Kan noen hjelpe meg med opplysninger om foreldrene til dette paret?
Knut Andreas Jonasen Steen f. ca 1800-1815 kan muligens være født på Fosen! Karen Malena Ellevsdatter f. ca.1810 i Trondheim. De hadde barna Karl,f.ca.1836 og Oluf,f.ca.1839.
Mvh
Kjetil Vordal
Knut Andreas Jonasen Steen og Karen Malena Ellevsdatter, Tro
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Re: Knut Andreas Jonasen Steen og Karen Malena Ellevsdatter,
Knut Andreas f.ca. 1805 i Trondheim er sønn av los Jonas Knutsen Steen og Ragnid Olavsdatter Steen. Karen Malene Berg f. 1811 er datter av los Ellev Berg og Karen Kristine Pedersdatter Carlsen.
De hadde tre barn, Johanne Eline f. 1835, Carl Randin f.1836 og Oluf Peter f.1839.
De hadde tre barn, Johanne Eline f. 1835, Carl Randin f.1836 og Oluf Peter f.1839.
Takk til Asbjørg Folkestad.
Finner Ellev Berg f.ca 1764 og Karen Pedersdatter f.ca 1769 boende i Sandgaden, Tronhiem ved FT1801.
Har problemer med Jonas Knutsen Steen og Ragnid Olavsdatter. Har du ytterligere opplysninger om disse folkene.
Mvh
Kjetil Vordal
Finner Ellev Berg f.ca 1764 og Karen Pedersdatter f.ca 1769 boende i Sandgaden, Tronhiem ved FT1801.
Har problemer med Jonas Knutsen Steen og Ragnid Olavsdatter. Har du ytterligere opplysninger om disse folkene.
Mvh
Kjetil Vordal
Jonas Knutsen Steen er født i Trondheim i 1772 som sønn av Knud Olsen Steen og Ane Olsdatter. Han giftet seg i Trondheim i 1803 med Ragnid/Randi Olavsdatter, datter av Olav Steen og Marit Olavsdatter Høiem.
Jonas og Ragnid fikk flere barn, bl.a. Eystein/Esten Martinus. Han er en av mine forfedre.
Har du også slektskapsforhold til denne familien?
Jonas og Ragnid fikk flere barn, bl.a. Eystein/Esten Martinus. Han er en av mine forfedre.
Har du også slektskapsforhold til denne familien?
-
- Sted: STJØRDAL
Lurer på om disse har forbindelse med Randi Eriksdatter som var gift med Christian Steen i Trondheim. Randi var søster av Ingeborg Eriksdatter som det var skifte etter i Stjørdal i 1816. Ingeborg var født ca 1729, og deres bror Halvor født ca 1721 var min ane. Randis barn Med Christian Steen nevnt i skiftet i 1816 var Peter Christiansen Steen. Hans barn med Gurina Kirstine Fjeldsted var Tøøris født ca 1776,Peter født 1779, Christian og Randie døpt 1781. Du Asbjørg nevner jo også en Randi Olavsdatter, så her er det jo navnelikhet.
Takk igjen til Asbjørg Folkestad, og godt nyttår.
Siden en beskrivelse av mitt slektskap/forhold til denne familien delvis berører nålevende, kan jeg sende denne til deg på E-post, dersom du kan legge ut denne.
Mvh
Kjetil Vordal
([email protected])
Til Anne Lise Hovdal.
Har ikke noe i mine notater som omfatter noen av
de personene som du nevner så langt.
Siden en beskrivelse av mitt slektskap/forhold til denne familien delvis berører nålevende, kan jeg sende denne til deg på E-post, dersom du kan legge ut denne.
Mvh
Kjetil Vordal
([email protected])
Til Anne Lise Hovdal.
Har ikke noe i mine notater som omfatter noen av
de personene som du nevner så langt.
Til Anne Lise Hovdal
Jeg har ingen opplysninger i "min" Steenfamilie som foreløpig iallefall har noen koblinger til dine opplysniner.
Til Kjetil Vordal
Nå er jeg spent på hvilken relasjon du har til Steenfamilien.
Godt nytt år!
Vennlig hilsen Asbjørg Folkestad
Jeg har ingen opplysninger i "min" Steenfamilie som foreløpig iallefall har noen koblinger til dine opplysniner.
Til Kjetil Vordal
Nå er jeg spent på hvilken relasjon du har til Steenfamilien.
Godt nytt år!
Vennlig hilsen Asbjørg Folkestad
-
- Sted: STJØRDAL
Takk for svarene. Så får jeg bare fortsette å lete etter dem av Steenfamilien som jeg nevnte.