødested

Nes Bygdebok Bind III s.558 står som følger:Evenstua ble tatt opp omkr. 1700. Plassen var på ca.70 mål og ligger på gården. Videre står det om Evenstua s.565 og 566, flere Ole´r her....om det er den rette? Må evt.finne din Ole´s dåp.
Opaker eller Oppåker som det stå i bygdeboka er i samme Bind.
Din henvisning til FT1900 kan ikke jeg bekrefte eller avkrefte...to alternativ til Karen på FT1865...en som datter og en som Legdebarn.
mvh.Lillian
Tusen takk. Nei, jeg hadde ikke tidligere slått opp fødselen. De opplysningene jeg har er fra Boka om Gol.
Jeg er vel litt usikker på hvor mine etterlysninger egentlig bør ligge, i Akershus eller i Hedmark, kanskje noen kan gjøre det klarere for meg.
Jeg bestilte jo 7 bind av boka om Gol her, og trodde jo jeg skulle finne foreldrene hans der, i og med at han har tatt slektsnavnet Hovind, da det er en gård Hovind(Høgvin/Houffvin) på Gol. Men nei, der var han ikke å finne. Navnet har han antagelig med seg fra.... ja...noen forslag? fra Hedmark/Akershus, og det ble slektsnavnet fremover.
Hmm, jeg er forsatt litt usikker på hvor du fant dåpen til Olaf. Det er to Nes i området, hvis jeg ikke tar helt feil. Nes i Hedemark og Næs på Romeriket, eller er dette samme Nes? I Boka om Gol, står det at han er født på Næs Romeriket....hjelp meg *ler* Hvilken Nes er i Nes bygdebok?
Jeg er vel litt usikker på hvor mine etterlysninger egentlig bør ligge, i Akershus eller i Hedmark, kanskje noen kan gjøre det klarere for meg.
Jeg bestilte jo 7 bind av boka om Gol her, og trodde jo jeg skulle finne foreldrene hans der, i og med at han har tatt slektsnavnet Hovind, da det er en gård Hovind(Høgvin/Houffvin) på Gol. Men nei, der var han ikke å finne. Navnet har han antagelig med seg fra.... ja...noen forslag? fra Hedmark/Akershus, og det ble slektsnavnet fremover.
Hmm, jeg er forsatt litt usikker på hvor du fant dåpen til Olaf. Det er to Nes i området, hvis jeg ikke tar helt feil. Nes i Hedemark og Næs på Romeriket, eller er dette samme Nes? I Boka om Gol, står det at han er født på Næs Romeriket....hjelp meg *ler* Hvilken Nes er i Nes bygdebok?
Sist redigert av dn19389 den 24. januar 2006 kl. 12.19, redigert 1 gang totalt.
Oppaker ligger i Nes kommune, i Akershus fylke.
Da skal jeg få flyttet denne tråden til Akershus, Øvre Romerike, Nes og så sletter jeg etterlysningen jeg har liggende etter faren der, så har jeg iallfall alt i en tråd.
Hvis denne Ole er faren til Olaf, så blir det gøy, en Ole fra Christiania, jippy.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=722#ovre
Godt jeg har gode hjelpere her, tusen takk, jeg tørr fortsatt å håpe at jeg skal finne ham....
Hvis denne Ole er faren til Olaf, så blir det gøy, en Ole fra Christiania, jippy.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=722#ovre
Godt jeg har gode hjelpere her, tusen takk, jeg tørr fortsatt å håpe at jeg skal finne ham....
Etter tre av fadderne til Olaf, står forkortelsen Ib, hva står forkortelsen for, noen som vet?
her er nok moren til Olaf i 1900-tellingen. Det står i Boka om Gol, at hun gifter seg med en Johan Andersen. Denne Johan jobber jo også ved jernbanen, slik Olaf gjorde, det var jo i forbindelse med anleggsarbeid på bergensbanen, han kom til Gol.
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 021&lnr=00
Tro om det kan stå under Helberget 73-5 i Nes bygdebok, hvilken Ole Olsen, Karen har et barn med. Er det noen som har boka tilgjengelig tro??
http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ft ... 021&lnr=00
Tro om det kan stå under Helberget 73-5 i Nes bygdebok, hvilken Ole Olsen, Karen har et barn med. Er det noen som har boka tilgjengelig tro??
Sist redigert av dn19389 den 24. januar 2006 kl. 14.54, redigert 1 gang totalt.
Hei May Anita.
Beklager at jeg ikke skrev Nes Romerike, men trodde det stod i bygdebøkene for Gol ettersom du selv hadde skrevet Nes Romerike i din etterlysning.
Jeg har funnet dåpen til Karen Andrea også, hun er født i Nes ROMERIKE, du skal få den også
senere i kveld.
IB er det samme som iboende det samme - altså bor på samme sted som den foregående fadders bosted.
Har ikke funnet noen tilknytning til Nes Hedmark
ihvertfall ikke så langt. Hovind heter det flere steder i landet, så hvor han har det fra kommer nok frem etterhvert
Bygdebøkene for Nes Romerike har mange bind, men det er kun de 5 første som har gards og slektshistorie.
I utgangspunktet burde din etterlysning ha ligget i Akershus under Nes, men du kommer til Hedmark på Karen Andreas far også så jeg vet ikke hva som er best
mvh.Lillian
Beklager at jeg ikke skrev Nes Romerike, men trodde det stod i bygdebøkene for Gol ettersom du selv hadde skrevet Nes Romerike i din etterlysning.
Jeg har funnet dåpen til Karen Andrea også, hun er født i Nes ROMERIKE, du skal få den også

