Kirkebok Ørskog, Møre og Romsdal, 1774

Moderator: MOD_tydehjelp

Svar
3407
Sted: HAKADAL

Kirkebok Ørskog, Møre og Romsdal, 1774

Legg inn av 3407 » 26. januar 2009 kl. 13.01

Er det noen som kan se/tolke hva det står her om Gertrud Cathrine Mechlenborg i 1774?
informasjon: Møre og Romsdal fylke, Ørskog, Ministerialbok nr. 522A03 (1773-1809), Kronologisk liste 1774, side 6-7.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... dx_side=-4

Brukeravatar
Else Berit Rustad

Re: Kirkebok Ørskog, Møre og Romsdal, 1774

Legg inn av Else Berit Rustad » 26. januar 2009 kl. 18.54

Prædicte die absolverit privatem Gertrud Cathrine Mechlenborg à peccat. contr. 6tima præcept:

Som skulle bety noe slikt som nevnte dag gitt syndsforlatelse for Gertrud Cahtrine Mechlenborg for å ha syndet mot det 6. bud

Så fortsetter teksten på norsk: da Hun bekiende at have begaaet Lejermaal med Lieutn. du Wahl. Det Dr(enge)B(arn), de har avlet tilsammen, lever, og opdrages i Sør..(?)

Stedsnavnet får jeg ikke tak i.

Mvh
Esle B.

Ivar Ståle Ertesvåg
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 26. januar 2009 kl. 19.00

Alt er ikkje like lett å lese - og ein del av det ville vere meir forståeleg med større latinkunnskap enn det eg har... Men eit stykke på veg slik:

"Prædicte die [før-sagde dag] absolvente privatem [privat avløysing/skrifte] Gertdrud Cathrine Mechlenborg à peciat(?) Contr. 6me(?) præces..? da Hun bekiende , at have begaaet Leyermaal med Lieut(*) du Wahl. det Barn de har avlet tilsammen, lever og opdraget i Søndf(*)"

(*) forsvinn bak limbandet ved bretten; over "det Barn" kan det stå "Dr." [Drenge];
eg er usikker på om "peciat" (siste ordet, første linja) er rett, særleg første bokstaven er ulik alt anna eg ser her i farta.; "contr" kan også vere "lontr".

Ivar Ståle Ertesvåg
Kontakt:

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 26. januar 2009 kl. 19.02

javisst - så kom Else først....

Stadnamnet _kan_ vere Søndfiord ... sjølv om det kanskje er litt for nær Sunnmøre og Ørskog (rykte spreier seg lett, og det var mykje kontakt over amtsgrensa.....)

3407
Sted: HAKADAL

Legg inn av 3407 » 26. januar 2009 kl. 23.44

Hjertelig takk til Else og Ivar! Det var interessant. Hvor (og når) skal jeg lete etter dåpen til drengebarnet, tro? Siden barnet øyensynlig ble satt bort, kan vel dåpen ha skjedd ett annet sted enn i Ørskog. Jeg antar dette skrivet i kirkeboken er fra ca. 22. mars 1774. Det er den siste datoen jeg kan se.

Ivar Ståle Ertesvåg
Kontakt:

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 27. januar 2009 kl. 8.21

Innførsla er på langfredag, 1.april. Det er dagen for dei siste handlingane på sida før, med Gudsteneste i Sykkylven. Men presten kan ha kome seg heimatt til Sjøholt og hatt privat skriftemål med Gjertrud der same dagen.

Kor gammalt barnet er, står det ingenting om. For alt vi veit, kan han vere fleire år. Men "opdrages" tyder vel på at han iallfall ikkje har nådd konfirmasjonsalder. Dersom det er Sunnfjord som er stadnamnet til slutt, er det nærliggande å leite der først http://nn.wikipedia.org/wiki/Sunnfjord

Svar

Gå tilbake til «Hjelp til tyding av kildemateriale»