Thomas Johannessen f.1773

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Nordland

Svar
Gunn Markussen
Sted: VESTBY

Thomas Johannessen f.1773

Legg inn av Gunn Markussen » 22. mars 2024 kl. 15.19

NB Jeg har rettet opp Thomas fødsel år og dermed ny link , da jeg fant at jeg hadde feil Thomas
     etter tydehjelp av far
Jeg leter etter Giftemålet hans med Giterud Hansdatter  men finner det ikke ,håper noen kan hjelpe meg. 
Thomas er født 1773 
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102630324
nr.14
Giterud er født 1770
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102630316
side 37 nr. 12
1801 tellingen bodde de på Laxaae
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102630316

Trenger også hjelp til og finne 2 av barna har lett på konfirmerte og døde etter fødsel men finner ikke noe 
Christence Dorothea Tomasdatter f.1802
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102630471
 nr.9
Hans Lars Tomassøn f.1806
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102630480
nr.44
Hans konfirmert i 1825
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102640090
nr.9

De fikk også Johanne Maria Tomasdatterf.1799 som døde og ble gravlagt 13.12 1802
https://www.digitalarkivet.no/kb20071102630511

Alfred Johan Arntsen

Re: Thomas Johannessen f.1773

Legg inn av Alfred Johan Arntsen » 3. april 2024 kl. 22.42

Hei,

Tilfeldigvis var jeg innom Slektsforum og så ditt problem. At du ikke finner giftemål m.m. skyldes at kirkebøkene i Ofoten er mangelfullt ført rundt år 1800. Gjertrud Handsdtr. var datter av Hans Larsen. i Beisfjord, som var gift 3 ganger, og skulle ha 26 barn. Mor til Gjertrud er hans tredje kone Christense Henriksdtr. fra Sandnes på Tjeldøy. I nov. 1794 fikk Gjertrud sønnen Jochum Hansen med Hans Andreas Nilsen Røgh. Så ble hun gift ca. 1801 med Thomas Johannessen fra Lakså i Evenes. Han var født i 1773, og døpt 26.04.1773 i Evenes. Han var sønn av Johannes Thomassen og Marit Pedersdtr. Jeg har bare registrert at Gjertrud og Thomas fikk 2 døtre, nemlig Johanna født ca 1799 på Lakså og død før 1811. I 1806 får de sønnen Hans Lars Thomassen som blir gift 20.10.1838 med Sara Samuelsdtr. Tjäder. Gjertrud Hansdtr. dør før 1811. Dette er mine notater, som godt kan være mangelfulle.

Vennlig hilsen
Alfred Arntsen

Steinar Olsen
Sted: Hårvik, Tjeldsund

Legg inn av Steinar Olsen » 4. april 2024 kl. 1.55

dette er et eksempel på feilplassering av skifte, og feil etternavn på den som det skiftes etter. Når det gjelder kirkebøker er det som forrige svar viser til dårlig med det. Man det kan forekomme ting i Lødingen. Trolig er Hans fra Ballangen som var i Lødingen sogn på den tiden, en del kirkebøker har med ting fra Ofoten også under Lødingen sogn.

Skifte etter Johannes Tovelsen, Lakså i Folda Film eller link: HF1966
Formue: 28-5-8. Gjeld: 49-2-0.
Ektefelle: Marith Persdatter. Internt skiftenr: 5546. Skiftet åpnet: 4/6-1785. Side: 318. Løpenr: .
Arvinger:
Marithe Persdatter, Lakså i Folda. Hustru av avdøde. Gift. Enke. Ektefelle: Johannes Tovelsen.
Thomas Johannesen, Lakså i Folda. Sønn av avdøde.
Per Johannesen, Lakså i Folda. Sønn av avdøde.
Abraham Johannesen, Lakså i Folda. Sønn av avdøde. han finnes på skifte i Låkså både farens og i et skifte etter en slektning av hans kone. Skiftet etter Gjkertrud Andersdtr som døde tett etter nmannen Hans Hansen og de var barnløse, skiftet går over 3 sider i DisSalten utgaven.

her en i 1801 ft. på digitalarkivet
1801 ft
https://www.digitalarkivet.no/census/pe ... 8480000490
trykk på + på linje med beboere så kommer det fram ganske mye beboere pluss familien til Thommas

Det finnes og en mengde skifter etter Thomas Johannesens kone Gjertrud slekt. hennes foreldre Hans Larsen. i Beisfjord og Christense Henriksdtr er det og skifte etter.