IB er det samme som iboende det samme - altså bor på samme sted som den foregående fadders bosted.
Har ikke funnet noen tilknytning til Nes Hedmark

Bygdebøkene for Nes Romerike har mange bind, men det er kun de 5 første som har gards og slektshistorie.
I utgangspunktet burde din etterlysning ha ligget i Akershus under Nes, men du kommer til Hedmark på Karen Andreas far også så jeg vet ikke hva som er best

mvh.Lillian
Hei May Anita.
Helberget ligger i FT1900 i Eidsvold kommune
Alle er født i Nes Romerike på folketellingen, skal se om jeg finner ut av det senere i dag.
mvh.Lillian
Helberget ligger i FT1900 i Eidsvold kommune

Alle er født i Nes Romerike på folketellingen, skal se om jeg finner ut av det senere i dag.
mvh.Lillian
Flott, stor klem til deg. Jeg får sette meg til med gamle og nye kart, og prøve ihvertfall å plassere gårdene....
Hei May Anita.
Her får du dåpen til Karen Andrea, skal se om jeg finner Ole sin etterpå.
Ib. som du etterlyste betydningen av kan også være forkortet slik: Ibid eller Ibidem, men betyr det samme. Dette fra Ordbok for Slektsforskere av Terje A. Tetmo.
Alle kirkebøker jeg henviser til som kilde er fra nå av Nes ROMERIKE om ikke annet blir nevnt.
Nes Mini I 7 1846 - 1858 Kort 6/15, dåp nr.67, s. 151
Karen Andrea f. 12/4, dpt.: 13 eller 18/6 1858 i H.K.( Nes Hovedkirke) Uægte.
Pige Elen Christine FuglerudsEngen. Ungkarl Søren Anderssen ?Værvelten/Varvelten/Værvetten? under vestre Berger i Grue Præstegjeld i Soløer (Nu paa nordre ??Bollerud?haug.
Faddere: Pige Lisbeth Pedersdatter Hofvind, p. Maria Olsd. Arnestad, Hans Amundsen H?K?aarud, Gulbrand Ingebrigtsen Karud, Johan Larsen Bollerud/Fullerud?
Er ikke godt nok kjent i Grue til å fastsette navnet på garden/plassen han er fra, er også usikker på gard/plassnavn på faddere - noe kan være skrevet på "Dialekt". Kan være noen andre lokalkjente som tyder dette bedre enn meg. Skriver spørsmålstegn for å ikke villede deg
mvh.Lillian
Her får du dåpen til Karen Andrea, skal se om jeg finner Ole sin etterpå.
Ib. som du etterlyste betydningen av kan også være forkortet slik: Ibid eller Ibidem, men betyr det samme. Dette fra Ordbok for Slektsforskere av Terje A. Tetmo.
Alle kirkebøker jeg henviser til som kilde er fra nå av Nes ROMERIKE om ikke annet blir nevnt.

