Ukjent onkel med etternavn Evjen
Moderator: MOD_Sør-Trøndelag
Ukjent onkel med etternavn Evjen
Fikk vite i går kveld at min mor har en ukjent bror født i Trondhjem.
Min ukjente onkel hadde etternavn Evjen. Flyttet senere i livet sørover. Ukjent fødselsår.
Hans far , min bestefar . Einar Johan Jørgensen 1901-1975 var fra Oldra eller Kilbotn i
gamle Trondenes . Som 14 -åring ble min bestefar midlertidig sendt til sin søster og hennes mann som da var bosatt i Trondhjem. Senere Hurum.
Dette var rundt 1.verdenskrig , og jeg tviler på at han bæssfar klarte å prestere noe da.
Noen år senere ble han sjømann....huffameg ...
Min kjente onkel ble født 15.3.32 og sier at min ukjent onkel Evjen ble født før den tid.
På Gravminner er det 710 personer med navn som begynner på Evjen... etter nummer
210 begynte jeg å dette ut . Da hadde jeg rundt 30 kandidater født mellom 1918-1932.
Dette er alt jeg vet ! Er det andre som har mer viten ?
Hilsen Odd Einar Tømmerås
Min ukjente onkel hadde etternavn Evjen. Flyttet senere i livet sørover. Ukjent fødselsår.
Hans far , min bestefar . Einar Johan Jørgensen 1901-1975 var fra Oldra eller Kilbotn i
gamle Trondenes . Som 14 -åring ble min bestefar midlertidig sendt til sin søster og hennes mann som da var bosatt i Trondhjem. Senere Hurum.
Dette var rundt 1.verdenskrig , og jeg tviler på at han bæssfar klarte å prestere noe da.
Noen år senere ble han sjømann....huffameg ...
Min kjente onkel ble født 15.3.32 og sier at min ukjent onkel Evjen ble født før den tid.
På Gravminner er det 710 personer med navn som begynner på Evjen... etter nummer
210 begynte jeg å dette ut . Da hadde jeg rundt 30 kandidater født mellom 1918-1932.
Dette er alt jeg vet ! Er det andre som har mer viten ?
Hilsen Odd Einar Tømmerås
Re: Ukjent onkel med etternavn Evjen
Hei Tove
Har sendt deg en pm
Hege
Har sendt deg en pm
Hege
TUUSEN TAKK !
Nå gjenstår bare å finne etterkommere.
Takk.
Nå gjenstår bare å finne etterkommere.
Takk.
Gikk inn på Gravminner og leita etter min onkel og fant han begravet på Moholt . Da er det
vel ok å nevne navn .
Min onkel het Martin Asbjørn Evjen 11.2.1927 - 7.3.2005
Mora til Asbjørn het Astrid Kvam , enke f. Evjen bosatt Sandgaten 63 .
Er det noen som kjenner mine søskenbarn ? Jeg kjenner dem ikke ! Hvis det er noen ?
Hvordan finner man egentlig nyere personer når det kommer under lov om personvern ?
Jeg vet vel svaret selv , statsarkiv osv. Kan man få hjelp hos hobbyforskere e.l. ?
Uansett så er jeg veldig fornøyd.
Hvem kunne vel tro at lille bestefar i Oldra var en jentefut før han gifta seg .
hilsen Odd Einar Tømmerås
vel ok å nevne navn .
Min onkel het Martin Asbjørn Evjen 11.2.1927 - 7.3.2005
Mora til Asbjørn het Astrid Kvam , enke f. Evjen bosatt Sandgaten 63 .
Er det noen som kjenner mine søskenbarn ? Jeg kjenner dem ikke ! Hvis det er noen ?
Hvordan finner man egentlig nyere personer når det kommer under lov om personvern ?
Jeg vet vel svaret selv , statsarkiv osv. Kan man få hjelp hos hobbyforskere e.l. ?
Uansett så er jeg veldig fornøyd.