har omtrent 67 sider etterslekt og opplysninger på Hans Larsen 

her er trolig Johannes Thommasens slekt

Skifte etter Ingebrigt Pedersen, Laxaa i Ofoten
Film eller link: HF1965
Arvinger:
Ektefelle: Berith Severinsdatter. Internt skiftenr: 7820. Skiftet åpnet: 16/5-1778. Side: 130. Løpenr: .
Berith Severinsdatter, Laxaa i Ofoten.
Dobbeltskifte - Det forekommer at det også blir skiftet etter personer i husstanden som er i nær
familie/slektning av avdøde. Gift. Ektefelle: Ingebrigt Pedersen.
Joen Henrichsen, Ytre Bøe.
Søskenbarn av avdøde. Død. Ingebrigt Pedresens arving.
Henrich Joensen, .
Myndig. Ingebrigt Pedersens arving. Sønn av avd. Joen Henrichsen.
Hans Joensen, .
Myndig. Ingebrigt Pedersens arving. Sønn av avd. Joen Henrichsen.
Ane Joensdatter, .
Ingebrigt Pedersens arving. Datter av avd. Joen Henrichsen.
Marith Joensdatter, .
Berithe Joensdatter, .
Karen Joensdatter, .
Hans Henrichsen, Ytre Bøe.
Søskenbarn av avdøde. Død. Ingebrigt Pedersens arving.
Berthe Hansdatter, Ytre Bøe.
Ingebrigt Pedersens arving. Datter av avd. Hans Henrichsen.
Øllegaard Hansdatter, Ytre Bøe.
Ingebrigt Pedersens arving. Datter av avd. Hans Henrichsen.
Lisbeth Henrichsdatter, Skårnes.
Søskenbarn av avdøde. Død. Ingebrigt Pedersens arving.
Thomas Thomasen, .
Ingebrigt Pedersens arving. Sønn av avd. Lisbeth Henrichsdatter.
Tron Thomasen, .
Johannes Thomasen, .
Ane Thomasdatter, .
Enke. Ingebrigt Pedersens arving. Datter av avd. Lisbeth Henrichsdatter.
Marithe Thomasdatter, Skar.
Ingebrigt Pedersens arving. Datter av avd. Lisbeth Henrichsdatter.
© DIS Salten Slektshistorielag 2010 Side 1
Skifte etter Ingebrigt Pedersen forts.
Ahlet Henrichsdatter, Prestjord i Ofoten.
Søskenbarn av avdøde. Gift. Ektefelle: Ole Ingebrigtsen. Ingebrigt Pedersens arving.
Ole Ingebrigtsen, Prestjord i Ofoten.
Gift. Ektefelle: Ahlet Henrichsdatter. Ingebrigt Pedersens arving.
Elen Joensdatter, Laxaa i Ofoten.
Datter av avdøde. Gift. Ektefelle: Ole Haldorsen. Berith Severinsdatters arving.
Ole Haldorsen, Laxaa i Ofoten.
Svigersønn av avdøde. Gift. Ektefelle: Elen Joensdatter. Berith Severinsdatters arving.
Karen Jonsdatter, Østervig i Ofoten.
Datter av avdøde. Død. Gift. Ektefelle: Ole Pedersen. Berith Severinsdatters arving.
Ole Pedersen, Østervig i Ofoten.
Svigersønn av avdøde. Gift. Enkemann. Ektefelle: Karen Jonsdatter. Berith Severinsdatters arving.
Peder Olsen, Østervig i Ofoten, 16 år
Dattersønn av avdøde. Berith Severinsdatters arving. Sønn av avd. Karen Jonsdatter.
Marith Jonesdatter, .
Datter av avdøde. Død. Berith Severinsdatters arving.
Aksel Persen, , 18 år
Dattersønn av avdøde. Berith Severinsdatters arving. Sønn av avd. Marith Joensdatter.
Mons Persen, , 10 år
Dattersønn av avdøde. Berith Severinsdatters arving. Sønn av avd. Marith Joensdatter.
Bereth Persdatter, , 16 år
Datterdatter av avdøde. Berith Severinsdatters arving. Datter av avd. Marith Joensdatter.
Berthe Joensdatter, Leines.
Datter av avdøde. Død. Gift. Ektefelle: Christopher Joensen. Berith Severinsdatters arving.
Christopher Joensen, Leines.
Svigersønn av avdøde. Gift. Enkemann. Ektefelle: Berthe Joensdatter. Berith Severinsdatters
arving.
Joen Christophersen, Leines, 6 år
Dattersønn av avdøde. Berith Severinsdatters arving. Datter av avd. Berthe Joensdatter.
Agnes Christophersdatter, Leines, 9 år
Datterdatter av avdøde. Berith Severinsdatters arving. Datter av avd. Berthe Joensdatter.
© DIS Salten Slektshistorielag 2010 Side 2
Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund
tidligere Bodø/Harstad og Sande i Vestfold

