Hvor er alle? - og hvorfor så eldgammel versjon av phpBB?

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
Bjørn Kåre Nilssen
Innlegg: 732
Registrert: 6. september 2012 kl. 16.01
Sted: KRISTIANSAND S

Hvor er alle? - og hvorfor så eldgammel versjon av phpBB?

Legg inn av Bjørn Kåre Nilssen » 19. november 2019 kl. 14.23

Dette forumet kjører versjon 2.0.14 av phpBB. Denne versjonen "gikk ut på dto" for mangfoldige år siden.
Hva er grunnen til at man ikke kjører nyeste versjon, som ser ut til å være phpBB 3.2.8 ?
https://www.phpbb.com

Jeg har i grunnen ikke vært her inne på forumet på lenge, fordi det er så utrolig lite aktivitet her i forhold til tidligere.
Kan den eldgamle programvaren være noe av grunnen?
Eller er det Facebook alle har flyktet til?
Deltar også i endel grupper på FB, men der blir alle poster lagt i en svær pott, og det er umulig å finne tråder av interesse uten å bruke masse tid på å gå manuelt igjennom alt. Utrolig fragmentert, og uendelig mange grupper som konkurrerer om "kundene".

Veldig trist utvikling, da fora etter min mening er mye bedre enn Facebook.

Brukeravatar
Else Berit Rustad
Innlegg: 18145
Registrert: 3. november 2006 kl. 9.10

Re: Hvor er alle? - og hvorfor så eldgammel versjon av phpBB

Legg inn av Else Berit Rustad » 19. november 2019 kl. 18.52

Jeg ser ikke at aktiviteten var noe særlig større før.

Mvh
Else B.

Brukeravatar
Ulf Ruud Simensen
Innlegg: 2360
Registrert: 30. april 2014 kl. 18.50
Sted: TOLVSRØD

Re: Hvor er alle? - og hvorfor så eldgammel versjon av phpBB

Legg inn av Ulf Ruud Simensen » 20. november 2019 kl. 16.07

Kanskje det skylles at det er så mange flinke hjelpere her, så nesten alle brukerne/spørrerne får den hjelpen de ønsker, så av den grunn blir det færre brukere? 😊 😊 😊

Det kan også skyldes at det etter siste versjon, er blitt mye enklere å søke, så folk sitter hjemme og søker selv, uten behov for hjelp. 😊 😊 😊

Kanskje det også skyldes at du ikke har vært her inne på en stund og sett all aktiviteten?

Nå er jo høsten og mørket kommet, så det blir mer «innetid» og aktiviteten øker, bare følg med, så ser du det.

Ulf S

Tore Kristiansen
Innlegg: 4184
Registrert: 18. november 2004 kl. 9.47
Sted: KRISTIANSUND N

Re: Hvor er alle? - og hvorfor så eldgammel versjon av phpBB

Legg inn av Tore Kristiansen » 22. november 2019 kl. 23.13

Mi erfaring er at aktivitet i et område genererer nye spørsmål og diskusjoner i det samme geografiske området.

Og de nye diskusjonene trenger ikke henge sammen med de gamle. Det kan være helt andre type spørsmål og helt andre tidsperioder.

Jeg tror at når folk ser at det er aktivitet i et geografisk område, skjønner de at her kan de få et svar, eller en diskusjon, ganske raskt.
Så jeg tror at på Slektsforum er det slik at aktivitet skaper aktivitet.
:) Tore

Brukeravatar
John Arnold Ludvigsen
Site Admin
Innlegg: 706
Registrert: 14. november 2004 kl. 13.48
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Re: Hvor er alle? - og hvorfor så eldgammel versjon av phpBB

Legg inn av John Arnold Ludvigsen » 25. november 2019 kl. 10.21

Jeg er helt enig med Bjørn Kåre og Tore her. Den geografiske inndelingen er et stort pluss for Slektsforum.

At folk heller bruker Facebook har nok mange forklaringer. En kan være at mange bruker mye tid på FB og da blir det fort naturlig å bruke en av de tallrike gruppene der.

Selv har jeg mye mer glede av et tradisjonelt forum, og jeg har flere ganger opplevd å få svar på et spørsmål veldig lenge etter at det ble lagt ut fordi noen hadde funnet det ved søk i forumet eller rett og slett ved å google.

Ja det er en svært gammel versjon, men med en stor omprogrammering av deler av forumet for at det skal brukes sammen med medlemsregisteret.
Med hilsen
John Ludvigsen
Moderator: Vestfold
Les dette før du poster din etterlysning.

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»