Ole Andersen Lønvik, Ytterøy

Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt

Svar
Bernt Martin Mikkelsen
Sted: TRONDHEIM

Ole Andersen Lønvik, Ytterøy

Legg inn av Bernt Martin Mikkelsen » 1. juli 2011 kl. 13.42

Ole Andersen Lønvik ble konf i 1780, men jeg kan ikke finne ham i fødselsregistret! Jeg tror det er han som gifter seg med Siri Larsd i 1787. Kan noen finne foreldrene til Ole?

Brukeravatar
Roar Dalen
Sted: LEVANGER
Kontakt:

Re: Ole Andersen Lønvik, Ytterøy

Legg inn av Roar Dalen » 1. juli 2011 kl. 22.33

Kan ikke si noe om opphavet til konfirmant Ole Andersen Lønvik, han finnes som du sier ikke som døpt i Ytterøy prg. Men jeg synes det er rimelig å anta at det er riktig Ole og Siri du har funnet bryllupet til i 1788 (trolovelse 1787). Dette siden paret bor på Lønvik, som han gjør ved konfirmasjonen, når de får første datteren Berit. Etter dette fødes barna Ane Martha og tvillingene Johannes og Elen Marie på Bugjerdet. Etter at Siri døde i barsel ved tvillingfødselen ble det holdt skifte, og der ramses de tre gjenlevende barna opp (Elen Marie død), også Berit som ble født på Lønvik. Det er også en Amund Andersen Lønvik nevnt i skiftet etter Siri, men jeg er ikke stiv nok i gotisk skrift til å se hva hans rolle er.
Det er ett par Ytterøyeksperter her inne, jeg vet dog ikke hvor godt de følger Generelt-kategorien. Men hvis du flytter innlegget ditt til Etterlysninger/Nord-Trøndelag/Levanger, kan det hende de finner det og kan hjelpe.

Ha en fortsatt god sommer.

Svar

Gå tilbake til «Generelt»