Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

For etterlysn. som ikke kan plasseres på undernivå

Moderator: MOD_Møre_og_Romsdal

Svar
Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av 6820 » 14. juni 2009 kl. 18.19

Dette er liksom gåten min. Flere innlegg her i forum om det, bl.a.

Jeg kan ta det siste først: Der er en Ragnhild Ivarsdatter som blir født på Aarflot i Ørsta i 1801. Kan dette være den Ragnhild jeg leter etter - min tipoldemor?

Tidligere diskusjoner:
Halvor Pederson
Bygdebøker Vartdal - Masdal
Også i DA har vi diskutert om denne Ragnhild:
Ragnhild Ivarsdtr Masdal

Men man gir jo ikke opp! - Så derfor - trenger litt dugnad. Med god hjelp av en kollega har jeg funnet Ragnhild Ivarsdatter, f. 1801 på Aarflot i Ørsta. Datter av Ivar Andersen og Anne Madsdtr. Så langt tror jeg de flyttet derfra, - kanskje tilslutt også ut av prestegjeldet?

Ragnhild var tvilling med Pernille - her blir de konfirmert og bor på Aarflot: 1819 Ørsta Og her er dåpen
I 1801 bor de på på Aarflodt i Ørsta.

Jeg har ikke klart å finne igjen Ragnhild i Ørsta/Volda, men kanskje noen andre har funnet dem? Ikke sikkert på Iver og familien heller, - ser noen alternativ - men er ikke sikker. Kan denne Iver ha flyttet til Vartdalsstranda, evt. bodde på Masdal?

Noen som har innspill?
Hilsen fra Marianne

Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av 6820 » 14. juni 2009 kl. 19.13

Glemte å si at jeg har all informasjon om Ragnhild Ivarsdtr etter at hun giftet seg med Jahn Paulsson Aarsnes/Flesjesund/Sulesund i Hareid 1840. Det er altså hvem hun var - kom fra?
Hilsen fra Marianne

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5508
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 14. juni 2009 kl. 20.52

"Ørstingar" (Dale,1995) b.1 s. 509 (Årflot) seier at Ivar flytta frå Årflot til Garnes (bnr.3) i 1802. Det same les vi i Ulstein og Hareid (Waage, 1982) b.4 s. 169. (Garnes). Av fire barn som levde opp, veit forf. berre kvar eitt av dei vart av (Mads f. ca. 1795, til Steinsvik i Herøy). Dei tre andre er merka med "nemnde 1825" i "Ørstingar".

Kva dette i 1825 gjeld, er det ikkje sagt noko om. Men sidan det gjeld alle tre, vil eg gjette på eit skifte. Det kan ikkje vere etter broren (d. 1854) eller faren (skifte 1811), og truleg ikkje mora (ikkje opplysning om død på henne i boka). Det mest trulege er farfaren Anders Nilsson Mo (Ørstingar I s. 225) som det var skifte etter i 1825 (på rebbestad). Eit alternativ er morbroren Daniel Madsson Sætre (s. 100) - men han hadde eigne barn slik at Ragnhild ikkje ville vere arving etter honom. I eit skifte vil det ofte stå kvar arvingen oppheld seg.

Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av 6820 » 15. juni 2009 kl. 2.28

Hm, - står der ikke noe om at de/når flyttet fra Garnes igjen? Tvillingene har adresse Aarflot og konfirmeres 1819. Om Ivar døde 1811 - giftet enka seg opp igjen, eller tok Mads først over på Garnes før han flyttet til Herøy?

Kan her være en forveksling på en eller annen måte?

Ang. Ragnhild Ivarsdtr Masdal så må hun (og faren) ha bodd på Masdal siden Ivar kalles Masdal da Ragnhild gifter seg 39 år gammel i 1840.
Hilsen fra Marianne

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5508
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 15. juni 2009 kl. 8.27

"Ulstein og Hareid" fortel at Ivar døde på Garnes (skifte 1811) og at enkja Anne brukte garden eit par år til. Ho selde bruket til broren Daniel Madsson Sætre i 1811. I skjøtet (ifl bygdeboka) heiter det at mannen Ivar var leilending, men at Anne fått skjøte på garden i april 1811. (Skanna pantebok har kome på nettet, så det kan vere ein tanke å finne skjøtet - men det vil vere enklare om du ventar til panteregisteret også kjem.)

