GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Tjenesten som finner andre medlemmer som forsker på samme personer som deg

Moderator: MOD_DIStreff

Låst
Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 1. februar 2010 kl. 9.55

Hei!

Som følge av oppfordringen til å sende inn ny og oppdaterte data, har jeg gjort, ikke ett, men mange forsøk.

Hver gang får jeg dette svaret: Tom Zipfil forsøkt sendt.
Jeg har lastet ned og installert denne filen som jeg benytter: GEDtreff_2009 v. 4.1.1.422 lastet opp søndag 24. januar 2010 kl. 20:25:56

Jeg bruker, Norman Security Suite, og gir tillatelse til å koble seg til Internett 1 gang. Må jeg oppgi dette som en permanent regel, eller er årsaken en annen?

Hilsen
Knut

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av dn01013 » 1. februar 2010 kl. 10.49

Har du husket å eksportere stedsnavn i gedcom-filen din?

Advarsel kommer opp om alle data blir skippet fordi det ikke finnes noe å trekke ut.

En vanlig årsak til slikt (skjer heldigvis sjeldent) er altså at vesentlig informasjon om de enkelte hendelser mangler, som oftest fordi man har glemt å eksportere nøkkelinformasjon som sted for de enkelte begivenheter eller årstall for de samme begivenheter.

For en person må _minst_ en hendelse inneholde både et sted for begivenheten som inneholder i det minste kommunenavnet eller aller helst soknenavnet og årstall, helst med dato, for begivenheten.

Hvis du fortsatt ikke får det til kan du laste opp gedcomfilen så kan jeg se nærmere på fila hva som butter imot.

Brukeravatar
Rolf B. Holte
Innlegg: 247
Registrert: 14. november 2004 kl. 20.48
Sted: SANDEFJORD
Kontakt:

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Rolf B. Holte » 1. februar 2010 kl. 11.17

Har du en fil som ender på kmq, som ikke er tom?

Dersom denne ikke er tom så er det noe feil ett eller annet sted.
Send fila da til DIStreff@disnorge.no

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 1. februar 2010 kl. 11.30

Hei

Først, som svar til Alf. Her er noen av adressene som er registrert.

2 PLAC Hen, Buskerud, Norge
2 PLAC Ringerike Sykehus, Hønefoss, Norge
2 PLAC Frederikshald, Østfold, Norge
2 PLAC Sarpsborg, Østfold, Norge
2 PLAC Frederikshald, Berg sogn, Østfold, Norge
2 PLAC Østfold?, Norge
2 PLAC Norge
2 PLAC Hälleberga, Hällan Sødre, Färgelanda, Älvsborgs län, Sverige
2 PLAC Lille-Dahl, Idd, Østfold, Norge
2 PLAC Hälleberga, Hällan, Älvsborgs län, Sverige
2 PLAC W. Gate Stom., Brålanda, Mellerud, Älvsborg Lan, Sverige
2 PLAC Sverige?
2 PLAC Hälleberga, Hällan, Älvsborgs län, Sverige
2 PLAC Vänersborg, Älvsborgs län, Sverige

Til Rolf.

Jeg har to filer DB20528R.kmq, datert 01.02.2010, en med .zip-endelse og en uten.
Samt noen gamle fra 2008.

Hilsen Knut

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av dn01013 » 1. februar 2010 kl. 14.55

Har disse filer størrelse på 0 byte ??

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 1. februar 2010 kl. 15.22

Nei,den ene er på 13,6 kb, og den andre, Zip-filen, kan leses på vedlagte bilde.

Dette er en bare noen få linjer av en svensk anegren.

Knut
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 1. februar 2010 kl. 20.18

Hei igjen

Jeg har slettet alle filer som hittil er nevnt. Har produsert en ny gedcom-fil hvor jeg har utelatt noen hendelser.

Resultatet er det samme svaret: Tom Zipfil forsøkt sendt, men Zip-filen er ikke tom.
Den siste, som er noe mindre, er på 11,7 kB

Noen som har gode forslag til løsning, bortsett fra å sende filen med e-post.

Hilsen
Knut
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av dn01013 » 1. februar 2010 kl. 21.54

Når GEDtreff er startet opp, sjekk at boksen Send via Internett er krysset av og at radioknappen "Direkte" er valgt.

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 1. februar 2010 kl. 23.00

Hei

Følgende radioknapper er valgt:
Send via internett
Direkte
Foreldet eller strøket
Lag bidrag

Det er den samme innstilling som har vært valgt hele tiden.

Hilsen
Knut

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av dn01013 » 2. februar 2010 kl. 8.52

Sjekk brannvegg om den kan sperre for noe.

Dessuten, hvilket operativsystem bruker du ??

Og hvilken oppgradering evt.

