Peder Larsen Strøm
Moderator: MOD_Oslo
Peder Larsen Strøm
Hei,er det noen som vet hvem Peder sine foreldre er,eller hvor han kommer fra.
Han er født rundt 1752 i Kristiania og er død og begravet i Moss 1795.
Han fikk borgerbrev i Kristiania 1779 som bakermester,gift samme år med Sophia Von Cappelen.
Han er født rundt 1752 i Kristiania og er død og begravet i Moss 1795.
Han fikk borgerbrev i Kristiania 1779 som bakermester,gift samme år med Sophia Von Cappelen.
-
- Sted: VESTMARKA
- Kontakt:
Re: Peder Larsen Strøm
Hei
Kan dette være en kandidat?
Name: Peder Morten Larsensen
Baptism/Christening Date: 29 Sep 1748
Baptism/Christening Place: Oslo, Oslo, Norway
Birth Date:
Birth Place:
Death Date:
Name Note:
Race:
Father's Name: Morten Larsen Strom
Father's Birthplace:
Father's Age:
Mother's Name:
Mother's Birthplace:
Mother's Age:
Indexing Project (Batch) Number: C01766-6
System Origin: Norway-EASy
Source Film Number: 125838
Reference Number: Pg 149 B 7
Collection: null
Mvh Bent
Kan dette være en kandidat?
Name: Peder Morten Larsensen
Baptism/Christening Date: 29 Sep 1748
Baptism/Christening Place: Oslo, Oslo, Norway
Birth Date:
Birth Place:
Death Date:
Name Note:
Race:
Father's Name: Morten Larsen Strom
Father's Birthplace:
Father's Age:
Mother's Name:
Mother's Birthplace:
Mother's Age:
Indexing Project (Batch) Number: C01766-6
System Origin: Norway-EASy
Source Film Number: 125838
Reference Number: Pg 149 B 7
Collection: null
Mvh Bent
Rett person, men han er født i Aker og døpt der på angitte dato. Foreldre Morten Larsen Strøm og Kiesten Larsdatter, trolovet 26.11.1745, viet 03.01.1746 i Aker.
Takk for hjelpa.
Kjenner du til den slekta Geir? Lurer på om det er riktig Peder Larsen.
Kjenner du til den slekta Geir? Lurer på om det er riktig Peder Larsen.
Bra du stilte et spørsmål for her hadde jeg i farten oppført en helt annen Peder (som døde 5 år gammel på Falla i Aker). Men jeg kjenner også "din" Peder, så jeg skal komme tilbake med rett fasit. Gikk litt over "stokk og stein" i går kveld, får kikke på de andre svarene mine også og kontrollere at ikke enda mer gikk over styr.
Hej
Jeg mener Peter Larsen Strøm er min 3 x tipoldefar, da han er far til Jens Friderich, som jeg tror er rejst til Frederikstad og har stiftet familie der. Jens Friderich er død den 25-09-1835 i Frederikstad. Hans børn er opkaldt efter hans mor og søskende. Jeg har fundet 2 søstre Anna Catharina og Petronella Catharia. Jeg har hans familie fra Frederikstad helt frem til nu, hvis det er den rigtige. Hvis det er den rigtige er jeg interessere ti oplysninger om forfædre.
Vh
Lis Strøm
Jeg mener Peter Larsen Strøm er min 3 x tipoldefar, da han er far til Jens Friderich, som jeg tror er rejst til Frederikstad og har stiftet familie der. Jens Friderich er død den 25-09-1835 i Frederikstad. Hans børn er opkaldt efter hans mor og søskende. Jeg har fundet 2 søstre Anna Catharina og Petronella Catharia. Jeg har hans familie fra Frederikstad helt frem til nu, hvis det er den rigtige. Hvis det er den rigtige er jeg interessere ti oplysninger om forfædre.
Vh
Lis Strøm
Jeg er interesseret i at høre, om du har fundet noget om Peder Larsen Strøm, da det er min 3. gange tipoldefar. Jeg har problemer med at finde både Peder og hans kones Sophia von Cappelens fødselsdato og sted.
Med venlig hilsen
Lis Strøm
Med venlig hilsen
Lis Strøm
Disse???
http://www.giessinglund.dk/aner/birtheg ... n/5038.htm
Født Oslo, Akershus ca 1756 står det her;
http://www.giessinglund.dk/aner/birtheg ... n/5022.htm
http://www.giessinglund.dk/aner/birtheg ... n/5038.htm
Født Oslo, Akershus ca 1756 står det her;
http://www.giessinglund.dk/aner/birtheg ... n/5022.htm
Vennlig hilsen Tove
Hej Tove
Ja det er dem, men det er umuligt at finde deres fødselsdato.
Vh Lis
Ja det er dem, men det er umuligt at finde deres fødselsdato.
Vh Lis
Jeg mangler både fødselsdag på Peder Larsen Strøm og Sophia von Cappelen. I Gjessings-Lunds slægtstavle må der være en fejl i Sophias fødselsår, hvis man ser på brødrenes fødselsår og måned kan det ikke være rigtigt. Der er flere, der leder efter PLS men jeg har ikke set, der er nogle, der leder efter SC. Jeg undrer mig over, om man kan finde PLS i nogle militærruller, men det er svært, da man ikke ved, hvor han evt. var soldat. Jeg kan se, at min tipoldefar Otter (der udvandrede til Danmark) er optaget som barn af en Cappelen. Hans forældre Jens Friderich Strøm og moderen døde med ½ års mellemrum, da han var barn. Hvor hans søskende evt. er blevet "anbragt" har jeg ikke fundet frem til. Mvh Lis Strøm
Jeg mangler både fødselsdag på Peder Larsen Strøm og Sophia von Cappelen. I Gjessings-Lunds slægtstavle må der være en fejl i Sophias fødselsår, hvis man ser på brødrenes fødselsår og måned kan det ikke være rigtigt. Der er flere, der leder efter PLS men jeg har ikke set, der er nogle, der leder efter SC. Jeg undrer mig over, om man kan finde PLS i nogle militærruller, men det er svært, da man ikke ved, hvor han evt. var soldat. Jeg kan se, at min tipoldefar Otter (der udvandrede til Danmark) er optaget som barn af en Cappelen. Hans forældre Jens Friderich Strøm og moderen døde med ½ års mellemrum, da han var barn. Hvor hans søskende evt. er blevet "anbragt" har jeg ikke fundet frem til. Mvh Lis Strøm