Aminoff og Kellgren

Moderator: MOD_Slekter

Svar
57555
Sted: MOI

Aminoff og Kellgren

Legg inn av 57555 » 3. januar 2013 kl. 13.46

christina elisabeth aminoff og jonas kellgren gifte seg i 1743, hun var adel, de var også foreldre til den kjente poeten johan henric kellgren jeg heter tove kellgren, skrives nå kilgreen, fra stats arkivet, jeg kommer da fra adel og mitt rette navn er tove aminoff kellgren jensen, det tok jammem lang tid å finne ut,

kan dere finne ut hvem foreldrene til jan kellgren var, jeg får bare oppgitt at han ble gift i 1808, på forhånd takk for svar

Brukeravatar
Knut Bryn
Sted: OSLO

Re: Aminoff og Kellgren

Legg inn av Knut Bryn » 3. januar 2013 kl. 15.17

Jeg vet ikke noe om familien Aminoff selv, men ser av svenske nettsider at Jonas Kellgrens kone neppe var av denne familien. De fleste kilder omtaler henne som Christina Elisabeth von Wulff. I en diskusjon i Anbytarforum kommer Henry Bervenmark med en mulig forklaring på denne sammenblandingen: Christina Elisabeth var datter av Heinrich von Wulff og Christina Elisabeth von Rechenberg. Da faren døde, giftet moren seg på nytt med major Carl Johan Aminoff.
Med vennlig hilsen

Knut Bryn
Moderator/Slekter

57555
Sted: MOI

Re: Aminoff og Kellgren

Legg inn av 57555 » 4. januar 2013 kl. 12.28

jeg velger å jobbe litt til med saken, kan hende jeg er på feil spor. ,Jonas kellgren f 1701 , hadde kansje brødre med samme etternavn, går det å finne ut det, min tipp, tipp, olderfar het Jan kjellgren, gift med Kerstin Oldsdatter i 1808, Jeg får ikke frem når han ble født, og hvem foreldrene var, kunne dere ha hjulpet med det, på forhånd takk for svar.

Svar

Gå tilbake til «Utenlandsk ikke-naturalisert adel i Norge»