Anna josefine Bergstrøm født 21/01-1889 Døpt 17/02-1889
Hun står oppført i Oppland ministerialbok nr.9
Periode 1887 - 1900 (født og døpte i 1889 )(014)
side 15 - og rad 7 på jentesiden.
Spørsmålet er om noen kan tyde navn på foreldre, faddere og bosted
HJELP til tyding i kirkebok
Moderator: MOD_Oppland
Re: HJELP til tyding i kirkebok
Jeg har forsøkt å søke i avskrifter på http://www.slektshistorielaget.no uten resultat.
Det finnes ingen ministerialbok for Oppland, den må gjelde et prestegjeld eller et sogn.
Vær snill og ta en kikk i boka på nytt og oppgi prestegjeld eller sogn, det står i tittelen på boka.
Det finnes ingen ministerialbok for Oppland, den må gjelde et prestegjeld eller et sogn.
Vær snill og ta en kikk i boka på nytt og oppgi prestegjeld eller sogn, det står i tittelen på boka.
Jeg tror det må være Skannede kirkebøker fra Biri det menes her
Her har jeg iallfall funnet ei Anna Josefine Bopel Næ(a)perud ? (litt usikker)
Foreldrene: Pige Mathea Christiansdtr og opgivet Barnefader Uk. Karl Gustav Gustavsen Bergstrøm Disetheje.
Fadderne tyder jeg til å bli:
Lovise Mikalsen Disetheie, Eli Pedersdtr Næ(a)perud , Gbr Ole P. Sk...heim Udahl, A. Mikalsen Disetheje og Mathias Jensen Næ(a)perud
Pssst Helt ytterst på venstre side står det at de "Udflyttet til Kristiania i 1890. Foreldrene gift ii 1890.
Vennlig hilsen fra Anne-Lise

Her har jeg iallfall funnet ei Anna Josefine Bopel Næ(a)perud ? (litt usikker)
Foreldrene: Pige Mathea Christiansdtr og opgivet Barnefader Uk. Karl Gustav Gustavsen Bergstrøm Disetheje.
Fadderne tyder jeg til å bli:
Lovise Mikalsen Disetheie, Eli Pedersdtr Næ(a)perud , Gbr Ole P. Sk...heim Udahl, A. Mikalsen Disetheje og Mathias Jensen Næ(a)perud
Pssst Helt ytterst på venstre side står det at de "Udflyttet til Kristiania i 1890. Foreldrene gift ii 1890.
Vennlig hilsen fra Anne-Lise
-
- Sted: HAMAR
- Kontakt:
Hei!
Skjønte på epokeangivelsen at dette gjaldt Biri! http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?u ... =21#bunnen
Biri Kirkebok 1887-1900, folio 14 b:
født 21/1-1889, døpt 17/2-1889. Det er en anmerkning der: Udflyttet til Kristiania 1890. Forældrene gift i 1890. Anna Josefine. Foreldre: Pige Mathea Christiansdtr. og opgivet Barnefader Uk. Karl Gustav Gustavson Bergstrøm Disetheje. Barnet er født på Næperud.
Begge foreldrene er født 1865.
Faddere: Lovise Mikalsen Disetheie, Eli Pedersdatter Næperud, Gbr. Ole P. Skulhus Udahl, A. Mikalsen Disetheie, Mathias Jensen Næperudhagen. Det er oppgitt at barnet er uekte. Leiermålet er "Opgivet av moderen, og det er Hans og Hennes 1. Leiermaal".
Vielsen:
Biri Kirkebok 1887-1900, folio 172 b:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-166
Viet 9/4-1890
Karl Gustav Gustafsen og Mathea Kristiansdatter. Han er teglarbeider på Biri Teglværk, han er fra Lindeberg Pr. i Sverige, hun fra Faaberg. Her er begge oppgitt å være født i 1864. Han skal være konfirmert i Nor..sen i Sverige, hun i Biri. Jeg tror hans far er "Røstbrande Gystav Nilsen". Hennes far er Hm. Kristian Larsen. Forlovere: Andreas Mikalsen Furheim? og Nils Bergstrøm Disethejet.
Diset var der tegelverket lå. Dette er på andre sida av "gamle Honnejordet" ved Furulund, på nersiden av veien mot Mjøsa.
Hilsen
Liv Marit Haakenstad
Skjønte på epokeangivelsen at dette gjaldt Biri! http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?u ... =21#bunnen
Biri Kirkebok 1887-1900, folio 14 b:
født 21/1-1889, døpt 17/2-1889. Det er en anmerkning der: Udflyttet til Kristiania 1890. Forældrene gift i 1890. Anna Josefine. Foreldre: Pige Mathea Christiansdtr. og opgivet Barnefader Uk. Karl Gustav Gustavson Bergstrøm Disetheje. Barnet er født på Næperud.
Begge foreldrene er født 1865.
Faddere: Lovise Mikalsen Disetheie, Eli Pedersdatter Næperud, Gbr. Ole P. Skulhus Udahl, A. Mikalsen Disetheie, Mathias Jensen Næperudhagen. Det er oppgitt at barnet er uekte. Leiermålet er "Opgivet av moderen, og det er Hans og Hennes 1. Leiermaal".
Vielsen:
Biri Kirkebok 1887-1900, folio 172 b:
http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... _side=-166
Viet 9/4-1890
Karl Gustav Gustafsen og Mathea Kristiansdatter. Han er teglarbeider på Biri Teglværk, han er fra Lindeberg Pr. i Sverige, hun fra Faaberg. Her er begge oppgitt å være født i 1864. Han skal være konfirmert i Nor..sen i Sverige, hun i Biri. Jeg tror hans far er "Røstbrande Gystav Nilsen". Hennes far er Hm. Kristian Larsen. Forlovere: Andreas Mikalsen Furheim? og Nils Bergstrøm Disethejet.
Diset var der tegelverket lå. Dette er på andre sida av "gamle Honnejordet" ved Furulund, på nersiden av veien mot Mjøsa.
Hilsen
Liv Marit Haakenstad
Til Lillian
Når det gj. opplysningene som kom fra KB i Biri så gjelder det dåpen til Anna Josefine Bergstrøm/Gustavsen.
Hun er datter til den Karl Gustav Gustavsen som du har funnet.
Anna Josefine Se dåp nr.7
Hilsen Anne-Lise
Når det gj. opplysningene som kom fra KB i Biri så gjelder det dåpen til Anna Josefine Bergstrøm/Gustavsen.
Hun er datter til den Karl Gustav Gustavsen som du har funnet.
Anna Josefine Se dåp nr.7
Hilsen Anne-Lise
-
- Sted: HAMAR
- Kontakt:
Dette var lenken som ikke virka i mitt innlegg - det opprinnelige spørsmålet gjaldt nemlig dette:
"Anna josefine Bergstrøm født 21/01-1889 Døpt 17/02-1889
Spørsmålet er om noen kan tyde navn på foreldre, faddere og bosted"
Hilsen
Liv Marit Haakenstad
"Anna josefine Bergstrøm født 21/01-1889 Døpt 17/02-1889
Spørsmålet er om noen kan tyde navn på foreldre, faddere og bosted"
Hilsen
Liv Marit Haakenstad