Anna Marta Hop. (pikenavn) Solvik/Solvig.
Moderator: MOD_Rogaland
Anna Marta Hop. (pikenavn) Solvik/Solvig.
Hei!
Min oldemor het dette og ble født i 1881.
Jeg skulle så gjerne funnet noen bilder av henne og hennes mann Knut Martinius Ingebrigtsen Solvig om det finnes. Kanskje finnes noe på nett. Noen som har noen tips?
Min oldemor het dette og ble født i 1881.
Jeg skulle så gjerne funnet noen bilder av henne og hennes mann Knut Martinius Ingebrigtsen Solvig om det finnes. Kanskje finnes noe på nett. Noen som har noen tips?
Re: Anna Marta Hop. (pikenavn) Solvik/Solvig.
Glemte å nevne at foreldrene heter Jon Pedersen Hop og Karen Henrikke Bjørnsdatter Hop. Vet ikke om det er viktig å nevne, men kan jo gjøre det enklere med mest mulig informasjon. 

- Otto Jørgensen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Har du funnet henne i FT1900 og FT1910?
Og evt. andre steder?
Da ville det være smart å angi en eller flere permanente side linker til de opplysningene du har?
Har du noen nøyaktige dato for fødsel ekteskap eller død?
Og evt. andre steder?
Da ville det være smart å angi en eller flere permanente side linker til de opplysningene du har?
Har du noen nøyaktige dato for fødsel ekteskap eller død?
Otto Jørgensen https://otjoerge.wordpress.com/
Ehm, de opplysningene jeg har er fra GENI, men jeg husker ikke helt hvor jeg fant disse opplysningene. Det er så lenge siden jeg holdt på med denne siden av slekten.
Men jeg skal prøve å finne.

Men jeg skal prøve å finne.
-
- Sted: HAUGESUND
Foreldrene til Karen Henrikke f.1850 er Hans Olsen Bjørnevik i Jelsa prestegjeld i følge bygdebok for Stangaland og Kopervik side 333, nr. 9.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Mvh. Johan Arthur Hansen
Takk for opplysning. Jeg skal finne litt mer kilder på de opplysningene jeg nevnte i morgen. Håper hovedsaklig på noe bilder av Anna Marta. Kunne og tenke meg flere opplysninger om familien Hop. Alt er av interesse.
-
- Sted: HAUGESUND
Her er dåpen til Karen Henrikke som er født 2.10.1850 på Jelsa.
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-177
Mvh. Johan Arthur Hansen
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-177
Mvh. Johan Arthur Hansen
-
- Sted: BREMNES
Hei
Eg var inne på Ancestry, for der er det eindel som legg ut bilder av slektningar, men fann dessverre ingenting

Eg var inne på Ancestry, for der er det eindel som legg ut bilder av slektningar, men fann dessverre ingenting

Mvh
Anne Lisbeth
Anne Lisbeth
Har sett der jeg også, men takk for forsøket. Jeg håper å finne noen barndomsbilder av min farmor også. Hun heter Frida Knudsen Solvig. Det ryktes om at hennes egentlig navn var Elfrida.
Har jo en del bilder av henne, men ikke som ungdom. Hun ble født i 1920 på Karmøy.
Har jo en del bilder av henne, men ikke som ungdom. Hun ble født i 1920 på Karmøy.