Hans Nikolaisen og Eli Olsdatter
Moderator: MOD_Oslo
- Marit Hegsvold Nyhus
- Sted: BRUMUNDDAL
Hans Nikolaisen og Eli Olsdatter
Hans født 5/7-1878 i Vang Hedmark, Eli født 1880 i Stange Hedmark. De hadde barna:
Aslaug født 16/5-1900
Sigurd født 11/12-1901
Oskar Narvid?? født 13/6-1906
Familien bodde inntil 1939 i Sofienbergsgate 28 i Oslo. Dette ifølge Byarkivet. De er imidlertid ikke å finne i adressebok for Oslo i 1940.
Hans var søskenbarn til min bestemor og jeg har lenge prøvd å finne ut hvor de ble av. De flyttet antagelig ut av Oslo.
Finnes det noen som kan hjelpe med tips eller noen som kjenner til denne familien?
Takk for hjelpen
Mvh
Marit Nyhus
Aslaug født 16/5-1900
Sigurd født 11/12-1901
Oskar Narvid?? født 13/6-1906
Familien bodde inntil 1939 i Sofienbergsgate 28 i Oslo. Dette ifølge Byarkivet. De er imidlertid ikke å finne i adressebok for Oslo i 1940.
Hans var søskenbarn til min bestemor og jeg har lenge prøvd å finne ut hvor de ble av. De flyttet antagelig ut av Oslo.
Finnes det noen som kan hjelpe med tips eller noen som kjenner til denne familien?
Takk for hjelpen
Mvh
Marit Nyhus
- Egil Sundelius
- Sted: STOKKE
Re: Hans Nikolaisen og Eli Olsdatter
Hei, ( kan ikke hjelpe deg )
men legger ved ei lenke til Hamar (?) i ft 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =4883#ovre
Da er det disse du søker etterkommere av (?).
mange hilsen Egil S.
men legger ved ei lenke til Hamar (?) i ft 1900
http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/we ... =4883#ovre
Da er det disse du søker etterkommere av (?).
mange hilsen Egil S.
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Egil. Ja det er denne familien jeg leter etter.
Byarkivet i Oslo har ikke kunnet hjelpe meg med mer etter at de ikke stod i adressebok for Oslo etter 1939.
Håper noen har tips om hvr jeg kan begynne å lete etter dem.
Marit
Byarkivet i Oslo har ikke kunnet hjelpe meg med mer etter at de ikke stod i adressebok for Oslo etter 1939.
Håper noen har tips om hvr jeg kan begynne å lete etter dem.
Marit
- Marit Hegsvold Nyhus
Kan noen si meg hvilken kirke denne familien sognet til i Oslo da de bodde i Sofienbergsgate?
Jeg tenkte å få sjekket konfirmerte om det er notert noe flytting der eller i utflyttede.
Jeg har forespurt folkeregistret men der var det ingen hjelp å få.
Håper noen kan hjelpe.
Venlig hilsen
Marit Nyhus
Jeg tenkte å få sjekket konfirmerte om det er notert noe flytting der eller i utflyttede.
Håper noen kan hjelpe.
Venlig hilsen
Marit Nyhus
Marit Nyhus skrev:Kan noen si meg hvilken kirke denne familien sognet til i Oslo da de bodde i Sofienbergsgate?
Det vil være Petrus kirke, etter 1962 omdøpt til Sofienberg kirke.
http://oa.disnorge.no/kilder/samlagsafs ... n1899.html
Ja, det er den vanlige historien, det... De hjelper så å si aldri slektsforskere.
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Inger og tusen takk for svar. Da skal jeg ta kontakt med Sofienberg menighet for å høre om de kan hjelpe med opplysninger.
Hilsen Marit
Hilsen Marit
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei igjen. Jeg kontaktet Sofienberg menighet men de har ingen kapasitet til å drive slektsforskning. Kirkebøker som er over 80 år gamle har de innlev. til Statsarkivet i Oslo.
De har jeg kontaktet før i en annen sak og da måtte jeg evt. kontakte en slektsforsker som kunne finne opplysningene for meg mot betaling. Har desverre ikke råd med det.
Det er ikke scannet noen kirkebøker fra Petrus menighet for tilgjengelighet på nettet enda heller.
Så da er jeg like langt. Men det er jo slik med slektsforskning at det er ikke alltid like lett å finne opplysninger, men jeg gir ikke opp.
Marit
De har jeg kontaktet før i en annen sak og da måtte jeg evt. kontakte en slektsforsker som kunne finne opplysningene for meg mot betaling. Har desverre ikke råd med det.
Det er ikke scannet noen kirkebøker fra Petrus menighet for tilgjengelighet på nettet enda heller.
Så da er jeg like langt. Men det er jo slik med slektsforskning at det er ikke alltid like lett å finne opplysninger, men jeg gir ikke opp.
Marit
- Laila Normann Christiansen
- Sted: OSLO
- Kontakt:
Hei!
Dessverre er ikke Petrus filmet så langt fram som du trenger. Her ser du hva som finnes av filmet mat fra Petrus:
http://www.riksarkivet.no/arkivverket/k ... tml#Petrus
Dessverre er ikke Petrus filmet så langt fram som du trenger. Her ser du hva som finnes av filmet mat fra Petrus:
http://www.riksarkivet.no/arkivverket/k ... tml#Petrus
med vennlig hilsen
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Laila N. Christiansen
Moderator: Akershus/Oslo, Emigrasjon USA
Les dette før du poster din etterlysning
Marit, var alle barna hjemme helt til 1939? Ihvertfall Aslaug burde ha kommet seg hjemmefra før det hvis det skal være håp om barnebarn... Eller når forsvant de forskjellige barna, vet du det? Det er kanskje mulig å finne dem som gift, omtrent på disse tidspunktene. Guttene ute av bardomshjemmet burde, gifte eller ugifte, være nye "hovedpersoner" i Oslo Adressebok. Hvis de ble boende i Oslo, altså...
Denne er i Dødsfall i Norge: Aslaug Pedersen, f 16.05.1900, d 10.11.1993, bop 0875 Oslo skifterett og byskriverembete
Og Laila, når kirkebøkene ikke er filmet, er det mulig å låne originalen på Riksarkivet?
Denne er i Dødsfall i Norge: Aslaug Pedersen, f 16.05.1900, d 10.11.1993, bop 0875 Oslo skifterett og byskriverembete
Og Laila, når kirkebøkene ikke er filmet, er det mulig å låne originalen på Riksarkivet?
- Marit Hegsvold Nyhus
Hei Inger. Ved Oslo Byarkiv fikk jeg bare beskjed om at familien bodde i Sofienbergsgate til 1939, jeg går ut fra at det bare var Hans og Eli som bodde der da og at barna hadde flyttet.
Vet ikke noe om når barna flyttet.
Aslaug Pedersen har jeg sjekket og jeg tror ikke det er rett person i og med at jeg fikk opplyst
at hun er født i Oslo ved prestekontoret hvor hun er begravet og Aslaug i "min" familie er født på Hamar.
Jeg skal ta kontakt med byarkivet igjen for å høre når barna ikke stod oppført sammen med foreldrene i de kommunale tellingene.
Marit
Vet ikke noe om når barna flyttet.
Aslaug Pedersen har jeg sjekket og jeg tror ikke det er rett person i og med at jeg fikk opplyst
at hun er født i Oslo ved prestekontoret hvor hun er begravet og Aslaug i "min" familie er født på Hamar.
Jeg skal ta kontakt med byarkivet igjen for å høre når barna ikke stod oppført sammen med foreldrene i de kommunale tellingene.
Marit