Nes Mini I 7 1846 - 1858 Kort 6/15, dåp nr.67, s. 151
Karen Andrea f. 12/4, dpt.: 13 eller 18/6 1858 i H.K.( Nes Hovedkirke) Uægte.
Pige Elen Christine FuglerudsEngen. Ungkarl Søren Anderssen ?Værvelten/Varvelten/Værvetten? under vestre Berger i Grue Præstegjeld i Soløer (Nu paa nordre ??Bollerud?haug.
Faddere: Pige Lisbeth Pedersdatter Hofvind, p. Maria Olsd. Arnestad, Hans Amundsen H?K?aarud, Gulbrand Ingebrigtsen Karud, Johan Larsen Bollerud/Fullerud?
Er ikke godt nok kjent i Grue til å fastsette navnet på garden/plassen han er fra, er også usikker på gard/plassnavn på faddere - noe kan være skrevet på "Dialekt". Kan være noen andre lokalkjente som tyder dette bedre enn meg. Skriver spørsmålstegn for å ikke villede deg

mvh.Lillian
Uekte barn er ikke lett, uekte i flere ledd, enda verre. Jeg sliter fælt med å finne gårdene og folkene i tellingene.
Den eneste kandidaten jeg har funnet er en Karen,8 år, Lægslem, på gården Øyen. At husfaren her heter det samme som hennes far, er kanskje bare tilfeldig, eller..... jeg kan absolut ikke finne han som skal være faren hennes da.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =5443#ovre
Kanskje er Olaf's farside enklere, hmm med et navn som Ole Olsen, vet jeg ikke om jeg tørr håpe.
Den eneste kandidaten jeg har funnet er en Karen,8 år, Lægslem, på gården Øyen. At husfaren her heter det samme som hennes far, er kanskje bare tilfeldig, eller..... jeg kan absolut ikke finne han som skal være faren hennes da.
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =5443#ovre
Kanskje er Olaf's farside enklere, hmm med et navn som Ole Olsen, vet jeg ikke om jeg tørr håpe.
Kanskje lettere å få hjelp om denne tråden ligger under Nes, Akershus?
De som har ressurser til å hjelpe til der, sjekker kanskje ikke under Nord-Odal, Hedmark hver gang de er innom?
De som har ressurser til å hjelpe til der, sjekker kanskje ikke under Nord-Odal, Hedmark hver gang de er innom?

Helt klart, her må jeg håpe på hjelp av lokale krefter.... Jeg har bedt mentor om å flytte tråden ved å sende ham en melding.
Jeg har så lyst til å bestille kirkebøkene, men tror jeg må prøve å finne litt flere spor her først. Vil ikke oppleve det jeg gjorde før i dag. Jeg har lett lenge etter en oldemor og endelig kom riktig kirkebok for riktig sokn, og så var ikke fødselen der, og skuffelsen stor.... *sukk*
Jeg har så lyst til å bestille kirkebøkene, men tror jeg må prøve å finne litt flere spor her først. Vil ikke oppleve det jeg gjorde før i dag. Jeg har lett lenge etter en oldemor og endelig kom riktig kirkebok for riktig sokn, og så var ikke fødselen der, og skuffelsen stor.... *sukk*
Hei May Anita.
Som du kanskje nå har oppdaget har jeg flyttet etterlysningen din til Akershus fylke og lagt det under Nes Romerike.
Så at du skrev at det var sendt melding til Moderator om dette
Mvh.Lillian
Moderator Slektsforum Hedmark
Som du kanskje nå har oppdaget har jeg flyttet etterlysningen din til Akershus fylke og lagt det under Nes Romerike.
Så at du skrev at det var sendt melding til Moderator om dette

Mvh.Lillian
Moderator Slektsforum Hedmark
Unskyld, jeg har visst sendt meldingen feil sted. Egentlig er det også litt ille at jeg ikke klarte å legge tråden på riktig sted med en gang. Såpass burde jeg jo få til nå, før jeg roper om hjelp
Jeg har foresten rota meg oppi Finnskogen nå da. Den der Varvælten e.l. som han Søren Andersen skal være fra. Jeg finner en Valbyvælten på Amtskartet. På Hvor.no, heter den Valbyvelta. Rett sør for en elv som buer sørover, et godt stykke vest for Flisa. Men jeg har kanskje gått meg helt vill nå da. Jeg får konsentrere meg om Romerike foreløpig tror jeg *ler*

Hei May Anita.
Ikke noe å be om unnskyldning for
Har lest mailen du har sendt meg og skal se om jeg finner ut av Ole Olsen
Ang.Finnskogen - Grue så var det litt utydelig å lese på dåpen, har prøvd å finne konfirmasjon på Karen Andrea uten å lykkes
Har et gammelt kart jeg også - mulig det er noe der
Det kan også være variasjon på skrivemåte som gjør at det er vanskelig å finne
Sender deg en mail i tillegg.
mvh.Lillian
Ikke noe å be om unnskyldning for

