GEDtreff 2009 virker ikke for øyebikket

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

GEDtreff 2009 virker ikke for øyebikket

Legg inn av dn01013 » 27. januar 2011 kl. 15.02

Pga. innlegging av nytt styresystem for GEDtreff_2011 viser det seg at noe kode som gjaldt 2009-versjonen ikke lenger virker.

Håper test og ferdigstilling av GEDtreff 2011 ikke tar mange dager.

Siden bare en har savnet GEDtreff de siste dagene regner jeg med at få rammes av dette.

PS. Også bidragskjørere, meg selv inkludert blir påvirket av dette.

For alle betyr det at GEDtreff_2009 nå er en saga blott og blir erstattet av GEDtreff_2011, men det skal først gjennom siste fase av utviklingen og så gjennom en testfase som tar nok en uke eller mer.

Simen Øvrebø
Innlegg: 124
Registrert: 17. april 2009 kl. 16.22
Sted: DRAMMEN
Kontakt:

Re: GEDtreff 2009 virker ikke for øyebikket

Legg inn av Simen Øvrebø » 30. januar 2011 kl. 1.21

Ser fram til denne! Uvurderlig verktøy for retting av stedsnavn og innsending av bidrag!
Mvh,

Simen Øvrebø

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: GEDtreff 2009 virker ikke for øyebikket

Legg inn av dn01013 » 30. januar 2011 kl. 12.49

En del har fra tidligere sagt fra at de er interressert i å være med og teste.

Testing skjer i tre faser

Test av utviklingsversjon
Alfa-test
beta-test

Og til slutt en åpen runde med test av endelig versjon.

Nytt styringssystem for hvem som får se hva av versjoner blir satt i drift i løpet av de nærmeste dager og de som har allerede tegnet seg før får da epost om nye versjon og teste.

Av naturlige årsaker kan man oppleve å måtte laste ned og reinstallere nesten daglig som utviklingstester. Men samtidig kan man være med å påvirke en del (utvikling av nye ting skjer egentlig hele tiden, men i faser vil det bare være meg selv som tester inntil jeg mener ny funksjonalitet fungerer)

Alfa-testen er da første test på at det ikke er innført feil i programmet som følge av utvikling av nye ting.

I og med GEDtreff_2011 har blitt totalt restrukturert ang. styring av medlemsinformasjon ved å innføre en klasse for dette slik at bidragskjører har et objekt med sine opplysninger og den bidragskjører kjører for har andre opplysninger. Det ble for tungvindt i gammel versjon å holde tunga rett i munnen.

Diverse andre ting er også rettet.

Har du lyst til å teste, send mail til alfchr@disnorge.no

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»