Har fått flott hjelp på denne siden tidligere - også fra Patty D. i USA - det har vært kjempeflott

Nå har jeg ny utfordring - som egentlig er en del av ei hel familiehistorien - som ennå ikke har blitt løst. Det handler om to ungdommer som fikk et felles barn i Trondheim i 1897 - og vhor gutten ble satt bort til slekt som fosterbarn.
Faren emmigrerte til USA allerede i 1897 - mens moren fulgte etter i 1903. Har hatt store problemer med å finne sporene etter faren - etter Ellis Island - da også navnet hans er vanseklig å tyde.
Nå prøver jeg et søk i mottsatt retning - altså rundt morens emmigrasjon til USA med avreise fra Chirstiania 05.nov 1903 med skipet Oscar II - som ankom Ellis 17.nov 1903.
Hennes navn er Anna Stien, født 3.oktober 1875 på Sandstad Hitra - i oppveksten flyttet hun til Trondheim - og fikk da denne gutten.
7 år etter at gutten ble født emmigrerte hun - en mulig tolkning kan være at hun flyttet etter barnefaren - men på manifestet fra Ellis Island står det at hennes bestemmelses sted er Philadelphia - hos en venn som skirver seg B. Amundsen, 1924 Glenmore Ave.
han betalte også hennes billett - som kostet 6 $.
Link til Ellis island - manifest linje 28 --> http://www.ellisisland.org/EIFile/popup ... &line=0028
Jeg søker altså i første omgang opplysninger om Anna virkelig havnet i Philadelphia, og hvem hun bodde hos der ?
Deretter søker jeg informasjon om hun har noen etterkommer etter seg i USA.
Håper noen har noe råde for hvor jeg kan søke ?
Mvh
Robert J. Giske

Mens barnefaren i 1897 sannsynligvis hadde Minnesota som mål ?!