Edvard Powell, Rosteds gate, Kristiania, født 1844
Moderator: MOD_Oslo
- Øystein Brusevold Bærø
- Sted: BODØ
Edvard Powell, Rosteds gate, Kristiania, født 1844
Enkemann og forhenværende "Capitain" i Amerika, Edvard Powell, f. 1844, Rosteds gate 9, blir oppgitt som barnefar da Maren Jeanette Nilsen, f. 1847 fører sin "uekte" datter Ingeborg Marie, født 14.12. 1881 til dåpen i Trefoldighet kirke 8. januar 1882.
Er det noen som har opplysninger om Edvard vil jeg være takknemlig.
Maren er min tippoldemor, hun ble senere gift med Niels Jacob Nielsen, og bor i 1885 i Munkedamsveien 31B med mann og tre barn (2 født før ekteskap).
Maren er min tippoldemor, hun ble senere gift med Niels Jacob Nielsen, og bor i 1885 i Munkedamsveien 31B med mann og tre barn (2 født før ekteskap).
-
- Sted: RASTA
Re: Edvard Powell, Rosteds gate, Kristiania, født 1844
Lenke til dåp
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 5 (1881-1891), Fødte og døpte 1882, side 41.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-45
Tror Edward Powell er f.1822 ?
Foreldrenes f.år pleier å stå på samme linje
F.år 1844 og adresse Rostedsgt tilhører foreldrene til neste dåpsbarn
Kildeinformasjon: Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 5 (1881-1891), Fødte og døpte 1882, side 41.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-45
Tror Edward Powell er f.1822 ?
Foreldrenes f.år pleier å stå på samme linje
F.år 1844 og adresse Rostedsgt tilhører foreldrene til neste dåpsbarn
- Hilde Elisabeth Wedde
- Sted: KONGSBERG
Kan det være denne karen i 1885-tellingen i Kristiania ??
Hilde Wedde
Leder Slekt og Data Buskerud
Leder Slekt og Data Buskerud
Det er en Edvard Cornelius Antonius Gundersen døpt i Stange 1821,- med foreldre fra Bergen, nr 48: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-51
og en merknad jeg bare skjønner halvparten av...eksperter må trå til.
Mvh
Linda W
og en merknad jeg bare skjønner halvparten av...eksperter må trå til.
Mvh
Linda W
- Remi Trygve Pedersen
Linda, i merknaden står der noe sånt som:
Moderen, Marthe Kirstine Pedersdr., som havde været i Christiania, og udstaadt jordemoder i Xania, fødte denne Dreng paa Skjerden Eie her i Stange, paa Reisen hjem til sin Mand i Bergen.
Litt rart at mor heter Maren i feltet for foreldre og Marthe i merknaden, men jeg har nå sett rarere ting også.
Remi
Moderen, Marthe Kirstine Pedersdr., som havde været i Christiania, og udstaadt jordemoder i Xania, fødte denne Dreng paa Skjerden Eie her i Stange, paa Reisen hjem til sin Mand i Bergen.
Litt rart at mor heter Maren i feltet for foreldre og Marthe i merknaden, men jeg har nå sett rarere ting også.
Remi
Remi Pedersen
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
"Don't be afraid of my Phoenix. He will burn up (but will be reborn from the ashes)."
- Else Berit Rustad
Anmerkningen ved dåpen: Moderen Marthe Kirstine Peders Dr., som havde været i Christiania og udstaaet Gjordemoder-Exam., fødte denne Dreng paa Skjerden Eie her i Stange, paa Reisen hjem til sin Mand i Bergen.
Mvh
Else B.
Mvh
Else B.
- Remi Trygve Pedersen
Der kom det riktige, veit du. Takk skal du ha, Else B.
Remi
Remi
Remi Pedersen
For noen øyne dere tydere har angående slik "museskrift".
Men jeg skjønner det når jeg får forklart hva det står ..
Linda W
Men jeg skjønner det når jeg får forklart hva det står ..

Linda W
- Øystein Brusevold Bærø
- Sted: BODØ
Øystein Bærø skrev:Enkemann og forhenværende "Capitain" i Amerika, Edvard Powell, f. 1844, Rosteds gate 9, blir oppgitt som barnefar da Maren Jeanette Nilsen, f. 1847 fører sin "uekte" datter Ingeborg Marie, født 14.12. 1881 til dåpen i Trefoldighet kirke 8. januar 1882.
Det er sikkert riktig at fødselsåret skal være 1822, og at dermed barnefarens adresse ikke er oppgitt. Greit å få korrigert feiltolkninger. Skal lete videre etter han som er omtalt som "Nowell" i folketellingen.
Takk for all hjelp så langt