Holsund - Dueskar

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Sør-Trøndelag

Svar
Bodil Kristin Tveit
Sted: STAVANGER

Holsund - Dueskar

Legg inn av Bodil Kristin Tveit » 21. mars 2017 kl. 22.54

Hei,

Mener at jeg har kommet over en mulig kobling mellom Holsund og Dueskar i en av trådene her, men finner det ikke tilbake ..

En mulig Holsundfar til et Dueskarbarn - noen som kan gi meg noen ledetråder?

Jeg har slekt (mor) fra Storfosna, sporet tilbake til Ottersbo, Vågen og Holsund (Nils Henriksen & Ingeborg Olsdatter (d 1765), samboeren min har aner fra Dueskar (Johan 1897) & Søranue.

Nå viser en DNA test at jeg (sannsynligvis) en 6 menning i min samboers tre (Dueskar), men jeg finner ikke koblingen ...

Alle innspill mottas med takk ;-)

Mvh.
Bodil

Steinar Harry Gilde
Sted: BUVIKA

Re: Holsund - Dueskar

Legg inn av Steinar Harry Gilde » 22. mars 2017 kl. 12.21

Hei.
Det hadde hjulpet litt om du kunne navngi en person i din og en i din samboers aneliste. Navn og fødselsdato er nødvendig for å være sikker. Da ser det lysere ut for å spore slektskap.
Mvh SG.

Bodil Kristin Tveit
Sted: STAVANGER

Legg inn av Bodil Kristin Tveit » 22. mars 2017 kl. 20.08

Hei igjen,

De jeg har tatt utgangspunkt i er Nils Morten Fredriksen f. 14.12.1828, Ottersbo (min gren) og Johan Dueskar f. 18.01.1897 Gjølga (samboers gren).

Mvh.
Bodil

Bente Lillian Skjager
Sted: LEINSTRAND

Legg inn av Bente Lillian Skjager » 27. mars 2017 kl. 9.01

Bodil skrev:Mener at jeg har kommet over en mulig kobling mellom Holsund og Dueskar i en av trådene her, men finner det ikke tilbake ..

En mulig Holsundfar til et Dueskarbarn - noen som kan gi meg noen ledetråder?

Dersom du benytter søkemuligheten på Slektsforum (link øverst på siden), og legger inn Dueskar som søkeord, kommer det opp 31 etterlysninger hvor ordet Dueskar er nevnt.

Når du så åpner en etterlysning, kan du holde nede "Ctrl-knappen" samtidig som du trykker bokstaven F. Da får du søkemulighet i den aktuelle etterlysningen.

Dersom du da søker Holsund eller Hulsund eller Dueskar, kommer du kanskje nærmere det du leter etter.

Mvh Bente

Svar

Gå tilbake til «Fosen - ukjent kommune / hele regionen»