Einar og Rolf Eriksen, brødre fra Botne/Horten til Brooklyn

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
dn09411
Sted: HALDEN

Einar og Rolf Eriksen, brødre fra Botne/Horten til Brooklyn

Legg inn av dn09411 » 25. mai 2007 kl. 17.36

Er det noen som kan hjelpe meg med emigrasjon til Amerika? Brødrene Einar Eriksen født 09/08-1899 i Botne og Rolf Eriksen født 1902 i Horten? De er sønner av Stenhugger Gustav Eriksen 25/08-1854 Svanskog i Sverige og hustru Marie Severine Olsdatter født Danielsen 27/08-1860 i Glemmen. Familien vil vite mer om sønnen Rolf som døde 02/08-1926 i Brooklyn etter ett kort sykeleie 24 år gammel. Broren Einar ble ikke lenge i Amerika da han reiste hjem like etterpå, før Rolf døde. Etter hva jeg fårstår skulle dødsannonsen til Rolf være i avisen i Lier, Oslo, Fredrikshald og Moss den 15/09-1926.
Tar imot alle opplysninger om reisen fra Norge og videre.
På forhand takk
Mvh
Jan Frode

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Re: Einar og Rolf Eriksen, brødre fra Botne/Horten til Brook

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 15. juni 2007 kl. 12.33

Norges aviser finnes på mikrofilm hos Nasjonalbiblioteket i Oslo.

Her vil du i hvertfall kunne finne dødsannonse fra en av avisene denne skulle ha vært.
Kanskje det står noe spennende i den?

Jeg greier ikke i farten å finne emigrasjonen til noen av brødrene, men jeg har ikke brukt så veldig lang tid. Kanskje noen andre har bedre hell?

(jeg har endret overskriften i innlegget ditt, alle etterlysningene her er om emigrasjon til Amerika eller Canada :)
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

dn09411
Sted: HALDEN

Re: Einar og Rolf Eriksen, brødre fra Botne/Horten til Brook

Legg inn av dn09411 » 16. juni 2007 kl. 18.32

Hei Laila.
Takk for at du svarte. Jeg har dødsannonsen til Rolf men familien er ikke sikker på hvor de fikk den ifra. Rolf har slektninger i Halden, Lier, Oslo og Moss. Jeg også er litt innvolvert for en av mine svigersønner er kalt Rolf etter han som døde i Amerika.
Det som slekten er intressert i er om Rolf etterlot seg noen arvinger eller den slags.
Takk for at du har endret mitt innlegg. det er ikke altid så godt å få lagt de i rette forum.
Igjen takk for du svarte.
Mvh
Jan frode

Svar

Gå tilbake til «USA/Canada»