Gunn Markussen

Legg inn av Gunn Markussen » 4. april 2024 kl. 11.55

Alfred Johan Arntsen og Steinar Olsen Tusen Tusen Takk for svar og opplysninge  :D

Steinar Olsen du skrev etter skiter Salten Slektshistorielag 2010 Side 2
Finner jeg det noe sted på nett så jeg eventuelt kan gå inn og se på mer ??

Alfred Johan Arntsen

Legg inn av Alfred Johan Arntsen » 4. april 2024 kl. 15.20

Hei Steinar,

Det skiftet du nevner først er fra Lakså i Evenes. Sønnen Thomas ble gift med Gjertrud Hansdtr. fra Beisfjord.
Sønnem Peder (Per) døde en gang etter 1801. Sønnen Abraham ble gift i 1806 med enka Johanna Axelsdtr. fra Bjerkvik.
De ble bosatt på Strand (Bogen) i Evenes, og fikk sønnen Axel Ingebrigt Abrahamsen, født 18.03.1807.

Mvh
Alfred

Steinar Olsen

Legg inn av Steinar Olsen » 4. april 2024 kl. 18.18

De finnes kun å få kjøpt CD fra Dis-Salten, de kan kontaktes via DIS-Norge-siden lokallag

Har ikke skrevet inn det fra skiftet jeg tok kopi av, men på Hans larsen og hans slekt har jeg mulighet å lage en tekst fil. 
Hadde pussig nok  ikke noe om Thomas sin slekt før i går. de andre har jeg mye på. Tjeldsund-boken bind II a finner du på NB.No og nettsøk. De er utsolgt for flere år siden dessverre. Men jeg har dem Henrik Danielsen er omtalt på s. 68-69

her har du kopi av Henriks familie i Molvik i Hamarøy. Fikke ble aldri lagt ut dessverre. 
1.
DANIEL MARKUSSEN (1650-ca.1690) fra Fikke, Hamarøy
gm
MAREN HANSDTR
BARN:
1. Hans Danielsen f. 1681
2. Henrik Danielsen f. 1687 g1m Helvig Svendsdtr, g2m Karen Gabrielsdtr. De var gårdbrukere på Sandnes i Tjelsund.
3. Magdalene Danielsdtr f. 1688 gm Ole Kristoffersen Ulvik i Tjeldsund.   (hun hadde 3 barn.)

Det tar litt tid å få koblet de på skiftet jeg sendte så kommer jeg tilbake med det jeg har. noen personer finnes 2 stk av i min database

Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund

Gunn Markussen

Legg inn av Gunn Markussen » 4. april 2024 kl. 18.41

Steinar Olsen tusentusen takk for svar  :D
Jeg er veldig intressert i Hans Larsen og hans slekt . Han er min manns 5 tippoldefar  :)

Steinar Olsen

Legg inn av Steinar Olsen » 5. april 2024 kl. 23.49

hei mens dere venter så er det en debatt som var i 2009 her
https://slektogdata.no/slektsforum/view ... hp?t=80577

Har oppdaget noen feil og mangler i egen database (noen doble utgaver av samme person)

De har ikke noe om far til Hans Larsen eller hans fødested. opplysninger tyder på at han er fra Lødingen Det innebærer området fra Ballangen Efjord Tysfjord, som Magnus Pettersen samlet en del om. Men han brukte ikke Lødingen kirkebok og Konrad Naustvik hadde mye i det området siden hans kone var fra Ballangen. Hans sønn har visstnok overtatt databasen og papirene men det er over 20 år siden jeg hørte noe om dem. 