Har lest mailen du har sendt meg og skal se om jeg finner ut av Ole Olsen

Ang.Finnskogen - Grue så var det litt utydelig å lese på dåpen, har prøvd å finne konfirmasjon på Karen Andrea uten å lykkes

Har et gammelt kart jeg også - mulig det er noe der

Det kan også være variasjon på skrivemåte som gjør at det er vanskelig å finne

Sender deg en mail i tillegg.
mvh.Lillian
Hei May Anita.
Nå tror jeg at jeg har løsningen på din Ole Olsen Evenstuen f.1856
FT1865 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =6440#ovre
Lette først etter dåp, men etter å ha lest i Nes Bygdebok Bind III s.566 om Husmenn under Bollerud og da spesielt Evenstuen som begynner på s.565 med følgende tekst:
Ole Olsen fra Odalen, død 1885, kom til Evenstua i slutten av 1860 årene. Hans kone het eli Olsdatter. Barn: tea, til Amerika, Ole, død i 1845 i Amerika, Karen , død 1944, g.m.Martin Martinussen Skarning-eie, Anna, død 1887, Oskar, til Amerika, Gina 1869 - 1948, dro til Amerika, Ragna, f.1873, reiste til Amerika. I 1886 kom det nye folk hit til Evenstua.
Da gikk jeg over til Konfirmasjon og fant denne
Nes Mini I 8 1859 - 1874 Kort nr.17/18, konf.nr.33, s. 468
Konf.dato i Næs kirke 20/10 1870
Ole Olsen f.30/1 56, dpt.: 2/3 56, fødested.Odalen, Opholdssted: Evenstuen
Foreldre: Ole Olsen og Eli Olsdatter
Karakter: Godt.
Vaksinert: 28/7 56.
Da må du altså til Odalen for å finne dåpen i kirkebøkene og til Amerika for å finne ham død.
Regner med at du har prøvd Emigrasjonslistene på Digitalarkivet..
Om ikke skal jeg prøve å hjelpe deg så vi finner ut når han reiste og hvortil
Regner med at dette er rett person....ser ihvertfall veldig lovende ut
Her er søster Karen i FT1900 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =4482#ovre
mvh.Lillian
Nå tror jeg at jeg har løsningen på din Ole Olsen Evenstuen f.1856

FT1865 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =6440#ovre
Lette først etter dåp, men etter å ha lest i Nes Bygdebok Bind III s.566 om Husmenn under Bollerud og da spesielt Evenstuen som begynner på s.565 med følgende tekst:
Ole Olsen fra Odalen, død 1885, kom til Evenstua i slutten av 1860 årene. Hans kone het eli Olsdatter. Barn: tea, til Amerika, Ole, død i 1845 i Amerika, Karen , død 1944, g.m.Martin Martinussen Skarning-eie, Anna, død 1887, Oskar, til Amerika, Gina 1869 - 1948, dro til Amerika, Ragna, f.1873, reiste til Amerika. I 1886 kom det nye folk hit til Evenstua.
Da gikk jeg over til Konfirmasjon og fant denne

Nes Mini I 8 1859 - 1874 Kort nr.17/18, konf.nr.33, s. 468
Konf.dato i Næs kirke 20/10 1870
Ole Olsen f.30/1 56, dpt.: 2/3 56, fødested.Odalen, Opholdssted: Evenstuen
Foreldre: Ole Olsen og Eli Olsdatter
Karakter: Godt.
Vaksinert: 28/7 56.
Da må du altså til Odalen for å finne dåpen i kirkebøkene og til Amerika for å finne ham død.
Regner med at du har prøvd Emigrasjonslistene på Digitalarkivet..