Mads var f. ca.1795 - altså for ung til å ta over på Garnes. Neste brukar (Anders Anderson g. Eli Ivarsd.) bygslar bruket "som enken Anne Madsd. hidtil har brugt" i 1813 av Daniel. I bygdeboka står ikkje noko om kvar enkja og barna budde etter 1813, men det kan vere at det er spor å finne i dette bygselbrevet - t.d. vilkår for Anne. Men, som sagt, i skiftet etter farfaren i 1825 kan det stå noko om opphaldsstad.

Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av 6820 » 16. juni 2009 kl. 2.49

Ja, det blir en tur til Trh da på Dora. Var der for et par år siden og leste skifter på Masdal rundt 1800 for om mulig finne en Ivar der hvor Ragnhild i riktig alder sto som arving, - uten hell.

Jeg har funnet tre av barna: Mads, Ragnhild og Pernille. Kan Eli være en eldre søster? (Nevnes ikke på Aarflot i 1801). Eller er Andreas Andersen bror av Ivar Andersen fra Moe? Kan ikke se at dette paret som tok over på Garnes har fått barn etter 1813. Ei heller Ragnhild eller Pernille fått barn i Ulstein etter 1819. Og heller ikke i Ørsta eller Volda.

Den eneste Ragnhild Iversdatter som kan passe(eksakt) i alder er Ragnhild med far Masdal, - og det rimer jo ikke! Denne Ragnhild bruker ikke faddere til barna enn som er andre i mannens slekt og naboer på Sulesund, - inkl. Asbjørn Ivarson Masdal.
Hilsen fra Marianne

Ivar Ståle Ertesvåg
Innlegg: 5508
Registrert: 12. desember 2004 kl. 13.08
Sted: TRONDHEIM
Kontakt:

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av Ivar Ståle Ertesvåg » 16. juni 2009 kl. 8.37

Om Ragnhild Madsdal skulle stå som arving i eit skifte, kan det godt vere heilt andre stadar enn på Masdal (besteforeldre, foreldre-sysken, ....); og om ho skal stå i eit skifte må mor eller far vere døde først.

I "Ørstingar" (s.509 Årflot) vert Ivar og Anne g. 1792 og dei har ei dotter Anne Marie f. 1792, nemnd 1825, i tillegg til Mads (ca. 1795 og Ragnhild og Pernille 1801). Dei har også ei Ragnhild f. 1797, d. før 1801.
Det er ei kjend sak at kyrkjeboka frå 1790-talet er noko mangelfull - dvs at det kan vere rom for eit barn til mellom 1792 og 1797; men i så fall manglar dette barnet i FT1801 også.

Ifl. U&H s. 169 (Garnes) hadde Anders og Eli ein son Ivar f.ca.1815. Anders omkom i 1816 og sonen må vere nemnd i skiftet. Forf veit ikkje kvar dei kom frå eller kvar det vart av dei. Det kan tenkjast bygselbrev og skifte kan fortelje noko - særleg kan verjene for sonen og enkja gje spor.
Neste brukar er rekna frå 1821 då han kjøpte bruket.
Det er ikkje nemnt nokon Anders mellom barna til Anders Nilsson Mo (Ørstingar I s. 225; farfar til Ragnhild); men teoretisk kan ein tenkje seg at han manglar i kyrkjeboka og at sonen var død i skiftet etter Anders Mo i 1825.

At du ikkje finn barn i Ulstein, kan kome av at kyrkjebøkene gjekk tapt i 1832.

Brukeravatar
6820
Innlegg: 1287
Registrert: 5. januar 2005 kl. 0.47
Sted: ULSTEINVIK

Re: Ragnhild Ivarsdatter fra Sunnmøre

Legg inn av 6820 » 17. juni 2009 kl. 3.14

Når jeg lette etter Iver Masdal (Madsdal) spesifikt, så var det Iver Ivarsson Masdal død omkr. 1804 på Masdal. Han var far til bl.a. Asbjørn Ivarsson Masdal, senere Kyrkjebø (Sula).

Da Ragnhild Ivarsdtr skulle føde sitt "uekte" barn, Halvor Pedersson i 1832, bodde hun hos Asbjørn og kona Brite Knutsdtr Skarbø. Han er også fadder til begge barna Ragnhild og Jahn fikk.

Asbjørn er sønn av Iver Iversson Masdal f. ca 1750 på Myklebust, Vartdalsstranda og var bruker på Hansgarden, Masdal.
Hilsen fra Marianne

Svar

Gå tilbake til «Sunnmøre - ukjent kommune»