Det området falt dermed mellom to stoler og er ikke med i databaser fra Lødingen/Tysfjord eller Ankenes Evenes som ble brukt som grunnlag for bygdebøker i området.
Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund

Gunn Markussen

Legg inn av Gunn Markussen » 6. april 2024 kl. 10.56

Steinar Olsen  hva du finner Tuuuuusen takk  :D

Steinar Olsen

Legg inn av Steinar Olsen » 10. april 2024 kl. 13.23

Etter å ha søkt etter Hans larsen og Johanna Christendtr og barn, så finner jeg ut at de neppe er fra Salten. De har tilknytning til kjente slekter senere, for andre konen til Hans L. er fra Ofoten. barna fra første ekteskap er nevnt på Gjertrud Olsdtrs Skifte og hennes far er Ole Amundsen f. ca 1665 fra Ofoten. Har tidligere fått fra en som og var etterkommer av Hans at han mente at faren het Lars Pedersen f. ca 1685 og bodde i Ballangen, Hans far het Peder Larsen f. ca 1637. Dette må vel være i under Lødingen på dette tidspunktet. Kirkebøker for Ofoten (Evenes) er jo også lagt inn under Lødingen i Digitalarkivet. Databasen som lå der er jo dessverre ikke lagt inn slik at den bare søker på det året så å lete etter en Lars Pedersen er jo ganske vanskelig siden det er så mange.

Denne her kan kanskje være til Hjelp, Siden den dekker hele Norge så er den jo grei å vite om, man trykker bare på distrikt så dukker fylkes-listen opp så kan man bytte sted for å søke på
https://lokalhistoriewiki.no/wiki/Ofoten 

Angående Gjertrud så har hun en bror Hans Olsen g. m. Karen Johnsdtr som det skiftes etter samtidig. 
De døde barnløs så der er det 3 gen på det meste som dukker opp. Noen av dem er fra Sande (TJELDSUND) og Skogøy (Evenes) (Christophersen-familien) som nevnes her i svaret om Henrik Danielsen og hans slekt.
Harder slekten er og nevnt i det skiftet som slektninger til Gjertrud Olsdtr

Hans Larsens sønn bosatte seg på Rødøen i Efjord og har flere nålevende som etterkommere 
Joakim Hansen Harder er konfirmert her 18 år gammel, noen har satt en strek under han. 
https://www.digitalarkivet.no/kb10711705240089 

opplysninger om han fra filer om gårder i Ballangen, fra Magnus Røgers papirer (PDF) som var lagt ut på nett for noen år side, vet ikke om de finnes ennå på nett.
Han overtok Rødøen i Efjord ved kongeskjøte 22 april 1771  I skjøtet kalt Kaabervigen, denne gården grenset opp mot Skarstad. Den var i 1723 skrevet op sammen med Indre og Ytre Kobvika og Slåttvika.  Han kjøpte det etter en auksjon.

kona hans het Else Christine Sunde (4 barn, bare en datter ble voksen og gift) og ble som enke gift med Dines Knudsen (ingen barn) Han ble gift med Mette Nilsdtr Røgh (5 barn) Mette ble så g. m. Rasmus Iversen fra Bergen (0 barn)

Hans Larsen hadde 20 barn til sammen i sine tre ekteskap (har funnet de som de tidlig) av det første ekt, er det Lars som jeg ikke finner konfirmert kun på skiftet til moren. De er 4 stk skiter som berører Hans Larsen og hans tre koner
Hans Lares første kone finner jeg ikke på noen andre skifter.

Har 81 sider med etterslekt og opplysninger foreløpig.
Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund

Gunn Markussen

Legg inn av Gunn Markussen » 10. april 2024 kl. 14.58

Steinar Olsen Nok en gang takk for opplysninger  :D
  :D

Steinar Olsen

Legg inn av Steinar Olsen » 11. april 2024 kl. 1.48

Her er 1701 manntallet for Ofoten i et område der du finner flere Amundsen ellers er det jo bare å bla frem og tilbake. Det er riktig nok ikke funnet noe Hans Larsen som jo kan være født etter 1801 (barna er født fra ca 1731 til 1741 i hans første ekteskap. 
Nordland fylke, Salten, Manntall nr. 17 (1701-1701), Protokollside, Side 214-215
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/ft10041010284118

Det ble litt komplisert nedenfor her, men det burde være mulig å forstå

Sara Samuelsdtr. Tjäder  er trolig Finsk/Kvensk
Har funnet en datter født 1842 men hun er ikke nevnt senere teksten notert ved dåp, kan tyde på at datteren døde kort etter fødselen, eller tett før dåpen ble registrert i kirken. Hun ble hjemmedøpt

