Hei
En slektning av Gudrun kontaktet meg i kveld og kunne komme med følgende opplysninger:
Gudrun var som korrekt angitt gift med George Tolman. Han kunne også opplyse at Gudrun var ballerina. Tolman ble amerikansk ambassadør i Helsinki og paret bodde der, og de fikk de en datter Betty Ann. Gudrun dør dessverre under fødselen i 1928.
Tolman tok datteren med seg til Canada og bosatte seg i Toronto. Han ble gift på nytt. Betty Ann byttet senere navn til Gudrun etter moren og ble gift Sivertsen, men ekteskapet ble oppløst. Hun bodde også en tid i Vancouver, og hadde i en periode god kontakt med en norsk slektning som drev med jagerflyving. Den siste kontakten Gudruns slektning hadde med Betty Ann / Gudrun Sivertsen var for et par år siden, da var hun på gamlehjem i Victoria, British Colombia, og var ikke ved god helse, og derfor tvilsomt at hun er i live nå.
Jeg finner faktisk far og datter ankommet Portland 6 mai 1930, avgang Ålborg, Danmark. Se vedlagt passasjerliste.
Jeg har også skrevet en PM til deg med mer detaljert informasjon om vedkommende som kontaktet meg, slik at du kan ta kontakt for utveksling av informasjon.
PS: I den linken som ble gitt lenger opp, er det i desember 2009 et barnebarn i Vancover som har gitt seg til kjenne og ønsker kontakt. Telefonnummer er oppgitt.
http://boards.ancestry.myfamily.com/thr ... mes.tolman
Mvh
Vigdis
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.