Blir dette rettet opp?

Christiania/Kristiania by og kommune samt Aker herred/kommune fra 1814

Moderator: MOD_Oslo

Svar
Elisabeth Stedje
Sted: ÅMOT

Blir dette rettet opp?

Legg inn av Elisabeth Stedje » 24. mars 2009 kl. 19.11

Hei!

Har enda et spørsmål angående folketellingen 1875. Vil personers navn.etc. bli rettet opp på de som til nå er lagt ut?

Eks.: Fra Bentsegaden 27: Angående Ole Andersen, han var døpt Ole Andreas Arnesen og det navnet følger ham til hans død 10.09-1880,oljemøller.V Aker kb. Hans kone var en Andersdotter,men ble ved dåp ført Andersen. Deres barn het aldri Olsen,men Arnesen. Litt uvant på den tiden.

Jeg har fler data på personene om det er ønskelig.

Vennlig hilsen Elisabeth Stedje
Elisabeth Stedje
Åmot i Modum

Solveig R. Håklev
Sted: RASTA

Re: Blir dette rettet opp?

Legg inn av Solveig R. Håklev » 24. mars 2009 kl. 19.54

Hei

Det er avhengig av som står i originalkilden.Da må denne sjekkes først.
Ved registrering skal man være kildetro,står det Andersen og Olsen så vil nok det bli stående.
Du bør stille dette sørsmålet i forumet "Slektsfaglige diskusjoner" under Generelt for å få flere synspunkter på det

Mvh Solveig

Elisabeth Stedje

Legg inn av Elisabeth Stedje » 28. mars 2009 kl. 9.37

Hei Solveig!

Takk for ditt svar og selvsagt vet jeg at kildene kan man ikke rette på! Kun om avskriften kan inneholde feil og det var det jeg lurte på. Jeg var ikke korrekt nok i min henvendelse, og beklager at mitt føste tilbake svar til deg havnet på feilsted. Er ikke flink med data,nærmest fobi! :?

Hilsen Elisabeth
Elisabeth Stedje
Åmot i Modum

Elisabeth Stedje

Legg inn av Elisabeth Stedje » 17. mars 2010 kl. 10.12

Nå må jeg få RETTE opp det som gikk galt i foregående innlegg for snart et år siden! Ikke moro å ha stående slikt rote innlegg. :(

Vet man ikke kan rette opp orginalen, men det hadde vært fint hatt en marg,der eventuelle feil man oppklarte kunne stå.

Vil samtidig berømme alle de frivillige som gjør en flott innsats med 1875 tellingen og annet arbeid!

Jeg har imidlertid funnet personen jeg har etterlyst i 1885 tellingen og da med de navn "jeg" etterlyste.

Dermed anser jeg denne diskusjonen for avsluttet. Og stor takk til Solveig som hjalp meg!

Mvh.Elisabeth!
Elisabeth Stedje
Åmot i Modum

Svar

Gå tilbake til «Oslo, Kristiania og Aker fra 1814»