Mikkel Mikkelsen, f. 1710, Alta/Talvik

Moderator: MOD_etniske_minoriteter

Svar
gj01552
Innlegg: 55
Registrert: 30. juli 2005 kl. 11.58
Sted: TRONDHEIM

Mikkel Mikkelsen, f. 1710, Alta/Talvik

Legg inn av gj01552 » 5. november 2005 kl. 14.41

Hallo !

Jeg lurer på om du/ eller noen andre kjenner til følgende familie fra Alta/ Talvik området,

Mikkel Mikkelsen f. 1710
g.m. Karen Mathiisdtr f.1715 de giftet seg 1738, 15. juni
Barn: Berit,Mikkel,Margrethe,Kirsten, Mathias,Knut og Johannes

Sønnen Mathias Mikkelsen døpt 21.12.1777
g.m Elen Eriksen f.1745
Denne familien finns i 1801-tellingen under Langfjord gård i Alta

Til slutt deres sønn Mikkel Mathiesen f. 13.09.1778
g.m. Marie Kristine Hansdtr f. ? De giftet seg 24.03.1805 i Talvik kirke.

Det eneste jeg vet er at Mathias Mikkelsen drev som fisker og hadde egen boplass,
samt at jeg har mye på Mikkel og Maries barn.

Håper noen har noe på disse personene.

Mvh

Odd

dn26727
Innlegg: 1
Registrert: 26. februar 2011 kl. 23.09
Sted: Tustna

Re: Mikkel Mikkelsen, f. 1710, Alta/Talvik

Legg inn av dn26727 » 26. februar 2011 kl. 23.33

Hei.
Mitt navn er Ann-Jorun Eikrem. Jeg er etterkommer etter Mikkel Mikkelsen og Karen Mattisdatter. Jeg har nettopp tatt i bruk nettet for å søke slekt og kom tilfeldigvis over ditt innlegg. Mikkel og Karen fikk en sønn som er oppkalt etter far, altså Mikkel Mikkelsen. han giftet seg med Karen larsdatter fra Skjervøy. De fikk bla en sønn som het Johannes Mikkelsen. Han giftet seg med Susanne Mathisdatter fra Skjervøy. De fikk Lars Johannesen, tror han kalte seg for Gevalassi. Han bodde i Nordreisa og var først gift med Mette Estensdatter fra Øksendalen. De fikk datteren Aagot Larsdatter, hun giftet seg med Alfred Antonsen fra Sørøya. De fikk min bestefar Karl Sigurd Jensen. Min mor heter Astrid Irene Jensen, født på Sørøya, der jeg også ble født.
Har vi samme slektsaner?
Jeg vet at min Finnmarks slekt livnærte seg på fiske, men føler at jeg kunne ha tenkt meg å fått vite mer. Var vi sjø samer? Det er sæ mye som ikke skal snakkes om fra den eldre garde, så det er ikke så lett å få greie på alt.
Kanskje har du noe svar som jeg ikke har.
spent på å høre fra deg.
Vennlig hilsen Ann-Jorun.

Svar

Gå tilbake til «Samer»