Vet ikke om jeg er på riktig område, men likevel prøver jeg:
Johannes Westerby (f. 24. mars 1840) og Stina Marie (Maya) Nilsdtr. (1842-1915) kom begge fra Dalsland i Bohuslän i Sverige til Askim.
De giftet seg i Moum 5. sept. 1875.
Jeg har funnet to barn av dem: Johan Arnt (f. 1881) og Karoline (f. 1886). Tradisjonen forteller at Karoline var barn nr. 3, og det stemmer jo ikke med det jeg har funnet.
Stina Marie døde i Varteig 12. juli 1915. Hvilke andre barn hadde de?
Hermod Moursund
Varteig:Barn til Johannes Westerberg og Stina Marie Nilsdtr.
Moderator: MOD_Østfold
Re: Varteig:Barn til Johannes Westerberg og Stina Marie Nils
Hei Hermod.
Jeg har nå funnet vielsen til Johannes og Stina Maja (Marie). De giftet seg 5.9.1875 Der ser du også deres fødselsdatoer,
slik at du har et fint utgangspunkt til å komme videre bakover
Og i den samme kirkeboka fant jeg også deres første barn Anne Bolette
Her er det en tilleggsopplysning om at de flyttet til Varteig i 1880. Se lpnr. 9,10 og 11 i 1880.
Dåpen til de to andre barna har du vel funnet ?
Med vennlig hilsen fra Anne-Lise
Jeg har nå funnet vielsen til Johannes og Stina Maja (Marie). De giftet seg 5.9.1875 Der ser du også deres fødselsdatoer,
slik at du har et fint utgangspunkt til å komme videre bakover

Og i den samme kirkeboka fant jeg også deres første barn Anne Bolette
Her er det en tilleggsopplysning om at de flyttet til Varteig i 1880. Se lpnr. 9,10 og 11 i 1880.
Dåpen til de to andre barna har du vel funnet ?
Med vennlig hilsen fra Anne-Lise
Tusen takk. Det var greie opplysninger.
Da ser det ut for at de hadde bare tre barn.
Hvor kan jeg i Sverige finne foreldrene? Bohuslän? Andreas Westerberg?
Hermod
Da ser det ut for at de hadde bare tre barn.
Hvor kan jeg i Sverige finne foreldrene? Bohuslän? Andreas Westerberg?
Hermod
Johannes ble født 24. september 1840, Erikstad, Mellerud, Älvsborgs län. Hans far het Andreas eller Anders. Begge flyttet inn fra Askim (Østfold) til Torpeberget i Borge i 1875. De giftet seg 5. september 1875. Ved tidspunktet for folketellingen 1875 var de bosatt som leieboere i August Karstensens hus på Torpeberget under nordre Torp. Johannes var skredder. De flyttet til Varteig i mai 1880.
Anne Bolette ble født på Torpeberget 17. januar 1876. Ved tidspunktet for folketellingen i 1900 var hun bosatt i Tomtegade i Sarpsborg, gift med teglverksarbeider Otto Julius Borg, født 1876 i Bohuslän. De hadde en ikke navngitt sønn som ble født 15. september 1900 i Sarpsborg.
mvh Karl Ottar Fjeld
Anne Bolette ble født på Torpeberget 17. januar 1876. Ved tidspunktet for folketellingen i 1900 var hun bosatt i Tomtegade i Sarpsborg, gift med teglverksarbeider Otto Julius Borg, født 1876 i Bohuslän. De hadde en ikke navngitt sønn som ble født 15. september 1900 i Sarpsborg.
mvh Karl Ottar Fjeld
Johannes ble født 24. september 1840, Erikstad, Mellerud, Älvsborgs län. Hans far het Andreas eller Anders. Begge flyttet inn fra Askim (Østfold) til Torpeberget i Borge i 1875. De giftet seg 5. september 1875. Ved tidspunktet for folketellingen 1875 var de bosatt som leieboere i August Karstensens hus på Torpeberget under nordre Torp. Johannes var skredder. De flyttet til Varteig i mai 1880.
mvh Karl Ottar Fjeld
mvh Karl Ottar Fjeld
Takk for tilleggsopplysninger.
Jeg vet at foreldrene til Johannes Westerberg het Andreas Johansson Westerberg (f. 1804-48) og Brita Greta Jonasdtr. (f. 1806). Men å finne foreldrene til Brita Greta er vel umulig her?
Hermod
Jeg vet at foreldrene til Johannes Westerberg het Andreas Johansson Westerberg (f. 1804-48) og Brita Greta Jonasdtr. (f. 1806). Men å finne foreldrene til Brita Greta er vel umulig her?
Hermod