Hei ! Kan noen hjelpe meg med og finne ut hvor jeg ble døpt ? (Dåpts-atest er borte)
Det eneste jeg vet er at jeg er født i Haugesund 30.08.1933, og navnet er Håkon Celius,
sønn av Edel og Harald Celius.
Ofte blir dåpsstedet notert ved konfirmasjonen.
Du kan forsøke å ta kontakt med presten på det stedet du ble konfirmert og be om å få se/lest opp hva som står om deg.
Takk til alle. Dåps-atesten er i boks.
Jeg har et annet spørsmål til dere der ute. Er det mulig å finne ut hvor mine foreldre bodde da jeg ble født ? Desverre så er det forsent å spørre de som viste det, for de er borte forlengst. Er det noen etater man kan spørre ?
På fprhand takk.
Håkon
Jeg vil tro at det finnes en 1930 folketelling for Haugesund (hvis det var der du ble født/døpt) og at denne finnes på Statsarkivet.
På Statsarkivet og biblioteket finnes det sannsynligvis lokale adressebøker for den aktuelle perioden.
Legg innav Arne Berthel Kristiansen » 9. februar 2011 kl. 11.14
Når du fikk din fødselsattest, så skal det normalt sett ved samme registrering i ministerialbok stå hvor foreldrene bodde. Dog har da oppleved at ingen er registrert med bosted....
Ellers så finnes det telefonkataloger for den perioden en kan titte i....
De burde finnes enten på Folkebiblioteket, Byarkivet eller Nationalbiblioteket i Oslo....
Legg innav Johan Arthur Hansen » 9. februar 2011 kl. 12.26
Jeg fant ikke Harald Celius og Edel i adresseboken for 1931, hvis de da ikke har bodd i Skåre kommune som er en del av Haugesund i dag.
Mvh. Johan Arthur Hansen
Legg innav Atle Daniel Andersen » 9. februar 2011 kl. 18.40
Hei
Du er litt sparsom med opplysninger her Håkon?
Jeg ser av DIS gravminner at foreldrene dine er gravlagt i Hadsel kommune (Nordland), og at FT 1910 viser at de er født/bosatt i hhv Sortland og Hadsel.
Hvor fant du dåpsattesten din fra, og hvor har foreldrene dine bodd senere i livet? Tror du det kan være noen i Hadsel (Sortland) som kjenner til foreldrene dine, altså at du evt. kunne ha lagt ut en etterlysning der etter bosted til Harald Celius?