1 i Christiania, 1 i Bergen og 2 i Filadelfia (Philadelfia).
Fra Bergen reiste Hansine Fredrikke Evensen, f.1868 i Tromsø.
Hun dro med Skandlinjen 24.03.1902 og skulle til sin mann. Oppført som lagerbetjents hustru. Dette tror jeg kan være en av de jeg leter etter, og hennes hele navn som pike var: Hansine Fredrikke Karoline Hansdtr., f.16.01.1868 i Tromsø. Er det noen som klarer å finne denne damen?
Hun hadde 2 brødre: Ove Christian Hansen, f. 24.03.1864 i Tromsø. Han hadde sjøfartspatent utstedt 17.07.1882. Han mønstret på "Dockan" i Tromsø 18.07.1882 for tur til Arkangelsk. Ikke skrevet ut som avmønstret. Et vanskelig kapittel, men har noen forslag på hvor jeg kan lete? Kanskje dro han til Amerika?
Lars Peder Antonius Hanssen, f.11.05.1870 fikk sjøf.patent i 1890. Siste spor av han er at han mønstret på "Lotus" 23.01.1894 for tur til Newport. Ikke meldt avmønstret. Kanskje er han en av de som var i Amerika. Enhver liten pekepinn blir for meg i dette tilfellet en stor sak.
Foruten hun som var i Tromsø var det ennå 2 piker jeg ikke vet noe om, så det kan være hvem som helst som er i Bergen, Christiania eller Philadelfia. HJELP!!!!!! Hilsen Gullbjørg