Dette er vel henne i situasjonene: gift, får en datter, folketellingen 1865, og død 1868
Person: Sara Samuelsdtr
PERMANENT ID: pv00000001190052
Løpenr:2 Rolle: brur Fornavn: Sara Samuelsdtr. Kjønn: k Stilling/stand: Enke Bosted: Fremnæs Fødselsår:1796 (beregnet) Alder: 42
Antall ganger gift:- Tidligere gift:- (her skulle stått ja) se nederst her.
Tilhørende personer:
Løpenr 1 Rolle: brudgom Navn: Hans Tomesøn Stilling/stand: UK Fødselsår: 1805 (beregnet) Fødested:-Bosted:  Fremnæs
Løpenr 2 Rolle: brur Navn: Sara Samuelsdtr Stilling/stand: E Fødselsår: 1796 (beregnet)Fødested:-Bosted: Fremnæs
Viede: Side:401-402
Løpenr: 0006 År: 1838 Forlovelsesdato:- Vielsesdato: 10-29 Lysing:- Sogn/kirke: Ankenes kirke

Tellingsår: 1865
Kommune: Evenes
Kommunenummer: 1853
Navn på bosted: Narvik
Antall personer registrert på bostedet: 10.
Navn    Familie-stilling    Sivil-stand Yrke Fødselsår Fødested Etnisitet
Amun Olsen hf g Gaardbr. Leilænding 1824 Ofoten    
Dorthea Hansdtr hans kone g 1829 Ofoten Fin el. Qvæn
Anthon Amunsen hans Sønn ug 1851 Ofoten n Fin el. Qvæn
Hans Amunsen hans Sønn ug 1853 Ofoten n Fin el. Qvæn
Ane Amundsdtr hans Datter ug 1855 Ofoten n Fin el. Qvæn
Malina Amundsdtr deres Datter ug 1862 Ofoten n Fin el. Qvæn
Hansina Tomasdtr ug Tjenestepige 1845 Ofoten

Amunds foreldre
Ole Amundsen g Føderaadsmand 1793    Ofoten
Karen Johnsdtr hans Kone g 1792 Ofoten
         svigermor til Amund 
Sara Samuelsdtr e Fattiglem 1792 Svensk Finland    Fin el. Qvæn

se avdød nr 50
Nordland, Troms fylke, Evenes, Ankenes i Ofoten, Ministerialbok nr. 863A08 (1861-1871), Døde og begravede 1868, Side 413
Brukslenke for sidevisning: https://www.digitalarkivet.no/kb20050420040662

Amund Thomas Olsen (se 1865 ft) har siden 1850 fått seg ny kone 1. kone var Marie Bergitte Andersdtr 28/3-1826 - 5/11-1859 var datter til Sara Samuelsen og Anders Johansen, gifter seg inn i Hans Larsens slekt og så blir hennes halvsøster
Dorthea Hansdtr f. 1859 som nok er Saras andre datter med Hans Lars Thomassen. Siden hun omtales som Kvæn er det vel ganske sikkert. Hans larsens slekt er nok Norsk men kan og være fra Danmark. 
Det tyder da på at Sara hadde minst 5 barn. 
Johan Andersen fra første ekteskap er også gift inn i de samme slektene.

Det er ikke bare på 1700 tallet at det er mangler i Ankenes/Evenes kirkebok også på 1830 til 1860 mangler det noe.
Skal sjekke originalene.

Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund

Alfred Johan Arntsen

Legg inn av Alfred Johan Arntsen » 12. april 2024 kl. 15.12

Til Gunn Markussen,

Den siste skifteinformasjonen som Steinar Olsen har lagt ut er ikke riktig med hensyn til slektstilknytning til Hans Larsen i Beisfjord. Du skal få en kortfattet oversikt hos meg som jeg mener er noenlunde riktig. Hans Larsen er sannsynligvis fra Ofoten, og han fikk rundt 1730 - 1735 overta (kjøpe ?) en sjøfinn-rydning i Beisfjord. Han var først gift med Johanna Christensdtr. fra Liland i Evenes, datter av Christen Olsen og Anna Jochumsdtr.. Disse er av et noe høyere sosialt lag i Evenes, så Hans Larsen har nok ikke vært noen hvem som helst. Hans Larsen og Johanna Christensdtr. fikk etter mine notater 4 barn i tiden 1735 - 1740: Lars, Jochum, Berit og Nathanael. Hans Larsen ble deretter gift ca 1740/41 med  Gjertrud Olsdtr., født 18.04.1715 på Fagernes, som da var ei lita bygd mellom Narvik og Beisfjord. Gjertrud var datter av Ole Amundsen og Lisbeth Olsdtr., og oppført som foreldrenes 11. barn ! Hans Larsen og Gjertrud Olsdtr. fikk etter det jeg vet minst 7 barn i tiden 1741 til 1765, nemlig Johanna (oppkalt etter første kona), Lisbeth (svigermora), Maren, Ole, Lars dy, Lars de og Hans. 
De tre eldste bana levde opp og ble gift. Gjertrud Olsdtr. døde i 1765, kanskje på barsel. Hans Larsen giftet seg for tredje gang (den 23.09.1765 ?) med Christense Henriksdtr., født 1740 på Sandnes på Tjeldøy. I tiden 1766 til 1784 fikk de 9 barn: Hans, Henrik, Gjertrud, Lars, Mons, Ole, Andreas, Ane og en ny Jochum, født 23.06.1784 etter at storebroren Jochum var død i 1780. Hans Larsen døde i 1787 og Christense Henriksdtr. døde 4. januar 1804 i Beisfjord.
Når jeg har såvidt mye kjennskap til denne familien så er det fordi Christense Henriksdtr. hadde ei søster Johanna som var gift i Østervik i Evenes, og er blant mine aner. Det ser ut til at Christense sin sønn Mons ble oppfostret i Østervik. Ved dåpen til Mons er det notert at han var farens 20. barn, og moras 5. barn. Altså hadde Hans Larsen i Beisfjord minst 24 barn. 

Mvh
Alfred Arntsen

Sist redigert av Alfred Johan Arntsen den 12. april 2024 kl. 15.51, redigert 1 gang totalt.

Gunn Markussen

Legg inn av Gunn Markussen » 12. april 2024 kl. 15.48

Alfred Arntsen det var morsomt tusen takk.  :D
 Christense Henrichsdatter var min manns 5 tippoldemor og hennes og hans sin Gjertrud da hans 4Tippoldemor :D

Steinar Olsen

Legg inn av Steinar Olsen » 13. april 2024 kl. 0.10

Når det gjelder mitt siste svar så var det mer for å vise at Hans Larsen var en person som måtte ha vært av kjente slekter. Hans etterslekt er veldig stor og jeg har foreløpig 1031 med 464 partnere. Har ennå ikke fått dem koblet helt sammen de i forrige svar, siden det er noen jeg har to av i databasen. bl. a. Sara :)

Har dessverre ikke fram til din mann Gunn, slik at jeg kan sjekke om jeg har mer. Har over 310000 personer i databasen pluss en stor mengde tekstfiler og databaser. Du kan jo sende en privat melding om det. Har folk fra stort sett hele Nord-Norge og litt fra andre kanter av landet 

De som er nevnt av slekter berører Sara Rasmussen som jo er nevnt i et tidligere svar. Det er ikke i slekt med Hans bare gift med noen etterkommere av Hans. Det burde nok ha fremkommet bedre i svaret mitt.

Så litt om Hans Danielsen: han hadde 2 koner og 10 kjente barn.  Etterslekt i Ofoten, Tjeldsund og Sørfold (Kobelveid)

Nr. 9 av dem, var Hartvig Henriksen f. 1742  g. m. Karten Ingebrigtsdtr Aas f. 1744 Tårstad de hadde barn men jeg har ikke funnet etterslekt på dem.

Lurer egentlig på om Lars Pedersen og Peder Larsen er rett navn på far og farfar på Hans Larsen. Jeg noterte meg ikke sted siden han var utenfor de slektene jeg har noe med.

Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund

Gunn Markussen

Legg inn av Gunn Markussen » 13. april 2024 kl. 10.25

Steina Olsen jeg er takknemelig for alt du har sendt jeg litt av en jobb  :D
  :D

Steinar Olsen

Legg inn av Steinar Olsen » 16. april 2024 kl. 0.17

Oppdaget at jeg stort sett hadde bare kopiert det som stod på sidene la derfor bare inn linken. Sidene er nok seriøs, det er og mye jeg ikke tok med (bare 1 i hver generasjon for det meste) 
Har for lite oversikt i det området til å legge inn noe selv, tok med det Nord-Norske delen for det meste. 8)

Steinar Olsen
Hårvik, Tjeldsund

Svar

Gå tilbake til «Ofoten - ukjent kommune»