Min morfars søster Emilie Georga f. Johannessen 1/3-1872 giftet seg 10/8-1895 i Mariakirken/Bergen med skibssmed Henrik von der Fehr (f. 1872 i Bergen).
De fikk to barn, Axel (f. 23/10 1895-14/7 1975) og Birger (1897-????). Emilie og Henrik ble en-eller-annen gang skilt, for Emilie giftet seg om igjen 5/11-1908 med en Oluf Morten Mortensen.
Begge sønner skal ha hatt yrker relatert til skipsfart.
AXEL skal ha giftet seg med en engelsk?? dame Rose/Rossy, og fått en datter Rosalinn Emilie kalt 'Baby' (18/12-1920-28/8-2000) som skal ha blitt gift med en Hausvik. De skal ha fått to barn. Etter ektemannens død skal Rosalinn på eldre dager ha giftet seg igjen med en Ivar Tønseth.
BIRGER giftet seg 26/10-1922 med Christine Marie Gjertsen (f. 1896) og fikk en datter med henne: Ellen Marie, visstnok gift med en skipsreder i Haugesund, Knudsen. De skal ha fått 4 barn sammen. Heretter forsvinner alle spor.
Jeg mangler altså de aller fleste dokumentérbare opplysninger rundt Emilies to sønner og deres etterkommere.
Emilie døde i september 1949 i sin dav. bolig på Milde ved Bergen.
De to sønnene ble etterlyst i dette forum av min samarbeidende tremenning for to år siden, men det kom ikke noe respons vedr. deres etterkommere.
Er det noen som har ledetråder videre