Om ikke skal jeg prøve å hjelpe deg så vi finner ut når han reiste og hvortil

Regner med at dette er rett person....ser ihvertfall veldig lovende ut

Her er søster Karen i FT1900 http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =4482#ovre
mvh.Lillian
Ånei og nei, en Ole Olsen som reiser til Amerika, verre og verre, strørre og større plass å lete på, men jeg har jo foreldrene hans her da. Jeg kommer videre uansett.
Merkelig at jeg ikke har fått beskjed om svaret her, det har jo ligget lenge. Det står nederst: Avslutt abonementet på dette emne, så det vil jo si da, at jeg har abonnement, og varsle svar er alltid krysset av automatiskt. Merkelig, jeg har sjekket mailboksen godt. Den sisste beskjeden om denne tråden kom den 26.
Jeg skal prøve å finne båten til Ole, regner med at han reiser fra Oslo.
Tusen takk for meget god hjelp her Lillian, nå skal jeg gå å bestille kirkebøker med det samma. Håper de er på mickrofischekort og ikke kun på film, for jeg har jo kortleser selv *stoooolt*
Merkelig at jeg ikke har fått beskjed om svaret her, det har jo ligget lenge. Det står nederst: Avslutt abonementet på dette emne, så det vil jo si da, at jeg har abonnement, og varsle svar er alltid krysset av automatiskt. Merkelig, jeg har sjekket mailboksen godt. Den sisste beskjeden om denne tråden kom den 26.
Jeg skal prøve å finne båten til Ole, regner med at han reiser fra Oslo.
Tusen takk for meget god hjelp her Lillian, nå skal jeg gå å bestille kirkebøker med det samma. Håper de er på mickrofischekort og ikke kun på film, for jeg har jo kortleser selv *stoooolt*
Hei May Anita.
Kirkebøkene for Odalen finnes ihvertfall på Microfish på Hamar Bibliotek så jeg regner med at det går bra.
Hvorfor du ikke blir varslet på mail kan jeg dessverre ikke svare deg på...det skjer hos meg fra tid til annen også
Lykke til med dit søk i Amerika på Ole Olsen
mvh.Lillian
Kirkebøkene for Odalen finnes ihvertfall på Microfish på Hamar Bibliotek så jeg regner med at det går bra.
Hvorfor du ikke blir varslet på mail kan jeg dessverre ikke svare deg på...det skjer hos meg fra tid til annen også

Lykke til med dit søk i Amerika på Ole Olsen

mvh.Lillian
Vel, Amerika får nok vente, jeg har visst mer enn nok med å finne frem her i Norge. Jeg har kirkebøkene nå, og har funnet fødsel,konfirmasjon, vielse og barna til Karen Andrea Sørensdatter Opagereie 1858. Hun skal være vaksinert 7/7-1860. Men jeg finner ikke lister for vaksinerte etter 58. Synd, for der kunne jeg kanskje funnet ennå et spor på hvem moren er.
Karen Andrea er jo uægtedøpt, og faren er jo en nøtt, men moren burde det gå an å plassere. Jeg finner imidlertid ikke hennes konfirmasjon. (mulig jeg burde hatt eldre bøker enn Mini I 7)
Moren heter Elen Kristine Pedersdatter Fuglerudsengen. Det jeg har funnet er en innflyttet Kristine Pedersdatter født 1842.
Et spor til er, en fadder til Karen Andrea. Pige Lisbeth Pedersdatter Hofvind. Siden banebarnet til Elen Kristine tar Hovind som slektsnavn, bør vel også denne fadderen sees nærmere på.
Hvis noen har tilgang til bygdebøkene har gårdene følgende gr.nr.
Hovind gr.nr 13
Hovin gr.nr 90
Fuglerud gr.nr 97
Opager gr.nr 136
Karen Andrea er jo uægtedøpt, og faren er jo en nøtt, men moren burde det gå an å plassere. Jeg finner imidlertid ikke hennes konfirmasjon. (mulig jeg burde hatt eldre bøker enn Mini I 7)
Moren heter Elen Kristine Pedersdatter Fuglerudsengen. Det jeg har funnet er en innflyttet Kristine Pedersdatter født 1842.
Et spor til er, en fadder til Karen Andrea. Pige Lisbeth Pedersdatter Hofvind. Siden banebarnet til Elen Kristine tar Hovind som slektsnavn, bør vel også denne fadderen sees nærmere på.
Hvis noen har tilgang til bygdebøkene har gårdene følgende gr.nr.
Hovind gr.nr 13
Hovin gr.nr 90
Fuglerud gr.nr 97
Opager gr.nr 136
Den Kristine Pedersdatter som kommer flyttendes med familien sin, flytter antagligvis til Utsjøen gr.nr 117.
Her er hennes bror i 1865
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=667#ovre
Her er hennes bror i 1865
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... k=667#ovre
-
Karen Andrea sin far kom fra Mastvelten/Mastvelta under Vestre Berger i Brandval
Mvh
Erland
Mvh
Erland