Nye oppl. om J. Bachmand.

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
dn15433
Sted: OSLO

Re: Nye oppl. om J. Bachmand.

Legg inn av dn15433 » 2. mars 2003 kl. 13.30

Hei.
Jeg har lagt inn søk på Johan J Bachmands slekt her tidl.
Det som er det rette er at faren hans var ikke prest eller graversvend men garver svend,han het Tørger Jørgensen Bachmand og var f.1760 i Trondheim,gift 1786 med Inger/ingbor Jonsdatter, f.1751.
Er det noen som vet noe mer om disse?
Hva er en garver-svend?
Og hvordan får man slettet gamle oppl.her?

Hilsen Ørjan.

dn07221
Sted: JAKOBSLI

Legg inn av dn07221 » 2. mars 2003 kl. 16.55

Jeg kan dessverre bare svare på ditt siste spørsmål, men det kan vel kanskje også være til litt hjelp.

Meldinger som legges inn her kan ikke slettes igjen direkte via disse nettsidene. En epost til internettansvarlig for DIS-Sør-Trøndelag vil løse problemet. Skriv gjerne "Trønderslekt" som tittel på meldingen og oppgi navn på innlegget som skal slettes og id'en som står bak navnet ved visning av innlegget.

Epost-adressen til internettansvarlig:
[email protected]

I utgangspunktet er det ikke ønskelig å slette nyttige opplysninger, men det er flere tilfeller der det kan være aktuelt å slette innlegg eller deler av dem:

- Meldingen inneholder feilaktige opplysninger.
- Meldingen har fått hikke (gjentas flere ganger)
- Melding inneholder opplysninger som ikke burde vært lagt ut på nett.

mvh Einar Aasprong
[email protected]
[email protected]

Brukeravatar
Roar Kvam
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Roar Kvam » 3. mars 2003 kl. 7.30

En garver er en som behandler Skinn / Garn så det kan brukes til nyttige ting som og lage klær, det er vel den enkleste forklaringen. Har lett igjennom bakke kirkebok om lørdagen etter andre opplysninger og mener jeg paserte navnet Bachmand i den tidsepoken, men jeg har ikke tid til å hjelpe med de opplysninger du trenger i denne omgang, desverre.
Med hilsen Roar

Svar

Gå tilbake til «Trondheim»