Godt nytt år til slektsforumet.

Her kan du stille spørsmål om Slektsforum

Moderator: admin

Svar
Brukeravatar
Helge Bjerkevoll
Sted: REKDAL
Kontakt:

Godt nytt år til slektsforumet.

Legg inn av Helge Bjerkevoll » 31. desember 2011 kl. 0.20

Som veldig godt fornøyd med slektsforumet vil jeg ønske forumet og dets administratorer et godt nytt år. Det gamle har vært strålende.

Takket være forumets struktur er det en enkel sak å finne frem og ikke minst å finne frem til eldre innlegg. Ja sammenlignet med "mer moderne" forum mener jeg etter mange års bruk at slektsforumet er enestående.
Dette takket være den geografiske inndelingen og de mange moderatorers innsats for å flytte emner til rett plass og til å holde styr på overskrifter som blir langt mer opplysende enn "Hjelp meg".
Registrerer ca 80 behandla emne siste døgn, og selv med denne mengde er det ikke noe problem å finne det en er interessert i og det en kan hjelpe andre med.
Tonen i de innlegg jeg leser er fin og debattantene ser ut tilstrebe seg dette. Grunnen er nok først og fremst at ingen er anonym og at moderatorteamet passer på å handheve reglene konsekvent og rettferdig.

Et ønske har jeg for det nye året og det er at alle som går inn på Slektsforum uten å være innlogget kan velge mellom dagens visning og "emner siste døgn". Da ville mange flere se aktiviteten her og hvilke distrikt det for tiden foregår aktive debatter på. Ja på denne måten tror jeg faktisk mange ville få seg en aha-opplevelse :)
Med dagens visning ser en ikke aktiviteten og ikke innloggede (ikke medlem/registrert gjest) skjønner ikke hva som skjer her.

Med vennlig hilsen
HelgeB

Per-Olav Broback Rasch
Sted: BODØ

Re: Godt nytt år til slektsforumet.

Legg inn av Per-Olav Broback Rasch » 1. januar 2012 kl. 17.33

Det blir selvsagt litt subjektivt, men jeg er overbevist om at i lengden er organiseringen til Slektsforum mer egnet enn andre aktuelle forum. Dette både fordi mange benytter seg av forumet samtidig som emnene er oversiktlig plassert. Selv gamle emner er lett å bla seg fram til, som gir mulighet til at nykommere finner slike eldre emner interessant. Dette er ikke like lett når alle emner ligger over hverandre. Søkingen er også en grei måte til å finne emner man ikke vet eksisterer, eksempelvis ved å søke på slektsnavn.

Den presentasjonen av alle nylige emner, uavhengig av hvor de er lagt inn, er veldig fin, og viser hva som er blitt diskutert siden sist pålogget, siste dag, siste uke osv. Hadde denne blitt presentert på dato, og ikke alfabetisk, da ville den vært ypperlig :) Selvsagt også hvis alle, ikke bare medlemmer, kunne sett den.

dn06606
Site Admin

Legg inn av dn06606 » 2. januar 2012 kl. 0.21

Takk for hyggelige tilbakemeldinger og innspill :)

Prøv å gå til Slektsforum uten å være innlogget nå, og trykk Vis etter Vis emner siste døgn.

Er det noe slikt som var ment?
mvh Jan

Brukeravatar
Paul Johan Hals

Legg inn av Paul Johan Hals » 2. januar 2012 kl. 10.51

Nå kan jeg ikke uttale meg om hva andre mener, men jeg forsøkte og det virket.
Det eneste "aber" er at i den listen som kommer opp står navnet til trådstarter og den som hadde siste innlegg. Det blir jo ellers holdt skjult for de som ikke er innlogget.
Når man velger en tråd i listen og går til denne, blir imidlertid navnene skjult.
Har ikke prøvd å klikke på navn i listen for å se hva profilen viser.

Med nyttårshilsen fra

Paul

PS.
Nå har jeg prøvd å klikke på navnet for å gå til profilen. Navn vises ikke i profilen. :P

Paul

dn06606
Site Admin

Legg inn av dn06606 » 2. januar 2012 kl. 11.11

Takk for tilbakemelding.

Siden Google ikke klikker på Vis knappen når den indekserer så skal ikke denne siden bli indeksert av Google, og derfor har jeg så langt ikke prioritert å fjerne navnevisningen fra den heller.
mvh Jan

Brukeravatar
Helge Bjerkevoll
Sted: REKDAL
Kontakt:

Legg inn av Helge Bjerkevoll » 2. januar 2012 kl. 21.52

Ja dette ble bra. Nå kan de som ikke er innlogget se aktiviteten her uten å måtte klikke seg inn på hver kommune.

Per-Olav Broback Rasch
Sted: BODØ

Legg inn av Per-Olav Broback Rasch » 5. januar 2012 kl. 0.25

Syns dette ble bra. Takk for jobben Jan :)

Svar

Gå tilbake til «Informasjon om Slektsforum»