Legg inn
av Oddvar Hansen » 2. februar 2010 kl. 11.30
Da skal jeg gi en oversikt på det jeg vet.
Tante Rut Elisabet blir født 2.7.1909 registrert i Hovind kirke, Ullensaker.
Bestemor Mimmi gifter seg første gang 5.12.1909 med Johan Fredrik Olausen i Hovind kirke, Ullensaker.
Bestemor Mimmi gifter seg andre gang 16.7.1917 med Hans Kristian Hansen i Grorud Kirke. Da er begge registrert med bopel Skedsmo.
Pappa Helge Karsten er født 15.8.1917 registrert i Grorud kirke. Da er bosted Solbakken, ligger muligens på Høybråten.
Onkel Sigurd Anker er født 28.6.1919 registrert i Grorud kirke. Da er bostd Sydbraaten.
Tante Solveig er født 6. februar 1922 registrert i Skedsmo. Da er bosted Berger.
Så begynner det vanskelige. Pappa fortalte at han begynte på skole på Allgarheim, det må ha vært 1924. Finnes det noe register for å sjekke slikt???
Han fortalt at de hadde bodd på Økernbråten i Oslo før de flyttet til Solemskogen hvor de bodde når han ble konfirmert, må ha vært 1931 eller 1932. Han sa at han måtte ned til Torshov, der er det såvidt jeg vet ikke noe kirke, men Grefsen kirke ligger vel nærmere. Hvilken menighet tilhører Torshov?
Jeg har ikke funnet noe mer imformasjon på tante Rut(h), har sett etter konfirmasjon i Skedsmo og Ullensaker fra 1922 til 1926 og ekteskap/lysning i Ullensaker frem til 1969. Jeg er litt usikker på hvor jeg skal fortsett, det skal være et barn til fra første ekteskap som jeg ikke har funnet enda.
Oddvar