Kopiere og lime inn, problemer

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Innlegg: 2358
Registrert: 30. april 2014 kl. 18.50
Sted: TOLVSRØD

Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 21. februar 2021 kl. 21.17

Når jeg leter og finner ting, f.eks. i kirkebøkene, så klikker og limer jeg det inn i Word, for deretter, når jeg har funnet alt det jeg kan, kopierer jeg det fra Word og limer det inn på rett emne i forumet, slik jeg har gjort i flere år.
Nå viser det seg at flere ganger får jeg problemer med å lime inn i forumet.
Når jeg høyreklikker på musa, så kommer ikke "Lim Inn" fram i "boksen". Det er feil "boks" som dukker opp
Så etter å ha høyreklikket 20 -30 ganger, kan rett "boks" dukke opp, dersom jeg har flaks.

Frustrerende!

Ulf S :D
  :D
 

Brukeravatar
Paul Johan Hals
Innlegg: 13008
Registrert: 17. oktober 2007 kl. 20.33

Re: Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Paul Johan Hals » 21. februar 2021 kl. 21.27

Pass på at du har muspekeren (og cursoren) der det skal limes inn før du høyreklikker.
Jeg har opplevd det samme (ikke bare her) flere ganger og hver gang har muspekeren vært på feilt sted.
Lykke til

Mvh Paul

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Innlegg: 2358
Registrert: 30. april 2014 kl. 18.50
Sted: TOLVSRØD

Re: Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 22. februar 2021 kl. 13.12

20210222_125424.jpg
 
20210222_125333.jpg
 Hei Paul.
Tror ikke det har noe med plasseringen av musepekeren  :)  Over så ser du de to "boksene" jeg snakket om. 
Har oppdaget at nettleserne Windows Edge og Google Chrome oppfører seg forskjellig i Forumet (se innlegget mitt under Generelt) Kanskje dette også gjelder "å lime inn" :)

Ulf S
  
 
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Paul Johan Hals
Innlegg: 13008
Registrert: 17. oktober 2007 kl. 20.33

Re: Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Paul Johan Hals » 22. februar 2021 kl. 20.58

68706 skrev: 22. februar 2021 kl. 13.12 Har oppdaget at nettleserne Windows Edge og Google Chrome oppfører seg forskjellig i Forumet (se innlegget mitt under Generelt) Kanskje dette også gjelder "å lime inn" :)
 
Ja, det kan godt tenkes. Selv har jeg i flere år bare brukt Opera.

Mvh Paul

Brukeravatar
Else Berit Rustad
Innlegg: 18145
Registrert: 3. november 2006 kl. 9.10

Re: Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Else Berit Rustad » 24. februar 2021 kl. 12.58

68706 skrev: 21. februar 2021 kl. 21.17 Når jeg leter og finner ting, f.eks. i kirkebøkene, så klikker og limer jeg det inn i Word, for deretter, når jeg har funnet alt det jeg kan, kopierer jeg det fra Word og limer det inn på rett emne i forumet, slik jeg har gjort i flere år.
 
Det er en mye enklere måte å gjøre dette på! Når jeg har kirkeboka foran meg, klikker jeg bare på symbolet nr. 3 fra venstre. Da er dette kopiert og kan limes inn i teksten.
Mvh
Else B.

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Innlegg: 2358
Registrert: 30. april 2014 kl. 18.50
Sted: TOLVSRØD

Re: Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 24. februar 2021 kl. 13.09

Vi snakker nok litt forbi hverandre, Else. 
Jeg gjør på samme måten som du sier, dersom jeg bare skal legge inn en ting fra kirkeboka.
Men når jeg leter etter flere oppslag i kirkebøkene, flere FT mm, så legger jeg det først inn i Word, slik at jeg samler alt jeg vil svare med og limer det deretter inn i Forumet, ellers så må jeg gi mange enkelt svar.

Ulf S

Brukeravatar
Paul Johan Hals
Innlegg: 13008
Registrert: 17. oktober 2007 kl. 20.33

Re: Kopiere og lime inn, problemer

Legg inn av Paul Johan Hals » 25. februar 2021 kl. 21.02

I slike tilfeller bruker jeg "Notebook". Gjør hele innlegget ferdig der og kopierer det inn. Linkene har da alltid kommet som linker i selve innlegget.

Mvh Paul

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»