Kirkebok, Skien, Telemark 1810
Moderator: MOD_tydehjelp
-
- Sted: MOSS
- Kontakt:
Kirkebok, Skien, Telemark 1810
Hei,
Jeg trenger hjelp til å tyde navnene på fadderene til min 3.-tippoldemor.
Maren Sophie nest nederst på side 217, født 24.august og døpt 10.september, er datter av Ole Stillevsen og Maren Sørensdatter. Det er mulig en av fadderne (Fejlberg?) er en slektning av min kone. Morsomt å støte på slikt!
Permanent sidelenke: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7889&idx_id=7889&uid=ny&idx_side=-83
Jeg trenger hjelp til å tyde navnene på fadderene til min 3.-tippoldemor.
Maren Sophie nest nederst på side 217, født 24.august og døpt 10.september, er datter av Ole Stillevsen og Maren Sørensdatter. Det er mulig en av fadderne (Fejlberg?) er en slektning av min kone. Morsomt å støte på slikt!
Permanent sidelenke: www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7889&idx_id=7889&uid=ny&idx_side=-83
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Re: Kirkebok, Skien, Telemark 1810
Det er litt mørkt og uklart, men eg les det slik:
"Mdme [Madame] Fejlberg., Jfue [Jomfrue] Lagaard, Hr. Bent Wettergren, Hr. Knud Engel??jon, og Hr Ol.-?.. F.?.. sen."
"Mdme [Madame] Fejlberg., Jfue [Jomfrue] Lagaard, Hr. Bent Wettergren, Hr. Knud Engel??jon, og Hr Ol.-?.. F.?.. sen."
-
- Kontakt:
Takk for hjelpen så langt! Da gjelder det å finne ut hvem denne Madam Fejlberg er... (Har heldigvis boken "Slægten Feilberg" til å hjelpe meg. Det er godt mulig det finnes noen kandidater der.)
Når det gjelder den nest siste fadderen. Kan det muligens stå Hr. Knud Engebretson?
Når det gjelder den nest siste fadderen. Kan det muligens stå Hr. Knud Engebretson?
-
- Sted: TRONDHEIM
- Kontakt:
Sidan presten ikkje har sagt noko meir om madammen, må han ha rekna det som opplagt...
Det står ikkje "Engebretson" på nest siste fadder- men det kan tenkjast at det var det som skulle stå. Siste fadder sitt etternamn trur eg heller må vere J... (ikkje F...).
Det står ikkje "Engebretson" på nest siste fadder- men det kan tenkjast at det var det som skulle stå. Siste fadder sitt etternamn trur eg heller må vere J... (ikkje F...).
- Else Berit Rustad
Jeg leser de to siste fadderne som Knud Engelskjøn og Hr. Christian Thoresen. Kan det stemme?
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
-
- Kontakt:
Det kan sikkert stemme.
Tusen takk for all hjelp så langt. Jeg får titte litt nærmere på de andre barna i denne søskenflokken også. Kanskje jeg kan få noen flere hint fra det...
Tusen takk for all hjelp så langt. Jeg får titte litt nærmere på de andre barna i denne søskenflokken også. Kanskje jeg kan få noen flere hint fra det...

-
- Kontakt:
Fadder for et av de andre barna er nettopp Knud Engelskjøn.
Tusen takk for all hjelp.
Tusen takk for all hjelp.