Hvor i Amerika døde Borgny Elisabeth Disch

Moderator: MOD_Emigranter

Svar
gj02882
Sted: SANDNES

Hvor i Amerika døde Borgny Elisabeth Disch

Legg inn av gj02882 » 13. april 2006 kl. 19.04

Jeg lurer altså på hvor min tippoldefars datter: Borgny Elisabeth Disch (født Hansen) ble av i Amerika. Vil så gjerne spore etterkommere, men må være litt mer sikker på hvor de kan være. Jeg har en del opplysninger om henne og familien hvis det er av interesse, har litt dårlig tid nå. Hvis noen kunne sett etter "death record" hennes. Vet ikke helt hva det vil bli på norsk!

Takk for all hjelp sålangt!

Pål.

Brukeravatar
dn17378
Sted: TROMSØ

Re: Hvor i Amerika døde Borgny Elisabeth Disch

Legg inn av dn17378 » 13. april 2006 kl. 20.56

Finner ingen Elisabeth Disch, men én Borgny Disch, født 25.09.1905, død mai 1974 i Freeport, Nassau, New York.
På Ancestry.com kan du bestille en kopi av den originale dødsattesten, hvis du tror dette er den personen du søker etter.
Hilsen
Ivar H

Though I look old, yet I am strong and lusty
(As You Like It - W.Shakespeare)

gj02882

Legg inn av gj02882 » 14. april 2006 kl. 13.13

Det kan nok være henne ja! Har funnet henne jeg også, men det er altså ingen gratis plass jeg kan få info om henne? Vet ikke om jeg helt vil betale for noe enda.. I tilfelle, åssen kjøper jeg dødsattesten? Og hva inneholder den?

Takk for kjappt svar!

Pål

Brukeravatar
dn17378
Sted: TROMSØ

Legg inn av dn17378 » 14. april 2006 kl. 13.43

Dødsattesten kan gi deg informasjon om den avdødes foreldre og eventuelle ektefelle (navn og fødested), samt avdødes fødsels- og dødsdato, adresse ved død, fødested og dødsårsak. I mange tilfelle kan noen av disse opplysningene mangle.

Dødsattest kan du bestille fra Ancestry (lenke her). Gjør et søk etter Borgny Disch, og til høyre på resultatlista finner du lenke for å gjøre bestilling.
Hilsen
Ivar H

Though I look old, yet I am strong and lusty
(As You Like It - W.Shakespeare)

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 14. april 2006 kl. 15.24

Jeg hadde heller prøvd å sende en e-post til lokallavisen der hun døde, og se om de kanskje har mulighet til å gi deg en obituary (nekrolog) som kan gi deg en pekepinn på om hun virkelig er din dame. Denne inneholder som regel alle nære nålevende slektninger, ofte navngitt helt til barnebarn! Du må muligens betale for dette og men si at du er skoleelev, og at du bor i Norge, og leter etter living relatives i US - så smelter de nok!

Siden det er etterkommere du leter etter, er dette den beste veien å gå.

[email protected] er en av avisene i Nassau, New York.

evt. bruk Google og se om du finner flere aviser i nærmiljøet.
Lykke til!
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

gj02882

Legg inn av gj02882 » 15. april 2006 kl. 1.32

I dag hadde vi besøk av mormor, og hun hadde med ei bok med allslags skrevet ned i. Jeg er sikker på jeg har adressen hennes, der hun bodde, som kan ha vært samme plass som hun bodde før hun døde, men det vet jeg ikke sikkert. Hvis jeg bestiller dødsattesten hennes, hvordan får jeg den? hvordan betaler jeg? og hvor mye ligger de på?

takk for nyttige svar sålangt :)

Pål.

Brukeravatar
Laila Normann Christiansen
Sted: OSLO
Kontakt:

Legg inn av Laila Normann Christiansen » 15. april 2006 kl. 15.38

For å kunne bestille dødsattest via Ancestry/VitalChek må du vite full dato for dødsfall, foreldrenes navn (fulle) det har du vel. Du betaler med kort (visa eller mastercard feks).

Det står ingen steder noe om pris. Kan være at det står helt til slutt, bør det. Jeg får feil melding på skjemaet.
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning

Svar

Gå tilbake til «USA/Canada»