SlutteN av livet til Reinhart Noraas
Moderator: MOD_Emigranter
-
- Sted: DRAMMEN
- Kontakt:
SlutteN av livet til Reinhart Noraas
hei
lurte på om det er noen som har tips om hvordan jeg kan sjekke opp at et er rett grav stein og at det stemmer?
har ei siden som jeg kansje har funnet kirkegården han ligger på
www.findagrave.com
Håper på posetiv svar
lurte på om det er noen som har tips om hvordan jeg kan sjekke opp at et er rett grav stein og at det stemmer?
har ei siden som jeg kansje har funnet kirkegården han ligger på
www.findagrave.com
Håper på posetiv svar
-
- Sted: KRISTIANSUND N
Re: SlutteN av livet til Reinhart Noraas
Hei Morten
For at det skal være mulig å hjelpe deg, må du fortelle litt om det du vet om Reinhart Noraas:
Født når/hvor?
Foreldre
Sist kjente bosted i Norge
Emigrert når?
mvh
Tom Kaasen
For at det skal være mulig å hjelpe deg, må du fortelle litt om det du vet om Reinhart Noraas:
Født når/hvor?
Foreldre
Sist kjente bosted i Norge
Emigrert når?
mvh
Tom Kaasen
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
Såvidt jeg kan tyde, står det "Børge Neraas" på gravstenen som er avbildet - eller er det ikke den graven du mener ?
-
- Kontakt:
Kari skrev:Såvidt jeg kan tyde, står det "Børge Neraas" på gravstenen som er avbildet - eller er det ikke den graven du mener ?
etter det jeg vet så hadde min tipptippolderfar flere navn i usa. men etter det jeg har funnet ut så i avisa for område han bodde i finner jeg dette. Reinhardt Noraas, 811 Cedar ay, 4U years. Death dette vises på andre raden fra vestre.
Her er dataene fra norge på samme person som jeg prøver å finne spor etter
Reinhard Nilsen Noraas (Nordaas)
Født 26 Apr 1861 Asylgaten 15, Stavanger, Rogaland, Norge
Døpt 2 Jun 1861 St. Petri Kirke, Stavanger, Rogaland, Norge
etter det jeg har funnet i sjørullene i stavanger skal han har rømt fra en båt i Calais 1887.
her er en annnen data på det at han rømte/stakk av fra båten
Fartshistorie
Minerva/1887/kjøbenhavn/videre
Merknader.
1887 Rømt i Calais. Død i Minneapolis, Amerika 22.06.1901
har også sett at navne hans har vært bob norris også Rinehard Norris.
detter også fra en gamel trå jeg hadde før jeg fikk en del mer informasjon han
https://slektsforum.slektogdata.no/view ... hp?t=93673
-
Hei
Har sjekket litt på Ancestry og Familysearch.org.
Det er en Reinhart Noraas som gifter seg med en Dina Bjelland 19.11.1892. Jeg finner en Dina Bjelland som innvandrer med familien i 1882, Hun er da oppgitt å være 10 år.
Jeg finner et slektstre på Ancestry, med Dina Bjelland og Reinhart Noraas, men det er ikke tilgjengelig akkurat nå, for videre undersøkelse.
Finner 2 stk. Noraas som driver som "travel agents" i Minneapolis; Kittil Noraas og Reinhart Noraas. i adresseboka for Minneapolis 1894.
I adresseboka for 1900, bor Reinhart B i 811 Cedar Ave, samme adresse som den døde i din lenke til avisa.
Siden du opererer med Reinhart NILSEN Noraas, må du sjekke i kirkeboka om han har et mellomnavn som begynner på B.
I US_Census 1900 er familen innført som Bob Norris og Dina Norris. Paret har datteren Lena, født sept. 1893. Bob er oppført som innvandret 1878 og Dina 1882. Oppgitt fødselsår på Bob er apr. 1841, men han var 39 år ved siste fødselsdag, noe som passer med ditt fødselsår apr. 1861. I tellingen er hans yrke oppgitt å være "saloonkeeper".
Adressen er Cedar Avenue 811.
mvh
Tom Kaasen
Har sjekket litt på Ancestry og Familysearch.org.
Det er en Reinhart Noraas som gifter seg med en Dina Bjelland 19.11.1892. Jeg finner en Dina Bjelland som innvandrer med familien i 1882, Hun er da oppgitt å være 10 år.
Jeg finner et slektstre på Ancestry, med Dina Bjelland og Reinhart Noraas, men det er ikke tilgjengelig akkurat nå, for videre undersøkelse.
Finner 2 stk. Noraas som driver som "travel agents" i Minneapolis; Kittil Noraas og Reinhart Noraas. i adresseboka for Minneapolis 1894.
I adresseboka for 1900, bor Reinhart B i 811 Cedar Ave, samme adresse som den døde i din lenke til avisa.
Siden du opererer med Reinhart NILSEN Noraas, må du sjekke i kirkeboka om han har et mellomnavn som begynner på B.
I US_Census 1900 er familen innført som Bob Norris og Dina Norris. Paret har datteren Lena, født sept. 1893. Bob er oppført som innvandret 1878 og Dina 1882. Oppgitt fødselsår på Bob er apr. 1841, men han var 39 år ved siste fødselsdag, noe som passer med ditt fødselsår apr. 1861. I tellingen er hans yrke oppgitt å være "saloonkeeper".
Adressen er Cedar Avenue 811.
mvh
Tom Kaasen
- Kari Sandberg
- Sted: HAMAR
Pussig at det står Reinhart Noraas over bildet på Find A Grave. Hverken navn eller datoer ser ut til å stemme. Børge Neraas, f. 19. nov. 1865 (?), død 5. juli 1901, leser jeg det som.
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Hei, kan ikke se noen "B" i navnet til Reinhart her
Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Ministerialbok nr. A 1 (1861-1868), Fødte og døpte 1861, side 15.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-22
Kildeinformasjon: Rogaland fylke, St. Petri i Stavanger, Ministerialbok nr. A 1 (1861-1868), Fødte og døpte 1861, side 15.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-22
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
-
Hei
Nei, ingen B i navnet. Mest sannsynlig en feil i Adresseboka. Jeg har sjekket ut Kittil Noraas. Han er broren til Reinhardt, født 1868, se kirkebok
Legger ved et par utklipp av adressebøkene. Ikke konsekvent bruk av Reinhardt B.
I 1895 er Reinhardt barkeeper i adresseboka.
Holder det for sikkert at denne Reinhardt Noraas er "din" tipp tipp.
Kittil gifter seg med en Josephine Sæther i 1891 og får minst 2 sønner.
mvh
Tom Kaasen
Nei, ingen B i navnet. Mest sannsynlig en feil i Adresseboka. Jeg har sjekket ut Kittil Noraas. Han er broren til Reinhardt, født 1868, se kirkebok
Legger ved et par utklipp av adressebøkene. Ikke konsekvent bruk av Reinhardt B.
I 1895 er Reinhardt barkeeper i adresseboka.
Holder det for sikkert at denne Reinhardt Noraas er "din" tipp tipp.
Kittil gifter seg med en Josephine Sæther i 1891 og får minst 2 sønner.
mvh
Tom Kaasen
-
- Kontakt:
Takk til alle sammen. da er jeg et stykke på vei for å finne og få svar på ting som jeg har jobbet med en stund nå. men det er enda noen spørsmål om navne bruken på reinhardt.