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 2. februar 2010 kl. 11.52

Hei

Jeg kjører XP professional, har alltid siste oppgradering/oppdatering (måtte kutte ut Vista).
Norman Security Suite er satt til alltid og godta tilkobling til internett (dette er noe jeg misliker da man aldri vet hva type dritt som prøver å ta kontroll over maskinen).
Har avinstallert Gedtreff og slettet alle tidligere filer, tilbakestilt systeminnstillinger til midt i januar, samt gjort omstart på maskinen.

Etter installering av Gedtreff på nytt, og velger "Lag utdrag" så ble jeg bragt til denne katalogen:
C:\Documents and Settings\All Users\Programdata\DISNorge\ACData. Dette er tydlivis hvor programet forventer å finne ged-filen (*.ged).
Min normale lagringsplass for ged-filer er denne; C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export

Jeg har kjørt flere ganger med plassering på begge lagringsplasser, resultatet er fortsatt det samme: Tom Zipfil forsøkt sendt.

Ikke vet jeg, hva mer jeg kan gjøre for å få dette til fungere.

Bare en avsporing, det står: "Lag utdrag", mens det i forklaringen står "Lag Bidrag". Kanskje det bør stå "Lag Bidrag" på begge steder :?:

Hilsen
Knut

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 3. februar 2010 kl. 10.13

Hei igjen!

Intet svar, er det tomt for idèer :?: :)

Nå vet ikke jeg hvilken type pakkeprogram som genererer Zip-filen for GEDtreff, kan mitt program lage krøll?

Jeg bruker dette pakkeprogrammet; Ken Ward's Zipper (zip4.exe)

Dette er standard katalog hvor Gedtreff er installert:
C:\Programfiler\DISNorge\GEDtreff_2009

Dette er katalogene som har blitt opprettet:
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\DISNorge\GEDtreff\DB20528R
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\DISNorge\GEDtreff\DB20528R\binaer
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\DISNorge\GEDtreff\DB20528R\bonus
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\DISNorge\GEDtreff\DB20528R\ProgramUtviklerRapport
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\DISNorge\GEDtreff\DB20528R\resultat
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\DISNorge\GEDtreff\DB20528R\DB20528R.zip

I tillegg har jeg prøvd denne plassering:
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export\DB20528
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export\DB20528\binaer
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export\DB20528\bonus
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export\DB20528\ProgramUtviklerRapport
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export\DB20528\resultat
C:\Documents and Settings\Knut XP\Mine dokumenter\The Master Genealogist v7\Export\DB20528\DB20528.zip

Resultatet er like nedslående i begge tilfeller :roll:

Tar gjerne i mot tilbakemelding, med forslag til løsning :lol:


Hilsen Knut

Brukeravatar
dn01013
Innlegg: 2007
Registrert: 1. desember 2004 kl. 18.57
Sted: SONGE
Kontakt:

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av dn01013 » 3. februar 2010 kl. 10.54

Knut Helge Nebell skrev:Hei igjen!

Intet svar, er det tomt for idèer :?: :)

Nå vet ikke jeg hvilken type pakkeprogram som genererer Zip-filen for GEDtreff, kan mitt program lage krøll?


Neida, men DIStreff er noe jeg driver på med i fritiden og annenhver uke er jeg på jobb i Oslo og da jobber jeg stort sett med jobbting og i går var jeg etterpå på møte i SFH til sent på kveld.

Men jeg fikk i hvertfall til feilen din, men først hvis jeg forsøkte å lukke program uten å sende inn data og så sende ut fra denne påminnelsen.

Men det har fungert ok ellers hvis det brukes på intensjonert måte, ved å trykke på knappen Pakk fil og send inn øverst etter kjøring.

Så hvordan du klarer å trigge feilen når du trykker på den knappen er ikke godt å si.

Pakkeprogrammet er innebygget og uavhengig av hva du har installert.
Programmet inneholder også en utpakkingsenhet også for å arbeide med nedlastede filer.

Knut Helge Nebell
Innlegg: 226
Registrert: 26. august 2006 kl. 9.04
Sted: HØNEFOSS

Re: GEDtreff: Tom Zipfil forsøkt sendt

Legg inn av Knut Helge Nebell » 3. februar 2010 kl. 13.11

Hei

Hos meg er det intet som heter Pakk fil, men på verktøylinjen er det en arkfane som heter Komprimer resultater\Komprimer

Klikket på den, og lette meg fram til filen, DB20528R, og hvor jeg mottar denne meldingen; Error, Er fila sortert? Jeg svarte, Ja.
Ikke er jeg i stand til å se hvordan fremdriften går, heller er jeg ikke i stand til å se hvor det står; Pakk fil og send Inn.

Jeg har prøvd den andre måten, til fadder, til tross for feilmeldinger har jeg mottatt kvittering fra fadder.

Her er ett knippe med feil.

Hilsen Knut
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Låst

Gå tilbake til «DIStreff - GEDtreff»