Bilde fra Sør-Troms, men hvem og hvor - hjelp........

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Troms

Svar
Brukeravatar
20989
Innlegg: 62
Registrert: 14. januar 2007 kl. 17.55
Sted: HARSTAD
Kontakt:

Bilde fra Sør-Troms, men hvem og hvor - hjelp........

Legg inn av 20989 » 2. mars 2007 kl. 11.25

Hei dere!

I forbindelse med forskning på slekta - og i denne fasen - langs greina i Sør-Troms, er vi kommet over et gammelt gruppebilde som vi ikke vet hva er og hvor tatt.
Men kanskje noen av dere kan hjelpe oss...?
Vi tror det er fotografert enten på Sandsöy eller Bjarköy rundt år 1915, men er slettes ikke sikker.
Det aktuelle bildet har vi plassert på ei etterlysningsside under hjemmesida vår:Etterlysninger...

Så om det er noen som vil hjelpe - og gjenkjenner situasjonen, blir vi glade for kontakt :D - enten ved svar her eller e-post/telefon (oppgitt under bildet).

Eilif

Brukeravatar
dn24818
Innlegg: 228
Registrert: 22. januar 2010 kl. 13.19
Sted: FINNSNES

Re: Bilde fra Sør-Troms, men hvem og hvor - hjelp........

Legg inn av dn24818 » 2. mars 2007 kl. 13.36

Det er vel ingen tvil om at bildet er av et konfirmasjonskull. Kanskje din mors konfirmasjon som var 25.juni 1916 ?

Brukeravatar
20989
Innlegg: 62
Registrert: 14. januar 2007 kl. 17.55
Sted: HARSTAD
Kontakt:

Re: Bilde fra Sør-Troms, men hvem og hvor - hjelp........

Legg inn av 20989 » 2. mars 2007 kl. 15.27

Oddrun Thomassen Flovik skrev:Det er vel ingen tvil om at bildet er av et konfirmasjonskull. Kanskje din mors konfirmasjon som var 25.juni 1916 ?

Takk for tilbakemeldingen!
Ja, tanken har streifet meg - jenta nærmest presten er ikke helt ulik slik jeg forestiller meg at min mor kunne vært i den alderen........

I tilfelle gjenstår det å "bestemme" sted....
Bjarkøy eller Sandsøy og hvor - med det "bakteppet"?

Og kanskje det dessuten er noen som vet om slektninger som kunne ha vært konfirmanter på det aktuelle tidspunktet - og som de "drar kjensel" på.....

Eilif

Svar

Gå tilbake til «Sør-Troms - ukjent kommune»