Hvem kunne vel tro at lille bestefar i Oldra var en jentefut før han gifta seg .
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei
Du kan prøve å ta kontakt med Trondheim Tingrett og be om kopi av dødsfallsmeldingen hvor navn på hans arvinger er oppført.
[email protected]
Du kan også ta kontakt med Strinda menighet for å få navn på fester av graven
[email protected]
Lykke til
Mvh
Marit
Du kan prøve å ta kontakt med Trondheim Tingrett og be om kopi av dødsfallsmeldingen hvor navn på hans arvinger er oppført.
[email protected]
Du kan også ta kontakt med Strinda menighet for å få navn på fester av graven
[email protected]
Lykke til
Mvh
Marit
Har nå sendt melding til begge 2 . Takk Marit
Det er veldig rart det her . Min mor på snart 71 år og min onkel på snart 77 fikk vite for 3
timer siden at de hadde en bror i Trondjem og at han døde i 2005. Mamma ringer hver
halve time og onkel Edgar ringer hver hele time for å høre nyheter om broren sin.
Jeg hadde aldri trodd det men det renner hele tiden noe vått og salt nedover kjakan
mine. Min mor og min onkel snakker veldig grø - gråtete .
Eventuelle etterkommere av Martin Asbjørn Evjen kan vente seg 4 onkler og tanter -
7 søskenbarn osv. alle med tårer i øyekroken .
med veldig vennlig hilsen
Odd Einar Tømmerås
Det er veldig rart det her . Min mor på snart 71 år og min onkel på snart 77 fikk vite for 3
timer siden at de hadde en bror i Trondjem og at han døde i 2005. Mamma ringer hver
halve time og onkel Edgar ringer hver hele time for å høre nyheter om broren sin.
Jeg hadde aldri trodd det men det renner hele tiden noe vått og salt nedover kjakan
mine. Min mor og min onkel snakker veldig grø - gråtete .
Eventuelle etterkommere av Martin Asbjørn Evjen kan vente seg 4 onkler og tanter -
7 søskenbarn osv. alle med tårer i øyekroken .
med veldig vennlig hilsen
Odd Einar Tømmerås
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hei igjen
Da må vi krysse fingrene og håpe at det kommer noe godt ut av dette
Ønsker deg lykke til.
Mvh
Marit
Da må vi krysse fingrene og håpe at det kommer noe godt ut av dette

Ønsker deg lykke til.
Mvh
Marit
Skulle bare si at en lignende etterlysning er lagt ut på Digitalarkivets Brukerforum .
Har nå funnet enken med adresse og hele pakka .
Hjertelig tusen takk til alle hjelpere !
Hjertelig tusen takk til alle hjelpere !
Desverre ble det ikke så rosenrødt som jeg ønsket . Etter telefonsamtale med et
kvinnelig tantebarn av MIN tante kom det frem at hun ikke klarte helt å godta nye
opplysninger. Men min tante er 85 år ung og jeg er 45 og sliter selv med de nye
opplysninger. Dessverre er det ingen etterkommere !
Det siste jeg hørte i bakgrunnen var : Har de brune øyne svart hår og er de
sjermerende ?
Ja Tante , vi er mørke , brunøyde , Guds gave til Kvinnfolk , men vi er ikke spanjoler
vi har anene fra Blåfjellvatnet . Sameland veit du !
kvinnelig tantebarn av MIN tante kom det frem at hun ikke klarte helt å godta nye
opplysninger. Men min tante er 85 år ung og jeg er 45 og sliter selv med de nye
opplysninger. Dessverre er det ingen etterkommere !
Det siste jeg hørte i bakgrunnen var : Har de brune øyne svart hår og er de
sjermerende ?
Ja Tante , vi er mørke , brunøyde , Guds gave til Kvinnfolk , men vi er ikke spanjoler
vi har anene fra Blåfjellvatnet . Sameland veit du !