Slekta mi i Vestfold

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Vestfold

Svar
Jorunn Nesstrand
Innlegg: 11
Registrert: 27. april 2010 kl. 11.05
Sted: KRAGERØ

Slekta mi i Vestfold

Legg inn av Jorunn Nesstrand » 13. februar 2011 kl. 15.03

Jeg etterlyser 3 personer i min slekt fra Stokke/Sem/Tønsberg. Søster til min Farfar er født 23 juli 1874 i Arnadal Stokke samt konfirmert 29 sept. 1889 i Skje (d) Kirke. Hun har frem til nå navnet Klara Mathilde Karlsdtr. I Klokkerbok nr. 7 (1896-1904) Tønsberg side 303, vigde 28 april 1901,står det Klara Mathilde Henriksen. Det forstår jeg da hennes far hette Karl Henrik Karlson. En annen søster hadde også byttet navn til Henriksen. Hun gifter seg med Anton Kristian Pedersen f. 14 mars 1879 i Sem. De får en sønn Asbjørn Lindgård 5 juni 1903. Tønsberg klokkerbok nr. 7 side 108
Jeg finner Mathilde Karlsen i Folketellinga 1900 i Sandar på gården Skjelberg som budeie.
Folketellinga 1910 er det Klara Mathilde Pedersen, Anton Kristian Pedersen og Asbjørn Lindgård Pedersen. Finner ikke konfirmasjon til denne sønnen. Og siden finner jeg de ikke hverken på gravminner eller annet. Finner ei Klara Mathilde Henriksen på gravsted Orelund (Nybo) Sandefjord Sandar men kun med begravelsedato og år. Mannen og sønnen finner jeg ikke. Er det noen som ønsker å hjelpe meg
Vennlig hilsen Jorunn

Brukeravatar
dn17856
Innlegg: 1592
Registrert: 18. november 2004 kl. 19.40
Sted: HOLMESTRAND
Kontakt:

Re: Slekta mi i Vestfold

Legg inn av dn17856 » 13. februar 2011 kl. 20.03

Hei Jorunn
...og velkommen på Slekktsforum.

Her har jeg funnet konfirmasjonen til Asbjørn. Han står her som konfirmant nr. 2
Kildeinformasjon: Vestfold fylke, Arnadal i Stokke, Klokkerbok nr. III 1 (1904-1935), Konfirmerte 1918, side 77.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?i ... x_side=-58

Kan de være Korsebrække som er oppført som bosted ?


Jeg legger også ved link til FT 1910, slik at andre som vil hjelpe deg slipper å lete den opp.
Da bor familien i Gabriel Christians gate 3 i Tønsberg.
mvh Anne-Lise Skillinghaug

Jorunn Nesstrand
Innlegg: 11
Registrert: 27. april 2010 kl. 11.05
Sted: KRAGERØ

Re: Slekta mi i Vestfold

Legg inn av Jorunn Nesstrand » 13. februar 2011 kl. 23.22

Tusen takk for hjelpen. Ja, det er første gang jeg spør på forumet.Skjønner ikke at jeg ikke fant han så mye som jeg leita. Det er Korsebrække. FT 1910 hadde jeg skrevet ut.Jeg har veldig mye slekt i Vestfold og har funnet omtrent alt jeg har lett etter, men det er godt å ha noen der ute når det stopper.
Vennlig hilsen Jorunn :)

Svar

Gå tilbake til «Tønsberg-Sandefjord-distriktet - ukjent kommune»