Ny versjon av Slektsforskerbasen er underveis...
Moderatorer: MOD_Kildereg, MOD_Generellt
-
- Sted: KONGSBERG
- Kontakt:
Ny versjon av Slektsforskerbasen er underveis...
Ny versjon av Slektsforskerbasen kommer etter nyttår.
Om du er registrert bruker i Slektsforskerbasen må du sørge for at navn og e-post her og i DIS-Norges medlemsregister stemmer overens for at dine data fortsatt skal være tilgjengelige for deg etter omleggingen. Dette gjelder både medlemmer og gjestebrukere.
Les mer her om hvordan du gjør det.
Om du er registrert bruker i Slektsforskerbasen må du sørge for at navn og e-post her og i DIS-Norges medlemsregister stemmer overens for at dine data fortsatt skal være tilgjengelige for deg etter omleggingen. Dette gjelder både medlemmer og gjestebrukere.
Les mer her om hvordan du gjør det.
-
- Sted: HAUGESUND
Re: Ny versjon av Slektsforskerbasen er underveis...
Jeg har ingen menyvalg som heter "Mine medlemssider"
Vigdis

Vigdis
Jeg ser att jeg er borte, kan ikke logge inn, borte fra alle gårdene som jeg la inn for flere år siden. Skall jeg vente med å legge inn på nytt?
Mvh
Niels
Mvh
Niels
Vigdis!
Når du logger inn står "Min medlemsside" ditt rett under medlemsnummeret ditt?
Arnulf
Når du logger inn står "Min medlemsside" ditt rett under medlemsnummeret ditt?
Arnulf
-
- Sted: HAUGESUND
Det var jo det jeg sa at jeg ikke har noen menyvalg der som heter "Min medlemsside". Ikke en gang under mitt medlemsnummer. Det eneste som vises er"Logg ut"
Vigdis
Vigdis
-
- Sted: BODØ
Hmm, det var rart, Vigdis. Sånn skal det jo ikke være!
-
- Sted: ÅMOT
Etter innlogging ser min første side ut som dette
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Arild Jarle Kompelien
- Sted: BERGEN
Ikke lett å komme inn på Slektsforskerbasen.
Jeg legger inn e-postadresse og passord og får til svar at - brukernavn/passord er ukjent.
Tenkte jeg like godt kunne få nytt passord i tilfelle det hjelper. La derfor inn e-postadresse og trykket Logg inn uten å fylle ut passord. Etter hjelpeteksten skulle jeg da få tilsendt nytt passord. Men ingenting skjer - bare ei melding om at passord er sendt til denne e-postadresse: , og etter kolontegnet kommer ingenting opp, og passord blir ikke sendt.
Jeg legger inn e-postadresse og passord og får til svar at - brukernavn/passord er ukjent.
Tenkte jeg like godt kunne få nytt passord i tilfelle det hjelper. La derfor inn e-postadresse og trykket Logg inn uten å fylle ut passord. Etter hjelpeteksten skulle jeg da få tilsendt nytt passord. Men ingenting skjer - bare ei melding om at passord er sendt til denne e-postadresse: , og etter kolontegnet kommer ingenting opp, og passord blir ikke sendt.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien
Er det epostadressen din som du har i brukernavnfeltet? Eller er det brukerIDen til DIS. Pass på at det er eposten som skal være i det øverste feltet og neste skal være tomt
-
- Sted: KONGSBERG
- Kontakt:
Vigdis: jeg tror jeg skjønner hvorfor du ikke får opp noen "Min medlemsside". Jeg antar at du ikke er medlem av DIS-Norge? Arrester meg om jeg tar feil, men "Min medlemsside" er bare tilgjengelig for medlemmer av DIS-Norge.
Jeg har oppdatert beskrivelsen for hvordan man skal se til at man har like persondata i Slektsforskerbasen og i medlemssystemet (gjelder både tidligere medlemmer og gjestebrukere) om man ikke er medlem av DIS-Norge. Man må da se hva man har registrert av personalia i Slektsforum (klikk på lenken "Profil" øverst i Slektsforum for å se hva man har registrert.
Jeg har oppdatert beskrivelsen for hvordan man skal se til at man har like persondata i Slektsforskerbasen og i medlemssystemet (gjelder både tidligere medlemmer og gjestebrukere) om man ikke er medlem av DIS-Norge. Man må da se hva man har registrert av personalia i Slektsforum (klikk på lenken "Profil" øverst i Slektsforum for å se hva man har registrert.
- Arild Jarle Kompelien
Ja, det er e-postadressa jeg bruker i det øverste feltet.
Men muligens er det ei eldre, utgått e-postadresse som er registrert i Slektsforskerbasen. Det blir imidlertid vanskelig å sjekke eller rette når man ikke kommer inn.
Men muligens er det ei eldre, utgått e-postadresse som er registrert i Slektsforskerbasen. Det blir imidlertid vanskelig å sjekke eller rette når man ikke kommer inn.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien
Hei Arild,
hvis du går til Fritekstsøk og søker på navnet ditt så finner du oppføringen din. Glemt passord kan du få tilsendt fra påloggingssiden. Hvis du ikke lenger kan motta e-post til den registrerte adressen så bruk e-postadressen nederst på Hjelp-siden til Slektsforskerbasen for videre bistand.
hvis du går til Fritekstsøk og søker på navnet ditt så finner du oppføringen din. Glemt passord kan du få tilsendt fra påloggingssiden. Hvis du ikke lenger kan motta e-post til den registrerte adressen så bruk e-postadressen nederst på Hjelp-siden til Slektsforskerbasen for videre bistand.
mvh Jan
- Arild Jarle Kompelien
Fritekstsøk ga null resultat. Men da jeg husket gammel e-postadresse åpnet det seg.
Man kan registrere garder man forsker på, men jeg savner et valg for å kunne meddele at man forsker på alle gardene. Greitt nok at kommunen kommer opp, men det blir noe "ullent". Om man samtidig kunne markere/presisere at det gjelder alle gardene ville det være et pluss.
Man kan registrere garder man forsker på, men jeg savner et valg for å kunne meddele at man forsker på alle gardene. Greitt nok at kommunen kommer opp, men det blir noe "ullent". Om man samtidig kunne markere/presisere at det gjelder alle gardene ville det være et pluss.
hilsen
Arild Kompelien
Arild Kompelien
Takk for oppklaring via PM Arild
"Fritekstsøk" leter i ett felt av gangen, enten fornavn eller etternavn - ikke begge samtidig.
"Fritekstsøk" leter i ett felt av gangen, enten fornavn eller etternavn - ikke begge samtidig.
mvh Jan