Hei
Håper noen kan hjelpe meg å lese det som står om konfirmant nr. 31, Richard. Sønn av Gabriel Sørensen og Bergithe Corneliusdatter, Grøtfjord
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-159
Håper det er noe som kan gi meg en ide om når han er født, for jeg kan ikke finne dåpen hans..
Hilsen Trine Lise
Kirkebok, Tromsø, Troms, 1845
Moderator: MOD_tydehjelp
-
- Sted: ROSSFJORDSTRAUMEN
Kirkebok, Tromsø, Troms, 1845
Den som ikke spør, får heller ikke svar..
- Else Berit Rustad
Re: Kirkebok, Tromsø, Troms - 1845
Dette var så smått at jeg ikke fikk med meg alt, men det står ihvertfall at han er født 8 Dage før Faste og døbt i Paaskehelgen 1829, 16 1/2 Aar.
Videre er det en kommentar angående dåpen - den begynner med Findes ei i Ministerialbg....
så da er det ikke rart du ikke har funnet dåpen hans!
Mvh
Else B.
Videre er det en kommentar angående dåpen - den begynner med Findes ei i Ministerialbg....
så da er det ikke rart du ikke har funnet dåpen hans!
Mvh
Else B.
-
Tusen takk for kjempegod hjelp, Else B.
Tror presten må ha hatt lupe for å skrive dette, for det var jammen smått...
Kjempeflott at du klarte å tyde akkurat det jeg var ute etter!
Hilsen Trine Lise

Tror presten må ha hatt lupe for å skrive dette, for det var jammen smått...
Kjempeflott at du klarte å tyde akkurat det jeg var ute etter!
Hilsen Trine Lise
- Remi Trygve Pedersen
- Sted: KONGSBERG
Etter det jeg klarer å lese, så ser det ut til at han er døpt samtidig som konfirmasjonen.
Videre etter det Else Berit har klart tyder jeg det til: men Moderen og Anni Ul.....?? Hansd. holt ham over daaben?? og e talte??. Arvid?? Livnæs?? - Fadder.
Men det er så smått at spørsmåltegnene mine kan være helt på villspor.
Remi
Videre etter det Else Berit har klart tyder jeg det til: men Moderen og Anni Ul.....?? Hansd. holt ham over daaben?? og e talte??. Arvid?? Livnæs?? - Fadder.
Men det er så smått at spørsmåltegnene mine kan være helt på villspor.
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
-
Hei Remi
Takk for utfyllingen
Kjenner ikke igjen navnene, og kan heller ikke finne de ved dåp av de andre barna til dette ekteparet. Men så er det også 10 år mellom første og andre barn (som jeg har funnet til nå..)
Hilsen Trine Lise
Takk for utfyllingen

Kjenner ikke igjen navnene, og kan heller ikke finne de ved dåp av de andre barna til dette ekteparet. Men så er det også 10 år mellom første og andre barn (som jeg har funnet til nå..)
Hilsen Trine Lise
Hei, bare et tips:
Jeg har en ane i Tromsø hvor dåpen ikke kunne finnes i ministerialboken da hun skulle konfirmeres. Fadrene selv kunne bevitne at dåpen hadde funnet sted og var meldt inn. Tilfeldigvis søkte jeg på fødte/døpte mandkjøn på samme tidsrom som hun var født. Da fant jeg henne som Severin Hendrich! Hun het Severine Henriette. Så sjekk også motsatt kjønn i tilfelle presten har rotet det til
Karin
Jeg har en ane i Tromsø hvor dåpen ikke kunne finnes i ministerialboken da hun skulle konfirmeres. Fadrene selv kunne bevitne at dåpen hadde funnet sted og var meldt inn. Tilfeldigvis søkte jeg på fødte/døpte mandkjøn på samme tidsrom som hun var født. Da fant jeg henne som Severin Hendrich! Hun het Severine Henriette. Så sjekk også motsatt kjønn i tilfelle presten har rotet det til

Karin
-
Hei Karin
Takk for tipset, det skal jeg prøve
Hilsen Trine Lise
Takk for tipset, det skal jeg prøve

Hilsen Trine Lise