Vielse mellom: Gustav Ottesen Skurdal og Ingeborg Hågensdtr.

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Nord-Trøndelag

Svar
dn20312
Innlegg: 385
Registrert: 12. mai 2006 kl. 20.41
Sted: RÆLINGEN
Kontakt:

Vielse mellom: Gustav Ottesen Skurdal og Ingeborg Hågensdtr.

Legg inn av dn20312 » 23. februar 2011 kl. 8.50

Gustav Ottesen Skurdal f. 08.04.1894 , født på Tomta, husmannsplass under Skurdal Langstein, Skatval og Ingeborg Hågensdtr. Bye f. 22.10.1898. i Skjeldstadmark, Hegra.

Disse to fikk sin førstefødte: Marie Magdalene 31.1.1922 på E.C. Dahls stiftelse, Tr.heim, døpt: 6.febr. s.å. Far: lagerarb. Gustav Skurdal og hustru Ingeborg f.Bye. Bosted: Nedre Bakklandet 43. Inngått ekteskap i 1920.

http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1 ... 010078.jpg

Far til Ingeborg, Hågen, kjøpte og solgte gårder, så det ble litt flytting, ved konfirmasjonen bodde hun på Bye, lille, Langstein, Skatval.


Nå kan jeg ikke finne Gustav og Ingeborgs vielse. Jeg har trålet alle kirkebøker med vielse i 1920 i hele Nord- og Sør-Trøndelag. Ut fra et brudebilde er det grunn til å tro at de ble viet i Nord-Trøndelag men uvisst hvor.

Er det noen her ute som kjenner til denne vielsen?

Mvh
Inger Lise B

Arne Langås
Innlegg: 86
Registrert: 30. april 2008 kl. 11.22
Sted: ÅSEN

Re: Vielse mellom: Gustav Ottesen Skurdal og Ingeborg Hågens

Legg inn av Arne Langås » 6. april 2011 kl. 17.12

Skanna kirkebøker for Hegra (derunder Okkelberg kapell) går bare fram til 1914. Dette er den siste som nevnes i Arkivverkets kirkebokoversikt. Kanskje har det kommet inn noe de siste årene? En del kirkebøker innkommet til Statsarkivet i Trondheim i senere tid er nå under digitalisering, men om Hegra etter 1914 er blant disse. Du kan ta kontakt med kirkevergen i Stjørdal for å høre om boka fortsatt fins der. Jeg har fått hjelp hos dem ved å sende e-post tidligere. I og med at du har året, skulle det være en enkel sak for dem å slå opp.

Vet du med sikkerhet at de er gift i kirka? Borgerlige vielser (Notarius Publicus) i Stjør- og Verdal, eventuelt også Trondheim, burde kanskje også undersøkes.

Mvh
Arne

dn20312
Innlegg: 385
Registrert: 12. mai 2006 kl. 20.41
Sted: RÆLINGEN
Kontakt:

Re: Vielse mellom: Gustav Ottesen Skurdal og Ingeborg Hågens

Legg inn av dn20312 » 6. april 2011 kl. 17.29

Hei!

Jeg har overhode ikke tenkt på borgelig vielse nei! Her satte du meg på en tanke :)

Jeg vil ta kontakt med kirkevergen i Stjørdal, kanskje kanskje, kanskje!!!



Hjertelig takk skal du ha og ha en fin kveld videre!

mvh
Inger Lise B

Svar

Gå tilbake til «Stjørdal-Verdal-Leksvik-distriktet - ukjent kommune»